וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה חדשה שמזהה קורונה תוך 45 דקות אושרה לשימוש

חברה מקליפורניה קיבלה מה-FDA אישור בהליך חירום מזורז לשווק בדיקות שיכולות לזהות את נגיף ה-Covid-19 בתוך 45 דקות. ארה"ב נמצאת בפיגור משמעותי מבחינת קצב הבדיקות לנגיף והיא מקווה לסגור את הפער הזה

עריכה: אסף דרורי

בסרטון: נתניהו: "ייתכן שנגיע ל-5,000 בדיקות לאיתור נשאי קורונה ביום"

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר אתמול (שבת) לשימוש בדיקה חדשה שמסוגלת לזהות את נגיף הקורונה (Covid-19) בתוך 45 דקות. הבדיקה זכתה לעבור הליך אישור מזורז, עקב הצורך הבהול ברחבי העולם להגביר את קצב הבדיקות לזיהוי הנגיף.

הבדיקה החדשה מיוצרת על ידי חברה מקליפורניה בשם Cepheid והיא קיבלה את אישור החירום המזורז 8 ימים לאחר שאישור דומה ניתן לחברת Roche, שפיתחה בדיקה שמזהה את הנגיף בתוך 3 שעות.

הליך האישור המזורז הוא חלק ממאמץ גלובלי של גופי הבריאות בארה"ב לסגור את הפער שנוצר עקב העיכוב של הממשל האמריקאי להגיב למגיפה העולמית בנקיטת צעדי מניעה, בניגוד למדינות אחרות בעולם. בתחילה התגלה שבחלק מהבדיקות שנערכו בארה"ב נפלו פגמים, לאחר מכן נתקלו שם במכשול נוסף בדמות מחסור עולמי בכימיקלים הנחוצים לשם ביצוע הבדיקות - שני הגורמים הללו הובילו לכך שארה"ב נמצאת כיום בפיגור משמעותי מבחינת קצב הבדיקות לאיתור הנגיף, ביחס למדינות אחרות בעולם.

הכשרת חניה תת קרקעית לאכלוס מיטות אשפוז לחולי קורונה בבית חולים שיבא תל השומר, 19 במרץ 2020. ראובן קסטרו
ארגון הבריאות עולמי רואה בבדיקות רכיב מפתח בהתמודדות עם הנגיף. הכשרת חניה תת קרקעית לאשפוז חולי קורונה בבית החולים שיבא תל השומר/ראובן קסטרו

הבדיקה החדשה והמהירה תופץ קודם כל לבתי החולים, אולם האישור שניתן לה על ידי ה-FDA למעשה מכשיר אותה לשימוש בכל מתקן רפואי, כולל מרפאות בקהילה. מאפיין קריטי נוסף של הבדיקה הזאת הוא שכדי לבצע אותה אין צורך בהכשרה מיוחדת. הניתוח של הדגימות שנלקחות במסגרתה נעשה במערכת GeneXpert, אף היא בפיתוח של החברה המייצרת. ברחבי העולם ישנן 23,000 מערכות כאלה, 5,000 מהן בתוך ארה"ב.

"בדיקה מדוייקת שנותנת תוצאות מהירות יכולה לשנות את התמונה, ולהקל את העומסים על בתי החולים שנאבקים כדי לנצל נכון את המשאבים שלהם, ולהחליט מי זקוק לבידוד נשימתי", אמר מנכ"ל חברת Cepheid יצרנית הבדיקה בהודעה לעיתונות.

בשבוע שעבר יצא יו"ר ארגון הבריאות העולמי טדרוס אדהנום גברהיסוס בקריאה לכל המדינות להגביר את קצב הבדיקות לנגיף. "הדרך היעילה ביותר למנוע זיהומים ולהציל חיים היא לשבור את שרשראות ההדבקה, וכדי לעשות זאת צריך לבדוק ולבודד. אי אפשר להילחם באש בעיניים מכוסות, ואנחנו לא יכולים לעצור את המגיפה הזו אם אנחנו לא יודעים מי נגוע", אמר טדרוס.

חיילים בקוריאה הדרומית בדרכם לחטא מבנים בעיר טגו. 15 במרץ, 2020.. רויטרס
הדמוקרטיה היחידה שהצליחה לבלום את התפשטות המגיפה. חיילים מטהרים את רחובות דרום קוריאה/רויטרס

דרום קוריאה היא המדינה שאליה נשואות עיני העולם, זאת משום שהיא הדמוקרטיה היחידה שהצליחה לבלום את התפשטות הנגיף בתחומה והסיבה לכך נעוצה ברובה בקצב הבדיקות המרשים במדינה. קצב הבדיקות בדרום קוריאה עומד על 3,700 בדיקות לכל מיליון איש.

גם בישראל שואפים להגדיל את כמות הבדיקות הנערכות, אלא שמספר מכשולים עדיין מעכבים את ההתקדמות החשובה הזאת, החל ממחסור במטושים לנטילת הדגימות עבור במעבדות שאינן עובדות בתפוקה מלאה בשבת וכלה במחסור בידיים מיומנות לביצוע הבדיקות. כרגע הבדיקות שמבוצעות בארץ הן בדיקות בשיטת RT-PCR, שזו שיטה מתקדמת, שכאשר היא מבוצעת נכון היא מאוד מדוייקת. היא עובדת לפי עיקרון של איתור והגברה של מקטעים מאוד ספציפיים של חומר גנטי. כאשר כל השלבים מתבצעים ביעילות מקסימלית, ניתן לקבל תוצאה לאחר מספר שעות מנטילת הדגימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully