וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: אישה בת 103 מאיראן התאוששה אחרי שנדבקה בקורונה

החדשות המעודדות האלה הן אומנם רק טיפה בים במדינה שנמצאת עמוק בתוך משבר הקורונה, אבל הן נותנות תקווה, וזה אולי כל מה שאנחנו צריכים כרגע

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

אישה בת 103 באיראן שרדה אחרי שחלתה בנגיף קורונה (COVID-19). זאת, למרות שחולים קשישים נמצאים בסיכון גבוה משמעותית למוות כתוצאה מהנגיף.

החולה, שפרטיה לא פורסמו, אובחנה ואושפזה בעיר סמנן (Semnan), כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית (AFP). בדיווח נכתב כי האישה "השתחררה, לאחר שהחלימה באופן מוחלט" בתום אשפוז שנמשך כשבוע, כך אמר נאביד דנאיי, ראש אוניברסיטת סמנן למדעי הרפואה. האישה הייתה החולה הקשישה השנייה באיראן ששרדה את המחלה.

בעבר דיווחה איראן כי גבר בן 91 מהעיר קרמן שרד גם הוא את הנגיף. על פי הדיווחים, הוא החלים ביום שני האחרון לאחר שהיה חולה במשך שלושה ימים וסבל גם מבעיות בריאותיות קודמות - בהן אסתמה ולחץ דם גבוה - המגדילות את הסיכון לסיבוכים מנגיף הקורונה. בדיווח לא נמסרו פרטים באשר לשיטת הטיפול שיושמה על השניים.

אנשים עוטים מסכות נגד נגיף הקורונה בטהרן , איראן 20.2.20220. רויטרס
עוברים ושבים ברחוב בטהרן עוטים מסכות נגד נגיף הקורונה/רויטרס

מאז הודיעה איראן על מות החולה הראשון במדינה ב-19 בפברואר, נגיף הקורונה התפשט לכל 31 המחוזות במדינה והרג כ-1,192 בני אדם. באיראן יש את המספר השלישי בגובהו של חולי קורונה בכל העולם, והיא שניה רק לסין ואיטליה.

הקשישים הם הפגיעים ביותר למחלה, שהופיעה לראשונה בסין בסוף השנה שעברה. ארגון הבריאות העולמי העריך החודש כי הנגיף הורג 3.4 אחוזים מכל אלה שנדבקו. אולם בקרב אנשים מעל גיל 80 שיעור המתים היה 21.9 אחוזים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully