וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 יתרונות בריאותיים של קלמנטינות

היא שייכת למשפחת פירות ההדר, וכמו שאר בני המשפחה גם היא מלאה בעסיס ובבריאות. הנה כמה יתרונות ממש חשובים של הקלמנטינה המתוקה

כל מה שאתם צריכים לדעת על סיבים תזונתיים/מערכת וואלה!

היא אולי נראית לכם כמו אחד מפירות ההדר הכי ישראלים שיש, אבל למעשה היא נוצרה על ידי כומר צרפתי במאה ה-19 שערבב תפוז מסוג חושחש עם טנג'רין (סוג של מנדרינה), וקיבל קלמנטינה. פרי ההדר הקטן הזה הוא קל לקילוף, מתוק יותר מרוב פירות ההדר האחרים ובדרך כלל נטול גרעינים.

בפעם הבאה שמישהו יעיר לכם שקילפתם קלמנטינה באוטובוס, אתם יכולים להראות לו את הרשימה הבאה:

מכילה שפע ויטמינים ונוגדי חמצון

הקלמנטינה ששייכת כאמור למשפחת ההדרים, מכילה כמות יפה של ויטמינים, מינרלים וגם מים. בפרי הקטן יש בסך הכל כ-35 קלוריות, אבל הוא גם מקור נהדר לוויטמין C (כ-40 אחוזים מהצריכה היומית המומלצת בקלמנטינה אחת) ונוגדי חמצון אחרים. ויטמין C מתפקד כנוגד חמצון חשוב מאוד, מה שמעודד יצירת תאי דם לבנים והוא בעל סגולות אנטי ויראליות ומחטאות. יחד עימו, פירות אלה מכילים מספר נוגדי חמצון הדריים אחרים, כולל היספרידין, נרירוטין ובטא קרוטן

בנוסף, קלמנטינה אחת מספקת מעט חומצה פולית ותיאמין. ויטמינים אלה מבצעים פונקציות רבות כדי לשמור על פעילות מטיבה של הגוף, כולל עזרה במניעת אנמיה וקידום חילוף חומרים בריא.

חשוב לדעת כי בדומה לאשכוליות, הקלמנטינות מכילות תרכובות שעשויות לקיים אינטראקציה עם תרופות מסוימות.

תורמת לבריאות ומראה העור

קלמנטינות עשירות כאמור בוויטמין C, שיכול לשפר את בריאות העור במספר דרכים. ויטמין C הוא נוגד חמצון חזק, המנטרל את פעולת הרדיקלים החופשיים הנוצרים מקרינת השמש וגורמי זיהום כמו פיח ועשן והורסים תאים ורקמות ומעמיקים את הקמטים בעור. בנוסף, ויטמין C מחזק את הקולגן והאלסטין המרכיבים את מערכת הסיבים האלסטיים התומכים ברקמת העור.

בנוסף, ויטמין C יכול למנוע פיגמנטציה כיוון שהוא מגביל את ייצור המלאנין - חומר ההגנה של העור, ומפחית בכך את היווצרותם של כתמי שמש או "כתמי גיל".

קלמנטינות. ShutterStock
אנטי פיגמנטציה. קלמנטינה/ShutterStock

מלאה בסיבים תזונתיים

צריכת סיבים חשובה מאוד עבור מבוגרים וילדים - שהקלמנטינה מתאימה להן בגודלה ומתיקותה. למרות שקלמנטינה אחת מכילה רק גרם אחד של סיבים תזונתיים, אכילה שלה כחטיף מספר פעמים במהלך היום, היא דרך קלה וטעימה להגביר את צריכת הסיבים שלכם ושל הילדים.

שני שלישים מהסיבים בפירות הדר הם מסיסים, ונקשרו במחקרים קודמים להורדת כולסטרול, שיפור תפקוד מערכת העיכול, תחושת שובע וסיוע בוויסות רמות הגלוקוז בדם.

תורמת לדיאטה

כמו עגבניות, מלפפונים ואבטיח, גם בפירות ההדר כמו הקלמנטינה יש הרבה מאוד נוזלים, למעלה מ-80 אחוזים למעשה. מאכלים שכאלה לא רק תורמים למראה העור, אלא גם מסייעים בשמירה על המשקל, בעיקר בשל ערכם הקלורי הנמוך והעובדה שהם נטולי שומן.

מועילה לבריאות הלב

הקלמנטינה, כמו שאר פירות הדר מכילים פלבנואידים - מרכיבים צמחיים חיוניים במיוחד - שנמצאו במחקרים כתורמים לשמירת בריאות הלב, מסייעים בייצוב רמות הסוכר בדם ומסייעים להורדת ואיזון הכולסטרול. הפלבנואידים, כך מאמינים חוקרים, נלחמים גם בסרטן ולפעילות הביולוגית שלהם יש השפעות אנטי סרטניות המונעות פלישה של תאים סרטניים לגוף ועיכוב צמיחה של תאים קיימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully