וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהיעדר תרופה וחיסון לקורונה, רופא בודק האם תפילות יועילו

לפני מספר ימים החל בארה"ב ניסוי לא קונבנציונלי שיבחן האם לתפילות על ידי גורם שלישי תהיה השפעה חיובית על חולי קורונה המאושפזים בטיפול נמרץ. "עלינו לשלב את כוחן של כל האמונות כדי להציל את האנושות"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

כבר כמה חודשים שהעולם מתמודד עם מגיפת הקורונה ולמרות מאמצים כבירים של מדענים, חוקרים, חברות תרופות וממשלות ברחבי העולם עדיין לא נמצאו תרופה או חיסון נגד הנגיף SARS-CoV-2, הנסיבות הללו הובילו רופא מקנזס בארה"ב לתהות האם תפילות יועילו נגד הווירוס, והוא החליט לערוך מחקר מדעי כדי לבחון זאת.

"זאת חייבת להיות התערבות על-טבעית אמיתית", אמר ד"ר דהנונג'איה לקירדי, קרדיולוג במכון קצב הלב בקנזס סיטי, שעומד כעת בראש מחקר שכולל 1,000 מטופלים שחלו ב-Covid-19 ופיתחו מחלה קשה שהצריכה את אישפוזם בטיפול נמרץ.

על פי תיאור המחקר שסופק על ידי המכון הלאומי לבריאות בארה"ב, המחקר, שיצא לדרך באופן רשמי ב-1 במאי ויימשך 4 חודשים, יבחן את השפעתן של תפילות שיעשו על ידי גורם שלישי, מרוחק מן החולים. התפילות שייבדקו במחקר יהיו של דתות ואמונות שונות.

טיפול בחולי קורונה בבית חולים בגוויאקיל, אקוודור, 23 באפריל 2020. רויטרס
תפילה אוניברסלית בחמש גרסאות דתיות שונות. רופאים מטפלים בחולי קורונה בבית חולים באקוודור/רויטרס

מחצית מהחולים שמשתתפים במחקר ואשר ייבחרו באקראי, יקבלו "תפילה אוניברסלית" שתוצע בחמש גרסאות אמונה שונות - נצרות, הינדואיזם, איסלאם, יהדות ובודהיזם. המחצית השנייה של המטופלים יהוו קבוצת ביקורת. כל המטופלים המשתתפים במחקר יטופלו בהתאם לסטנדרטים ופרוטוקולי הטיפול הנהוגים והמקובלים בבתי החולים שבהם הם מאושפזים. ועדה של מומחי רפואה שהורכבה על ידי ד"ר לקרדי תפקח על המחקר.

"כולנו מאמינים במדע ואנחנו מאמינים גם באמונה. אם ישנו כוח על-טבעי כלשהו, כפי שרבים מאמינים, האם כוחן של תפילות והתערבות אלוהית ישפיעו על התוצאות באופן מוסכם? זאת השאלה שלנו", אמר לקרדי. המחקר יבחן כמה זמן כל חולה נזקק למכונת הנשמה, כמה מהם יסבלו מכשל איברים, כמה זמן כל אחד מהם ישהה בטיפול נמרץ וכמה מהם ימותו.

צוות רפואי מבית חולים בפריז מנופף לתושבים שמריעים לו, 21 באפריל 2020. רויטרס
כבר היו מחקרים קליניים שבדקו בעבר את השפעתן של תפילות על חולים. אנשי צוות רפואי בבית חולים בפריז/רויטרס

לקירדי עצמו מגדיר את עצמו כמי ש"נולד להינדואיזם" אך לדבריו הוא למד בצעירותו בבית ספר קתולי ובילה זמן גם בבתי כנסת, מנזרים בודהיסטים ומסגדים. "אני מאמין בכוחן של כל הדתות. אני חושב שאם אנחנו מאמינים בניסים של אלוהים ובטוב האוניברסלי של כל הדתות, עלינו לשלב ידיים לאחד את כוחן של כל האמונות הללו לטובת המטרה של הצלת האנושות מהמגיפה הזאת", אמר.

"נסים יכולים לקרות"

זו אינה הפעם הראשונה שמחקר מדעי מבקש לבדוק את כוחן של תפילות ואמונה. בתיאור המחקר שלו מונה ד"ר לקירדי שישה מחקרים וניסויים קליניים קודמים שבחנו התערבויות דתיות, בחלקם נמצאו השפעות חיוביות מסויימות עבור חולים שקיבלו תפילות. ואילו מחקרים אחרים הגיעו למסקנה שלתפילות לא היתה כל השפעה על חולים.

ד"ר לקירדי אמר כי הוא אינו יכול להסביר כיצד אנשים שמתפללים מרחוק להחלמתם של חולים שהם אינם מכירים יכולים להשפיע על בריאותם, והוא מודה כי נתקל ב"תגובות מעורבות" להצעת המחקר שלו מחלק מהקולגות שלו, כולל אישתו שהיא רופאה בעצמה. לדבריו, אין לו מושג מה הוא יגלה במחקר הזה "אבל אנחנו לא מסכנים אף אחד. נסים יכולים לקרות. תמיד יש תקווה, לא?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully