וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיטוב בימי קורונה: 4 אימונים שיעזרו לכם לשרוד את התקופה הזו

25.3.2020 / 9:15

אנחנו מבלים כל הזמן בבית (יש שיאמרו מול המקרר) והגוף שלנו משלם על זה מחיר. כדי לעזור לכם להתמודד עם התקופה המוזרה הזו, אספנו 4 אימונים שאפשר לעשות בלי להתקרב לאף אחד

©@ Sanobenalmadena

בסרטון: בספרד מצאו דרך להתאמן ביחד למרות ההסגר

התקופה הנוכחית לא עושה טוב לבריאות שלנו. אנחנו הרבה יותר במתח, אוכלים יותר, וזזים הרבה פחות. על המתח כבר דיברנו ונתנו לא מעט עצות להורדת רמות החרדה. גם לאכילה הרגשית שתקפה את כולנו התייחסנו ונתנו עצות מנצחות של דיאטניות, ועכשיו הגיע הזמן לטפל בבעיה הגדולה ביותר - רובנו מרותקים לבית וזזים הרבה פחות. וכן, זו בעיה אמיתית. בעוד שכולנו עוקבים בחרדה אחרי כל התפתחות בתחום הקורונה, ארגון הבריאות העולמי קבע כבר לפני כמה שנים כי מצב של חוסר בפעילות גופנית הוא במקום הרביעי ברשימה הלא מכובדת של גורמי התמותה המרכזיים בעולם.

אז כדי לעזור לכם לזוז, אספנו כמה אימונים שאפשר וכדאי לעשות גם בימים המטורפים האלה, בלי לסכן את עצמכם בהידבקות בקורונה.

עוד בוואלה!

חום ושיעול: אלה התסמינים הכי נפוצים של נגיף הקורונה

לכתבה המלאה

לעבוד על הבטן

תרגילי בטן עדן ביבס/עדן ביבס

גם כשבחוץ מתפשטת מגפה מאיימת, רובנו עדיין מוטרדים ממראה הבטן שלנו. לכן, עדן ביבס, מאמן כושר והבעלים של ביבס פיטנס קלאב, הכין לנו אימון בטן קצר ויעיל, שעובד על כל הבטן, עם דגש חשוב על הצדדים.

האימון מורכב מארבעה תרגילים שונים, במתכונת של 40 שניות עבודה ו-20 שניות מנוחה. חוזרים על הסיבוב פעמיים, כך שהאימון יוצא בסופו של דבר 8 דקות (ולמי אין 8 דקות פנויות בימים אלה). האימון אמנם קצר, אבל הוא "אפקטיבי, מורגש, מאתגר ושורף", אומר ביבס. בגלל המנוחה הקצרה בין תרגיל לתרגיל, הדופק עולה, מה שמביא לשריפה מוגברת של קלוריות.

אתם לא צריכים שום דבר מיוחד בשביל האימון הזה, וניתן לבצע אותו בכל מקום ובכל שעה. האימון אפילו לא מצריך חימום או מתיחות.

לעבוד על הגמישות (וגם להירגע)

הצצה לאימון יוגה שאפשר לעשות מהבית/YogaNow

אם בימים כתיקונם אנחנו ממליצים לכם למצוא סטודיו טוב ליוגה ולהתמסר אליו, הפעם אנחנו מעדיפים שתישארו בסלון. אבל זה לא אומר שאתם לא יכולם לתרגל. אתר האינטרנט YogaNow מציעה מגוון שיעורי יוגה, פילאטיס, מדיטציה, פלדנקרייז, ואפילו יוגה לילדים. באתר תמצאו גם שיעורים באורך 5-10 דקות, וגם אימונים מלאים של 30-90 דקות, בדרגות קושי שונות.

היתרון הגדול של יוגה בתקופה הזו היא שהתרגילים השונים מסייעים להשתחרר מהמתח ולהפחית חרדה. יוגה היא גם אמצעי מצוין לשמירה על בריאות ועל תנועתיות, חיזוק המערכת החיסונית, בניית כוח וחיזוק, הגברת הערנות, תחושת הנינוחות, מיקוד, יציבות וגמישות.

השיעורים זמינים בכל המכשירים ומתאימים לכולם. השבועיים הראשונים חינם.

להתאמן עם הילדים (כי צריך למלא את היום איכשהו)

קרן אן גיימן

התזונאית ומאמנת הכושר קרן אן גיימן הרימה את הכפפה והכינה לנו אימון קצר שאפשר לעשות עם הילדים, או עם הילדים של השכנים במקרה שלה. זו דרך מצוינת לתת להם להוציא אנרגיות גם כשהם סגורים בבית, וגם דרך נהדרת להעביר עוד כמה דקות מיום ארוך יחד כמשפחה. היתרונות של התרגילים הללו הם עבודה על קואורדינציה, שיווי משקל, חיזוק שריר שרירי הרגליים והבטן.

לברוח קצת מהבית

אישה הולכת. ShutterStock
רק אם אתם לא בבידוד, כן? אישה צועדת ברחוב/ShutterStock

אתם כל היום בבית ואפילו ללכת לחדר הכושר כבר אי אפשר. הפתרון המשולם - כמה דקות של שקט בהליכה ברחוב. הליכה בשעות הערב, רצוי עם אוזניות ומוזיקה שמרגיעה אתכם, תעשה לכם רק טוב, פיזית ונפשית. צעידה יומיומית מסייעת להפחית את לחץ הדם, משפרת את בריאות הלב וכלי הדם, מסייעת לירידה במשקל, ומשפרת את מבנה הגוף.

למעשה, 25 דקות בלבד של הליכה נמרצת ביום יכולות להוסיף עד שבע שנים לחיים שלכם, כך על פי מומחי לב שהציגו את ממצאי מחקרם בכנס של האיגוד האירופי לקרדיולוגיה (ESC) לפני שנים מספר. מחקר אחר, שפרסמנו לפני מספר חודשים, מראה כי לאנשים העוסקים בפעילות גופנית בינונית של שעתיים וחצי בשבוע - כמו הליכה - יש סיכויים נמוכים יותר לחלות בשבעה סוגים של סרטן. אז אם אתם לא בבידוד - נעלו נעלי ספורט וצאו לצעוד קצת באוויר הצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully