וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף מסתורי תוקף את סין וכרגע אף אחד לא יודע מה הוא

אחרי שנגיף ה-SARS התפשט במדינה לפני למעלה מעשור וגרם לנפגעים רבים, הסינים מאוד רוצים להבין מה עומד מולם. נגיף חדש ולא מוכר גרם עד כה למספר נפגעים שסובלים בעיקר מקשיי נשימה, חום ודלקות ריאות. השאלה הגדולה - האם מדובר במגפה חדשה וקטלנית?

כל מה שצריך לדעת על מחלות חורף/מערכת וואלה! NEWS

נגיף חדש ולא מזוהה שגורם לדלקת ריאות קשה מתפשט בעיר ווהאן (Wuhan) במרכז סין, מה שגרם לרשויות במדינה להכניס את כל החולים להסגר ולהעלות כוננות בבתי החולים. לשכת הבריאות של ווהאן הודיעה בתחילת השבוע כי קרוב ל-60 בני אדם אובחנו כנשאים של הנגיף המסתורי.

מומחים מנסים לזהות את המחלה, זאת לאחר ששללו התפרצות של SARS הקטלנית שהכתה בסין בשנת 2003, גרמה למות של כ-700 בני אדם בסין ובהונג קונג ואף התפשטה עד ארה"ב וקנדה והדביקה אלפי בני אדם. החוקרים שללו גם את נגיף ה-MERS ושפעת עופות.

על פי לשכת הבריאות של ווהאן, 59 חולים אובחנו עם הנגיף, כולל שבעה חולים במצב אנוש החל מיום ראשון האחרון. חלק מהמטופלים הפעילו דוכנים בשוק פירות הים בעיר, שמאז נסגר. כל החולים נמצאים בהסגר ו-163 אנשים שהיו איתם בקשר הדוק הוצבו תחת השגחה רפואית. ארגון הבריאות העולמי אומר כי הסימפטומים כוללים חום, דלקת ריאות וקשיי נשימה.

המקרה הראשון התגלה בווהאן ב -12 בדצמבר, כך אומרים בלשכת הבריאות בעיר. ביום שני השבוע דיווחו הרשויות בהונג קונג כי שישה חולים נוספים נמצאו כסובלים מתסמינים דומים לאחר שחזרו מוווהאן, מה שהביא את מספר המקרים בעיר ל-30. ווהאן, בירת מחוז הוביי, היא מרכז עירוני מרכזי עם אוכלוסייה של יותר מ -10 מיליון תושבים.

מצלמה תרמית לזיהוי חולי מרס, שדה התעופה במנילה. AP
כבר בשדה התעופה בודקים את חום הגוף של הנכנסים. מערכת תרמית בשדה התעופה במנילה/AP

הממשלות בסינגפור והונג קונג מגבירות אמצעי זהירות בעקבות ההתפרצות. בתי החולים בהונג קונג הגבילו את שעות הביקור בבתי החולים והם מחייבים את כל המבקרים לעטות מסכות פנים. העיר גם שיפרה את מערכת ההדמיה התרמית של שדה התעופה כדי לבדוק את הטמפרטורות של מטיילים שמגיעים מוווהאן. בתחנת הרכבת המחברת את העיר לסין הוקצה כוח אדם נוסף לצורך ביצוע בדיקות טמפרטורה.

משרד הבריאות של סינגפור הודיע כי הוא עורך בדיקות טמפרטורה לנוסעים המגיעים בטיסות מווהאן. המרכז לבקרת מחלות של טייוואן ביקש מהרופאים ואנשי ההסגר בשדה התעופה להודיע להם על חולים שנסעו לווהאן והציגו סימפטומים כלשהם. ארגון הבריאות העולמי אומר כי הוא עוקב אחר המצב ו"נמצא במגעים קרובים עם הרשויות הלאומיות בסין".

הרשויות בסין, כדרכן בניהול משברים, מנסות לעצור את התפשטות הפאניקה על ידי צנזור של הרשת החברתית הסינית Weibo וחסימת ההאשטאג #WuhanSARS. בעוד שהתקשורת הסינית מדווחת על ההתפרצות, אזרחים הזוכרים את הכיסוי התקשורתי של נגיף ה-SARS עדיין לא נותנים אמון במידע שפרסמה ממשלתם כי "לא נצפו עד כה דוגמאות להעברה בין אדם לאדם במחלה המסתורית".

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • MERS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully