וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדאיג: 91 אנשים שהבריאו מקורונה חלו שוב בנגיף

10.4.2020 / 20:40

בדרום קוריאה דווחו על 40 מקרים נוספים של חולי covid-19 שהחלימו מהנגיף ונמצאו חולים בו שוב, מה שמביא את מספר ה"חולים בשנית" ל-91. מומחים: הנגיף נשאר בגופם והופעל מחדש

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

המון נכתב על השאלה האם ניתן להידבק בנגיף הקורונה פעמיים, אך עד כה התשובה לשאלה הזו הייתה בעיקר השערה. כעת, דיווחים מדאיגים מדרום קוריאה נותנים תשובה ברורה. 40 אנשים שהחלימו מ-Covid-19 נמצאו חיוביים לנגיף בבדיקה חוזרת, כך דיווחו רשויות הבריאות במדינה. בתחילת השבוע, דווח על 51 מקרים נוספים כאלה.

ג'ונג און-קיונג, מנהל המרכז לבקרת מחלות בקוריאה (KCDC), אמר היום (שישי) בתדריך לעיתונאים כי ייתכן שהנגיף "הופעל מחדש", וכי לא מדובר במקרים של הידבקות חוזרת. אפידמיולוגים בסיאול מנסים להבין כעת מה עומד מאחורי המגמה המדאיגה, בעוד מומחים חוששים שהיא תלך ותגבר. "המספר הזה יגדל, 91 זה רק ההתחלה עכשיו", אמר קים וו-ג'ו, פרופסור למחלות זיהומיות בבית החולים גורו באוניברסיטת קוריאה, והוסיף כי סביר שהחולים לא נדבקו שוב בנגיף, אלא שלא נרפאו ממנו לחלוטין.

91 המקרים הללו מעוררים דאגה בעולם, מכיוון שאסטרטגיית היציאה מהמשבר של מדינות רבות מבוססת על התקווה שאוכלוסיות נגועות יפתחו חסינות מספקת, חסינות עדר, כדי למנוע את התחדשות המגיפה.

91 מקרים, המון הסברים אפשריים

כאמור, הסבר אפשרי אחד למקרים הללו הוא שהנגיף עלול להישאר "רדום" בגופם של חולי קורונה, ברמות בלתי ניתנות לגילוי בתאים אנושיים, וככל הנראה באופן שאינו זיהומי. זה גם מה שעומד מאחורי ההסבר של און-קיונג שטען שהנגיף הופעל מחדש. לדבריו, הבדיקות לחולים אלו נערכו תוך "זמן קצר יחסית" לאחר החלמתם הרשמית, ולכן זה לא סביר שהם נדבקו מחדש.

עם זאת, מומחים סבורים כי זה לא סביר שהנגיף הופעל מחדש, וכי ייתכן כי הסיבה פשוטה הרבה יותר - תוצאות בדיקות שגויות. הסבר אפשרי אחר הוא שלחולים מדרום קוריאה עדיין היו חלקים מזעריים של הנגיף בגופם לאחר שהבריאו. "זה לא אומר שהחולים עדיין מדבקים או חולים, אך חלקיקי נגיף אלה יכולים להופיע בבדיקת חומצות גרעין", הסביר ד"ר קייג'י פוקודה, מנהל בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הונג קונג, והוסיף כי "הבדיקה עשויה להיות חיובית, אך הזיהום לא קיים".

מתחם בדיקות קורונה בבני ברק, 31 במרץ 2020. ראובן קסטרו
לעיתים התוצאות שגויות. מתחם בדיקות קורונה/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר דיווחנו כי חוקרים גילו שאריות של נגיף הקורונה בצואה, וגם בליחה, של אנשים שכבר החלימו מהנגיף. החוקרים שערכו את המחקר הסבירו אז כי החשש הוא כי בדיקות המטוש אינן מספיקות, אולם מומחים אחרים הרגיעו כי "כבר זמן רב ידוע לנו שבמחלות ויראליות רבות, במשך תקופה לאחר ההתאוששות הגוף עדיין מפריש מידה מסוימת של הווירוס, אך בדרך כלל ברמות די נמוכות ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully