וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי מזהיר מפתיחת הסגר מוקדם מדי

אסטרטגיית היציאה של מדינת ישראל כבר נמצאת על השולחן, אבל לא רק אצלנו כבר מתחילים לדבר על שחרור חלק מההגבלות. זו הסיבה שיו"ר ארגון הבריאות העולמי ביקש להזהיר מדינות משחרור מהיר מדי ואמר כי "הדרך למעלה יכולה להיות מסוכנת כמו הדרך למטה"

צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

בשבוע האחרון צמד המילים "אסטרטגיית היציאה", מופיע בכל ראיון ומהדורת חדשות, והאמת היא שזה לא רק בישראל. יו"ר ארגון הבריאות העולמי, ד"ר טדרוס אדהנום גברייזוס, הזהיר בסוף השבוע כי יציאה מוקדמת מהסגר שנכפה על אזרחים במדינות רבות בעולם עלולה לעורר תחייה מחודשת וקטלנית של נגיף הקורונה.

גברייזוס אמר בוועידה בז'נבה כי הייתה "האטה מבורכת" של המגפות בכמה מדינות באירופה, והוסיף כי ארגון הבריאות העולמי עובד עם ממשלות לגיבוש אסטרטגיות להקלת ההגבלות, אך הזהיר לא לעשות זאת מוקדם מדי. "הסרת ההגבלות מהר מדי עלולה להוביל לתחייה קטלנית. הדרך למטה יכולה להיות מסוכנת כמו הדרך למעלה אם היא לא מנוהלת כראוי". גברייזוס הוסיף כי על המדינות להיות זהירות בהקלה על ההגבלות, אפילו שחלקן נאבקות עם ההשפעה ההרסנית של הפגיעה בכלכלה.

המדינות שנפגעו באירופה בצורה הקשה ביותר, ספרד ואיטליה, כבר הודיעו שהן לקראת הקלות שיתחילו בשבוע הבא, אך הן ממשיכות לשמור על סגר. כך למשל הממשלה בספרד נערכת לאפשר לחלק מהעובדים שאינם חיוניים בענפים הכוללים בנייה וייצור מפעלים לחזור למשרותיהם ביום שני הקרוב., וזאת בעקבות העובדה שהמדינה רשמה את מספר מקרי המוות היומי הנמוך ביותר שלה במשך 18 יום ביום שבת, כאשר כ-400 אנשים מתו. על פי הנתונים האחרונים, ספרד רשמה כעת 16,480 מקרי מוות הקשורים לנגיף. עם זאת, הממשלה הפצירה באנשים להמשיך לקיים כללי התרחקות חברתית בסוף השבוע של חג הפסחא.

לקראת כניסת העוצר, צומת ירקונים פתח תקווה, 8 באפריל 2020. שלומי גבאי
אף אחד לא יודע מתי ההקלות יגיעו בדיוק. שוטרים מקימים מחסומים בכביש/שלומי גבאי

באיטליה, שם מספר המתים מתקרב ל-20,000, האריך ראש הממשלה ג'וזפה קונטה את הסגר עד 3 במאי והזהיר כי אין לאבד את הרווחים שהושגו עד כה במלחמה בנגיף. עם זאת, חלק קטן מהעסקים שנסגרו מאז 12 במרץ יורשו לפתוח מחדש ביום שלישי הקרוב.

מה עתיד לקרות בישראל?

צוות של משרד האוצר גיבש תכנית לקראת שחרור הדרגתי ואיטי של מקומות העבודה מיד לאחר חג הפסח. על פי הטיוטה שפורסמה אמש, עובדי הייטק, פיננסים ותעשייה ישובו ראשונים לעבודתם. במקביל, הבהיר הצוות כי יש למתן בהדרגתיות את המגבלות על הציבור כך שיתאפשר לו לצאת מהבית גם לצורך רכישת מוצרים שתסייע למשק.

עוד עולה כי למערכת החינוך חשיבות גדולה ליכולת של המועסקים לחזור למקומות העבודה, כך שהראשונים לחזור ללימודים הם ילדים עד גיל תשע, שלא ניתן להשאיר ללא מסגרת כדי לצאת לעבודה. האוכלוסייה המבוגרת צפויה להישאר עוד זמן לא קצר בבית, וזאת על מנת ולהגן על האוכלוסיה הזו שנמצאת בסיכון הגבוה ביותר להיפגעות קשה מהמחלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully