וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה אולי העלים הכי בריאים שכדאי לשים בתה שלכם

אתם אולי מכירים אותה בעיקר כטעם במסטיקים שאתם לועסים אבל למנטה יש המון יתרונות בריאותיים מלבד לגרום לריח הפה שלכם להיות נעים יותר. אספנו כמה מהם

קנקן של תה. ShutterStock
משקה מומלץ בחורף. תה צמחים/ShutterStock

בין אם אתם מכירים אותו כנענע חריפה או כמנטה, עשב התבלין הזה הוא אחד הכוכבים הבולטים בתזונה שלנו, בימי הקיץ החמים וגם באלה הקרים. אפשר להוסיף את המנטה כתבלין מרענן לסלטים קרים ולשתות אותה בתה חם, כך או כך היא יכולה לתרום לא מעט לבריאות שלכם:

מלאה בוויטמינים ומינרלים
המנטה עשירה בסיבים תזונתיים, מכילה כמות נאה של בטא קרוטן וויטמינים כמו ויטמין A, חומצה פולית, וויטמין C. בנוסף היא עשירה במינרלים כמו סידן, אשלגן, ברזל ומגנזיום ומכילה גם את חומצת השומן אומגה 3.

מקררת את הגוף
המנגנון שהמנטה מפעילה בגוף קשור לרכיב המנטול. בלוטות המנטול נמצאות בעלים ופועלות על קצוות תאים רגישים לקור ומגבירות את רגישותן. דוגמה לכך היא אכילת מנטה, שבפה סגור לא תגרום לתחושת רעננות אבל שאיפת האוויר בהמשך לאכילה תשפיע על קצות העצבים ותגרום לתחושת קור חזקה.

מסייעת לכאבי ראש
שפשוף כמה טיפות של שמן מנטה על המצח והרקות יכול להקל על כאבי ראש תוך 15 דקות. בנוסף, המנטה נמצאה כמשפרת את זרימת הדם ומרפה את המתח בשרירים.

מסייעת לעיכול
המנטה מסייעת רבות למערכת העיכול ומרגיעה אותה במצבים של נפיחות בבטן, גזים וכאבי בטן, ובאופן כללי אחרי ארוחה כבדה תמיד מומלץ לשתות חליטת נענע טרייה. על פי המרכז הרפואי של אוניברסיטת מרילנד, מנטה גם משפרת את זרימת מיצי המרה על ידי הרגעת שרירי הקיבה.

עלי מנטה. ShutterStock
מלאה ביתרונות בריאותיים. מנטה/ShutterStock

מונעת בחילות והקאות
מנטה יכולה לסייע בשליטה על הנשימה ולספק הקלה בסימפטומים של הקאות, כך עולה ממחקר שנערך בשנת 2014. המנטה מרגיעה את שרירי הקיבה כך שהמרה יכולה לפרק שומנים ביתר קלות.

מונעת ריח רע מהפה
ידוע ששמן מנטה טוב כמו שטיפת פה, אם לא טוב יותר והוא מרענן את הנשימה באופן טבעי ואף פועל להפחתת חורים בשיניים. בנוסף, יש הנשבעים ששילוב שמן מנטה עם שמן קוקוס יכול גם להבהיר את השיניים.

תורמת לירידה במשקל
מחקר שביקש מאנשים להריח שמן מנטה כל שעתיים מצא כי הפעולה הזו מנעה מהם צריכה של קלוריות מיותרות. המשתתפים במחקר דיווחו כי הם לא מרגישים רעבים כמו אנשים שלא הריחו תמצית מנטה, והם אכלו 2,800 פחות קלוריות במשך כל השבוע. הם גם מצאו שההרחה של התמצית לא רק הורידה את החשק לאכול אלא אף גרמה לתחושת שובע מהירה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully