וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נגיף הקורונה מדבק ככל הנראה פי שניים ממה שחשבנו

13.4.2020 / 10:35

חוקרים מארה"ב שבדקו נתונים ממקור ההתפרצות של נגיף הקורונה בווהאן שבסין, גילו כי הנתונים לגבי הפצת הנגיף שונים, וכך גם הנתונים לגבי זמן הדגירה שלו. אז מה זה בעצם אומר?

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

אם חשבתם שחוקרים יודעים כבר הכל על הנגיף החדש, האמת היא שהדרך להבנתו עוד ארוכה. צוות מחקר אמריקני טוען כי וירוס הקורונה החדש SARS-CoV-2 מתפשט הרבה יותר מהר ממה שחשבו בעבר, והציע כי יהיה צורך בחיסון או חסינות עדר נרחבת ביותר בכדי לסיים את המגיפה.

כל אדם שנדבק בשלב מוקדם מהמגיפה בווהאן העביר ככל הנראה את הנגיף לממוצע של 5.7 אנשים אחרים, על פי ניתוח מתמטי של המעבדה הלאומית לוס אלמוס בניו מקסיקו. זה יותר מפי שניים ממה שדיווחו ארגון הבריאות העולמי ורשויות הבריאות בסין בחודש פברואר. מספר שאז הוערך ב-2.2-2.7 בני אדם בממוצע. אם ההתפרצות העולמית דומה לזו שבסין, המגיפה עשויה להיות קשה יותר לשליטה מכפי שהרשויות בעולם מאמינות.

בשיעור ההתפשטות שחושב במחקר, כ-82 אחוזים מהאוכלוסייה יצטרכו להיות חסינים, אם באמצעות חיסון או מכיוון שכבר חלו במחלה, כדי למנוע את התפשטות הנגיף. ללא הגנה שכזו, יהיה צורך להשאר ברמות גבוהות של ריחוק חברתי.

מדענים גילו שתקופת הדגירה - מהרגע שבו האדם נחשף לראשונה לנגיף ועד שהחלו להופיע סימפטומים - היא 4.2 יום, יום אחד קצר משתי הערכות קודמות. לפני ה-18 בינואר, הזמן בו חולים הראו התסמינים לראשונה ועד לאשפוז היה 5.5 ימים בסין. לאחר ה-18 בינואר, המשך התקצר משמעותית ל -1.5 יום. מדענים אמרו שהדבר הגיע במקביל לדיווחים על הדבקה אפשרית בין אדם לאדם ושדרוג תגובת החירום במדינה בתחילת האירוע. סין הכניסה את העיר ווהאן להסגר הרמטי ב- 23 בינואר, אז התברר שהווירוס הקטלני החל את התפשטותו שם.

חובשים מלווים אישה שהולכת לעבר אמבולנס במהלך עוצר שהוטל כדי למנוע את התפשטות הקורונה באיסטנבול, טורקיה. 13 באפריל 2020.. רויטרס
אישה מובלת לאמבולנס בטורקיה/רויטרס

ממשלות ברחבי העולם מנסות להבין מתי ואיך לצאת משבועות של סגר. למעלה ממיליון וחצי אנשים נמצאו חיוביים לנגיף ברחבי העולם, כולל מספר מקרים אחרונים בסין שנמצאו ללא אף אחד מהתסמינים האופייניים של המחלה. "לחשוב שאנחנו קרובים לנקודת קצה יהיה מסוכן", אמר הנס קלוגה, המנהל האזורי של ארגון הבריאות העולמי לאיחוד האירופי, בתדרוך ביום רביעי. ארגון הבריאות העולמי אמר כי יש צורך בדחיפה מחודשת לבדיקת חולים, בידודם והתחקות אחר המגעים ההדוקים שלהם כאשר מדינות ישחררו בהדרגה את ההגבלות על החיים הציבוריים.

דו"ח לוס אלמוס, שפורסם ב-Emerging Infectious Diseases, השתמש בנתונים של טלפונים ניידים ובדיווחי מקרים של נגיף הקורונה מחוץ למוקד במחוז הוביי בסין כדי לחשב את התפשטותו. הירידה במקרים שאושרו לאחרונה בסין ובדרום קוריאה בחודש מרץ מראה כי ניתן להכיל את המחלה, נכתב בדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully