וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: למחצית מבני ה-5 עד עשר יש עכשיו טלפונים ניידים

הדוח שנערך באנגליה מצא כי לא רק שהמספרים של הילדים שמחזיקים טלפונים חכמים עלו, אלא גם זמן הגלישה שלהם בהם. ובאיזה אתרים מבלים הילדים את רוב הזמן?

ילדה מנסה לנתק טלפון קווי - ולא יודעת איך/יוטיוב

גם לכם נדמה שאתם רואים יותר ויותר ילדים מסתובבים ברחוב כשהעיניים שלהם נעוצות במכשירי טלפון? אתם לא טועים. ממצאים של חברת Childwise, סוכנות מחקר בריטית המתמחה בילדים, מגלים כי 47 אחוזים מהילדים בקבוצת הגיל 5 עד 10 מחזיקים כיום טלפונים ניידים, נתון שגדל מ-38 אחוזים בשנה שעברה. בדו"ח נקבע גם כי מרבית הילדים הם בעלי טלפונים ניידים כשהם מגיעים לגיל 7. באופן מצער, מרביתם ממש תלויים בהם, כאשר יותר ממחצית מהנסקרים הודו כי הם "תמיד ישנים עם הנייד שלהם ליד המיטה".

הדוח גם בדק כמה ילדים ניגשים לאינטרנט דרך הטלפונים שלהם ומצא ש-71 אחוזים משתמשים במכשיר שלהם לצורך גישה לאינטרנט. הממצאים הראו כי משך הזמן שילדים מבלים ברשת המשיך לגדול עם השנים, כאשר הילד הממוצע מבלה כיום כשלוש שעות באינטרנט ביום - גידול קל לעומת השנה שעברה. אולם השימוש היומי הממוצע באינטרנט בקרב ילדים בגילאי 7 עד עשר עלה בפרט, לשעה ביום בשנה האחרונה.

ילדים צופים בטלוויזיה ובוהים במסכי סמארטפון. ShutterStock
שומרים קרוב לחזה. קרוב מדי. ילדים עם סמארטפונים וטאבלטים/ShutterStock

באשר לאתרים הכי מועדפים על ילדים, Childwise מצא ש-YouTube הוא האתר או האפליקציה המועדפים ואחריהם Snapchat, Instagram, TikTok ו-Fortnite. הדוח נערך על סמך הסקר השנתי שנערך בקרב כ-2,000 ילדים בגילאי 5 עד 16 ברחבי בריטניה.

סיימון לגט, מנהל המחקר ב-Childwise, אמר כי הטלפונים הניידים "חולשים" על חיי הילדים. "עם זאת, זה מאוד קשה להשגיח על השימוש של ילדכם הצעיר בטכנולוגיה כשהטלפון הנייד הוא טכנולוגיה פרטית ואישית כל כך", הוסיף, "ברגע שילד הוא הבעלים של טלפון סלולרי, זה יכול להיות אתגר לפקח על מה שהוא חשוף אליו באופן מקוון מכיוון שמדובר בטכנולוגיה כל כך פרטית שהם שומרים אותה, פשוטו כמשמעו, קרוב לחזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully