וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 סימנים שאתם סובלים מדיכאון קל

מאות מיליונים של בני אדם ברחבי העולם חיים במצב של דיכאון והמצב ככל הנראה רק ילך ויחמיר. לצד הדיכאון הקליני, קיים דיכאון קל יותר שהסימנים אליו לא תמיד זהים אצל כולם, אבל הם בהחלט יכולים להדליק נורה אדומה. הנה כמה מהם

דוגמנית זייפה דיכאון כדי לזכות בניתוח אף ללא תשלום/ITV, This Morning

בווידיאו: יש גם אנשים שמזייפים דיכאון

בכתבת סיכום העשור שלנו החלטנו לבחור בשימוש ההולך וגובר בכדורים נגד דיכאון, דוגמת ציפרלקס, כתופעה הבריאותית הכי בולטת בשנים האחרונות, ולא סתם. יותר ויותר אנשים סובלים מדיכאונות - קלים וקשים יותר, כשהגורמים לכך הם שילוב של גורמים ביולוגיים, גנטיים, פסיכולוגיים וחברתיים.

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי שיעורי הדיכאון באוכלוסייה גדלו ב-18 אחוזים בין השנים 2005 ל-2015, וכיום יותר מ-300 מיליון איש ברחבי העולם שחיים בצל הדיכאון. לצד הדיכאון המז'ורי (דיכאון קליני עמוק), ישנו סוג אחר של דיכאון. הסובלים ממנו מצליחים לעשות את המטלות היומיומיות שלהם, הולכים לעבודה ומנהלים מערכות זוגיות ומשפחה. ובכל זאת מעל הכל מרחף איזה ענן שחור.

אבחון של דיכאון הוא לא דבר פשוט, ואנחו לא מתיימרים לעשות אותו פה, אבל יש כמה סימנים ברורים שיכולים להופיע אם אתם סובלים מדכדוך או דיכאון קל:

1. תחושת עצבות
רבים נוטים להיבהל ולפחד מהרגש הזה אבל עצב הוא רגש שהוא חלק מחיי היומיום. ובכל זאת, אם תחושת העצבות נמשכת יותר משבועיים וגם אחרים שמים לב לשינוי במצב הרוח שלכם, ייתכן שהגיע הזמן לשקול לקבל עזרה.

אם אתם לא בטוחים, יש דרך לקבוע את ההבדל בין דיכאון לעצב. כלל אצבע טוב הוא להבחין אם אתם מגיבים לעצב באופן שונה מתגובות העבר שלכם. לדוגמה, אם אתם פונים לשימוש בסמים או באלכוהול, זה עשוי להיות אינדיקציה שאתם בדיכאון ולא סתם עצובים. אם העצב מפריע לאופן בו אדם חי את חייו, זה עשוי לדרוש הערכה רפואית.

2. אתם כבר לא נהנים מכלום
בהמשך ישיר לסעיף הקודם, דיכאון בתפקוד גבוה מקשה על הסובלים ממנו למצוא עניין בפעילויות שפעם היו מהנות. אם בעבר נהגת לפגוש חברים לאחר העבודה או בסופי שבוע, ללכת למסעדות וליהנות מאוכל או לקפוץ לבקר את המשפחה המורחבת, הנטייה שלך בחודשים האחרונים היא להימנע. התירוצים יכולים להיות "לחץ בעבודה" או "חוסר זמן" אבל בפועל, התחושה היא שהפעילות הללו מתישות אותך, לא מהנות עבורך ואפילו מהוות נטל.

עוד בוואלה!

לא רק מצב רוח ירוד: 10 דברים שאתם צריכים לדעת על דיכאון

לכתבה המלאה

3. שינוי במשקל הגוף
במקרים רבים, דיכאון עלול לגרום לשינויים במשקל הגוף. יש מי שחווה ירידה במשקל בגללו, אבל יש גם מי שדווקא משמין יותר בגלל הנטייה להישאר במיטה ולבצע פחות פעילות גופנית כתוצאה מחוסר מוטיבציה. ייתכן גם שהמצב הנפשי יוביל לאימוץ הרגלי אכילה בעייתיים כדרך להתמודד עם בעיות במצב הרוח. כל המחקרים מצביעים על כך שפעילות גופנית היא אחד הטיפולים היעילים ביותר לדיכאון קל.

שינה במיטה. Giphy
שינויים בדפוסי השינה הם סממן לדיכאון. גיף של אישה במיטה/Giphy

4. שינוי בדפוסי השינה
דיכאון יכול לגרום לשינוי בדפוסי השינה בשני אופנים. חלק מהאנשים יחוו בתקופות של דכדוך ודיכאון נדודי שינה ויסבלו מפגיעה משמעותית בשעות באיכות השינה שלהם. מאידך, אחרים דווקא יבחרו במיטה כמקום המפלט הטוב ביותר עבורם וישנו שעות ארוכות במהלך היום וגם בלילה. למעשה, עייפות היא תסמין שמדווחים עליו יותר מ-90 אחוזים מהאנשים שמתמודדים עם הפרעות נפשיות, על פי נתונים משנת 2018.

5. אתם חסרי מנוחה ומתקשים להתרכז
חוסר מנוחה ואי שקט יכולים להיות תסמינים של דיכאון, והם נוטים להפריע לנו להמשיך בשגרת העבודה והחיים בבית. קושי בריכוז, לדברי ארגון הבריאות העולמי אופייני לפרקים דיכאוניים חוזרים ונשנים.

6. יש לכם ספקות לגבי הבחירות שלכם
לכולם יש מחשבות של "מה אם" ברגעים שונים בחיים, אבל לאנשים שסובלים מדיכאון בתפקוד גבוה יש נוכחות רבה של חרטה והטלת ספק בבחירות הקשורות להחלטות מרכזיות, התחייבויות שנלקחו, והשלכות לעתיד. לא תמיד המחשבות הללו מבוססות וחלקן נובעות מחרדות, אבל כשהן נמצאות בתדירות גבוהה ובהיקף נרחב, הן סממן שעלול להעיד על מצב של דיכאון קל.

כעס. ShutterStock
כל דבר קטן גורם לעצבים./ShutterStock

7. אתם סובלים מהתפרצויות זעם
חוסר האנרגיה שנוטה ללוות אנשים מדוכאים גורם לכך שכל דבר קטן, שינוי בתוכנית או עיכוב, יכולים לגרום לעצבים. אם אתם לא אנשים שנוטים להתעצבן בקלות, והסביבה שלכם מעירה לכם על השינוי, כדאי לבדוק מה הטריגרים שמוציאים אתכם משלוותכם ואלי לשקול טיפול.

8. אתם מלאים בביקורת
אנשים שסובלים מדיכאון בדרך כלל ירגישו שהם לא טובים מספיק. הם בדרך כלל ידברו על עצמם בזלזול או יבקרו את המראה שלהם. מנגד, הם עשויים גם להאדיר את ההישגים שלהם כלפי חוץ ולהתרברב בהם באופן מופרז, כדי לזכות בחיזוקים מהסביבה, שלשאיפתם יחזקו את ההערכה העצמית שלהם, אולם בפועל לא ישנו דבר כל עוד הם לא עושים זאת בעצמם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully