וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המין של הילד לא באמת עובר בתורשה, זה הכל עניין של מזל

יש מי שמוכן להשבע ש"הוא לא יודע לעשות בנות", ואילו אחרים מחכים לבן שישא את שמם אחרי ארבע בנות. מחקר שבדי ענק מצא שלגנטיקה שלכם אין קשר לכך ובסופו של דבר זה הכל עניין של מזל

5 עובדות על תינוקות/מערכת וואלה! |News

מין הילוד הוא תמיד דבר מסקרן, אבל יש משפחות שלא משנה מה יעשו, מין הילוד, גם בילד השלישי והרביעי תמיד יהיה זהה. יש מי שמאמינים שזה גנטי, אבל חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד מראים שזה ממש לא הסיפור.

ד"ר ברנדן זיצ'ץ מבית הספר לפסיכולוגיה באוניברסיטת קווינסלנד אמר כי המחקר הנוכחי הוא הגדול ביותר שנערך על השאלה המאוד פופולרית, והסיק כי מין הצאצאים הוא אקראי במהותו. "מצאנו שלאנשים אין נטייה מולדת להוליד צאצאים של מין זה או אחר". לדבריו, על פי הסטטיסטיקה, הסיכויים הם: 51 אחוזים ללדת בת ו-49 אחוזים ללדת בן, אבל הגנים של האם והאב אינם ממלאים שום תפקיד.

במחקר נעשה שימוש בנתונים ממרשמי האוכלוסייה השבדית, הכוללים כל שבדי שנולד מאז 1932, בהשוואה ל-3,543,243 אינדיבידואלים ו-4,753,269 ילדיהם. צוות המחקר קישר בין כל בני המשפחה ובדק האם מין ילדיו של אדם קשור למין ילדי אחיו או אחותו.

"מכיוון שאחים אחדים חולקים 50 אחוזים מהגנטיקה שלהם, אם היה בסיס גנטי לקביעת מין הילוד היינו רואים קשר בין האחים וביחס למין הצאצאים", אמר זיצ'ץ. "עם זאת, אחים לא נטו להוליד צאצאים מאותו המין - ההסתברות ללדת, נניח, ילדה, לא הייתה תלויה אם לאחד האחים נולד בן או בת". זיצ'ץ אמר כי הגודל והדיוק העצומים של הנתונים שבהם השתמשו - 4.7 מיליון לידות - פירושו שהם "בטוחים מאוד" בממצאים.

קים קרדשיאן, משפחת קרדשיאן, קורטני קרדשיאן, קלואי קרדשיאן. GettyImages
גנטי או לא? משפחת קרדשיאן/GettyImages

מחקרים אחרים שנערכו בנוגע לקביעת מין הילוד הראו מממצאים שונים. כך לדוגמה, מחקר שנערך בשנת 2008 על 927 אילנות יוחסין שכלל 556,387 אנשים מצא כי אם לאדם נולדו יותר בנים מבנות, סביר להניח שגם לבנים שלו יוולדו יותר בנים. המחקר הציע כי גן שטרם נחשף, שלט אם הזרע של הגבר מכיל יותר כרומוזומי X או יותר כרומוזומי Y, מה שמשפיע על מין ילדיו. לבנים בדרך כלל יש כרומוזום X ו-Y ולבנות יש שני כרומוזומי X.

חוקרים אחרים מצאו שכאשר קיים מחסור במזון יש סיכוי גבוה יותר שנשים ילדו בנות מאשר בנים. מחקר משנת 2012 ניתח את הרעב הגדול בסין שהתרחש בסוף שנות החמישים והיה אחד הקטלניים בהיסטוריה, הראה ירידה חדה במספר הבנים שנולדו, אם כי הסיבה לכך לא הייתה ברורה. ויש מדענים שחושבים ששינוי האקלים עשוי לשנות את חלוקת המינים, כאשר יותר בנים נולדו במקומות שבהם הטמפרטורות עולות.

"איננו יכולים לשלול את האפשרות כי אירועים סביבתיים קיצוניים, כמו רעב, עשויים להשפיע על היחסים של מין הצאצאים. אך אנו יכולים לומר בוודאות שהשונות בסביבות שחוו השבדים שנולדו לאחר 1932 לא השפיעו על קיומם של בנים או בנות", זיצ'ץ אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully