וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרכיב המפתיע שמעלה את פוריות הגבר ומגדיל את האשכים

זה כבר לא סוד שאיכות הזרע הגברי נמצאת בצניחה חופשית בעשור האחרון. חוקרים שמנסים להבין מה הסיבות והאם ניתן לעצור את התופעה גילו כי אומגה 3 - אחד מתוספי התזונה החשובים, הצליח לעשות פלאים בכל מה שקשור לפוריות הגברית

מחקר ישראלי מצא ירידה באיכות הזרע של גברים ברחבי העולם/דוברות האוניברסיטה העברית בירושלים

בוידאו: מחקר ישראלי מצא למה פוריות הגבר נמצאת בצניחה בעשור האחרון

מחקר חדש מעלה כי גברים הצורכים תוספים של חומצות שומן אומגה 3, עשויים להרוויח שיפור משמעותי בפוריות שלהם.

המחקר שכלל סקירת נתונים של כמעט 1,700 גברים צעירים מדנמרק, קבע כי צריכת תוספי חומצות שומן מסוג אומגה 3 קשורה לספירת זרע גבוהה יותר, לאשכים גדולים יותר ולרמות הורמונים משופרות שתורמות לפוריות הגבר, כך על פי הדו"ח שפורסם ב- JAMA Network Open. למרות שכל הגברים יכלו להפיק תועלת מהוספת חומצות שומן אומגה 3 לתזונה שלהם, ההשפעה הגדולה ביותר הייתה על אלה שסבלו מאיכות זרע ירודה, אמרו החוקרים מאוניברסיטת דרום דנמרק, באודנס. "הרכב קרום תאי הזרע עם תכולת חומצות שומן עשירה הוא קריטי לתפקוד תקין של הזרע, שכן הוא ממלא תפקיד קריטי בהפריה", הסבירו החוקרים.

מה זה אומגה 3

חומצות שומן מסוג אומגה 3 נמצאו במחקרים כמשפרות או כמקלות על תסמיניהם של מצבים בריאותיים מסויימים כמו דלקת מפרקים שגרונית, דמנציה, אסתמה, דיכאון והפרעת קשב וריכוז.

עוד בוואלה!

בשבילי? צ'ייסר של אומגה 3 בבקשה

לכתבה המלאה

חומצות שומן מסוג אומגה 3 נחלקות לשלוש קבוצות: EPA ו-DHA שאותן ניתן למצוא בעיקר בדגים כמו: מקרל, אנשובי, הרינג, סלמון, סרדינים וכדומה. הקבוצה השלישית היא חומצת שומן בשם ALA, שמקורה מן הצומח ואותה ניתן למצוא בין השאר באגוזי מלך, שמן זרעי פשתה, פולי סויה ושמן קנולה.

לעתים, בעקבות חוסרים תזונתיים, רופאים או תזונאים ממליצים ליטול אומגה 3 בצורה של תוסף. ידוע גם ממחקרים שונים שנטילת אומגה 3 מפחיתה את רמת הדלקתיות בגוף וטובה גם לפעילות והתפתחות המוח. כמוסה אחת של תוסף אומגה 3 מכילה לרוב גרם אחד של שמן דגים, שמכיל אומגה 3 מסוג DPA ו-DHA.

איכות זרע גבוהה יותר

כדי לבחון את האפשרות ששמן דגים וחומרים מזינים אחרים עשויים להשפיע על פוריות הגבר, החוקרים פנו לגברים שעברו מבחנים גופניים כחלק מהליכי הגיוס הצבאי של דנמרק. במהלך פגישותיהם מילאו הגברים שאלון, עברו בדיקה גופנית, העבירו דגימת זרע ודגימת דם לחוקרים. הם נשאלו על התזונה שלהם, באם הם נוטלים ויטמינים או תוספי תזונה, האם יש להם בעיות בריאותיות ידועות, ובמיוחד על בעיות בריאות באיזור איבר המין, כמו בקע מפשעתי או מחלות מין. הגברים נשאלו גם על צריכת אלכוהול, שימוש בטבק ומריחואנה, והאם אימהותיהם עישנו במהלך ההיריון.

גיף זרע. Giphy
שוחה היישר קדימה או במעגלים? גיף זרעון/Giphy

כאשר החוקרים ניתחו את הנתונים, הם גילו שגברים שצרכו תוספי אומגה 3 פחות מ-60 ימים בשלושת החודשים האחרונים היו בעלי נפח זרע גדול יותר ב-0.38 מ"ל בהשוואה לאלו שלא נטלו תוספי מזון כלל. גברים שצרכו אומגה 3 במשך 60 יום ויותר באותה תקופה היו בעלי נפח זרע גדול יותר ב-0.64 מ"ל בהשוואה לגברים שלא השתמשו בתוספי מזון. באופן דומה, בהשוואה לאלו שלא נטלו תוספים, נפח האשך בגברים שצרכו שמן דגים פחות מ-60 ימים היה גדול ב -0.8 מ"ל מאלה שלא צרכו כלל, ובקרב אלו שצרכו אותו במשך 60 יום ומעלה היה גדול ב-1.5 מ"ל.

לגברים שצרכו חומצות אומגה 3 היו גם מספר זרעים גבוה יותר מאלו שלא נטלו את התוספים. בנוסף, היו להם אחוזים גבוהים יותר של זרע ששחו היישר קדימה, לעומת כאלה ששחו בצורה מעגלית למשל.

המחקר החדש מעניין מאחר והוא בחן גברים מהאוכלוסייה הכללית שהיו צעירים ובריאים, אמר אלברט סאלאס-הוטוס, חוקר ביחידת האורולוגיה, האנדרולוגיה וה-IVF באוניברסיטת יוטה בסולט לייק סיטי, שכתב מאמר מערכת המלווה את המחקר החדש. "מכיוון שמדובר במחקר תצפיתי לא ניתן לומר שיש קשר סיבתי בין תוספי שמן דגים לתפקוד האשכים, לכן לא ניתן להמליץ עליו כטיפול, ובכל זאת מדובר בנקודת פתיחה טובה", אמר סאלאס-הוטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully