וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקרים מצאו: אנחנו עושים פחות סקס מבעבר - ואלו הסיבות

26.12.2019 / 0:11

למרות הפתיחות המינית, הירידה בסטיות שנחשבות כטאבו והעלייה בשימוש באפליקציות לסטוצים, העולם נמצא בעיצומו של תקופת "מיתון סקס" והצעירים בני דור המילניום עושים כיום פחות מין מבני גילם בעבר

פורנו במשקפי מציאות מדומה/עריכה: רן צ ימט

החיים המודרניים והטכנולוגיה המתקדמת שינו את הדרך בה צעירים חושבים על סקס וצורכים אותו, כשמחקרים חדשים שפורסמו לאחרונה מראים ירידה משמעותית בצורך לקיים יחסי מין ועלייה בכמות הגברים והנשים בשנות ה-30 לחייהם שמעולם אפילו לא התנסו מינית. הנתונים הללו מפתיעים מאוד בהתחשב ברמת הפתיחות המינית של העשור האחרון. עם העלייה בשימוש באפליקציות לסקס מזדמן כמו טינדר וגריינדר - סטוצים הפכו לדבר שהרבה יותר קל להשיג מאשר בעבר. כיום מעטים מאוד רואים בעייתיות בקיום יחסי מין בין מבוגרים שאינם נשואים, השימוש ב-Prep - טיפול מניעתי טרום חשיפתי ל־HIV - גדל ועמו קטנו משמעותית מקרי ההידבקויות בנגיף, יותר ויותר נשים משתמשות בגלולת "היום שאחרי" שאינה דורשת מרשם רופא, פוליאמוריה, BDSM, חילופי זוגות, סקס אנאלי או אביזרי מין מתוחכמים כבר לא נחשבים ל"טאבו".

דברים שבעבר היו נחשבים לסטייה קוטלגו כיום בכינוי המתקבל יותר "קינקים" - ולמעט גילוי עריות ויחסי מין שלא בהסכמה - התרבות שלנו מעולם לא הייתה סובלנית יותר למיניות ממה שהיא כיום. כל אלו רק אמורים להוביל לעלייה בקיום יחסי מין, אך מסתבר שהדבר ההפוך קורה. אנו עומדים על סף שנות העשרים של המאה ה-21, עם חירויות מיניות שלאנשים מלפני 100 שנה היו נראים ודאי בלתי נתפסים - ועדיין, יותר ויותר אנשים בוחרים במודע להתרחק ואפילו להתנזר ממין.

לראשונה בבריטניה: פרסומת בוטה לצעצועי מין שודרה בפריים טיים

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

קמפיין של חברת צעצועי מין ליום האורגזמה הבינלאומי/Lovehoney

הנסיגה בקיום יחסי מין היא תופעה עולמית, אך נראה כי יפן היא הדוגמה המובהקת ביותר לכך. מחקרים מראים כי 10 אחוזים מהגברים היפנים בשנות ה-30 לחייהם עדיין בתולים. ירידת החשק המיני במדינה משפיעה גם על שיעור הילודה. איש אינו בטוח מדוע יפן מובילה את העולם במגמה מדאיגה זו. פסיכולוגים מציעים מגוון רחב של סיבות העשויות להוביל לכך, אם אלו לחצים כלכליים, שימוש נרחב בתרופות המורידות את החשק המיני, פנייה לפורנו, שימוש גובר בצעצועי מין, סמארטפונים, עומס מידע ותעסוקה, חסך בשינה והשמנת יתר. כלומר, כל התפתחות מודרנית קיימת עשויה לפגום לנו בליבידו. כשמדובר ביפנים, יצרני הרובוטים הגדולים בעולם וגם קהל הצרכנים הגדול ביותר שלהם, פרשנים רבים רואים בעלייה בשימוש ברובוטים כגורם לירידה בסקס.

עם ממוצע של כ-300 רובוטים לכל עשרת אלפים אנשים, היפנים כנראה מרגישים בנוח יותר לעבוד לצד רובוטים מאשר לצד בני האדם - וההרגשה המרגיעה הזאת מתפשטת לה גם אל מחוץ למקום העבודה. רובוטים מיניים, פרטנרים הולוגרפיים ופרטנרים דיגיטליים הפכו פופולריים יותר ביפן מאשר בכל מדינה אחרת. דוגמה לכך תמצאו בדמות ההולוגרפית אזומה היקארי המתגוררת בתוך "גייטבוקס", מעין מבחנה דיגיטלית בגובה 30 ס"מ, ומזכירה קצת את האלקסה של אמזון. היא מארחת חברה לאנשים, משוחחת איתם, מעדכנת אותם בחדשות ובמזג האוויר, שולטת על החימום והתאורה בבית ואפילו דואגת לשלוח להם הודעות אם היא מרגישה לבד (כלומר, אם הם לא התפנו לקבל משירותיה כבר זמן רב). אזומה, שמחירה כ-9,000 שקלים, פופולרית מאוד בקרב צעירים המשתמשים בה בעיקר לשם אינטראקציה עם הדמות המצוירת הזעירה המספקת את הצורך שלהם בחברה נשית.

השימוש ברובוטיות מין עולה

רובוטית הסקס סמנת'ה/ITV

כמובן שאוכלוסיית רובוטים צומחת פירושה עלייה באבטלה. פיטר אודה, מאוניברסיטת טוקיו, טוען כי יש קשר ישיר בין המצב התעסוקתי לירידה בסקס. הוא אמר לחדשות CBS: "בהשוואה לגברים בעלי משרה מלאה, אלו עם משרה חלקית או זמנית היו בעלי סיכוי גבוה פי ארבעה להיות חסרי ניסיון מיני. אלה שהיו מובטלים היו בסבירות גבוהה פי שמונה להיות בתולים. גם תרבות הסטוצים ממלאת את תפקידה. אפליקציות כמו טינדר מציעות סיפוק מידי - אך הן גם מעודדות מערכות יחסים קצרות יותר, שפחות מסתפקות בחיי מין יציבים". הנתונים הללו מתייחסים לגברים הטרוסקסואלים בגילאים 25-39.

עוד באותו נושא

רובוטית הסקס הצטרפה לטינדר - והפכה להצלחה מסחררת

לכתבה המלאה

חוקרת טכנולוגיות הסקס, אלינור הנקוק, אמרה לדיילי סטאר אונליין כי תרבות הטינדר בהחלט פוגמת במונוגמיה מסורתית: "תרבות הדפדוף בהחלט מדללת את הפוטנציאל לקשרים משמעותיים ורגשיים, מכיוון שזה הופך להיות כל כך פשוט 'להחליק' ולוותר על אנשים בגלל המראה שלהם". לדבריה, אם נמשיך לאחד בין חיינו המיניים לטכנולוגיים, שינויים חברתיים עמוקים יותר עשויים להגיע: "יתכן כי אם נמשיך לקטלג ולארגן את המיניות ואת הפוטנציאל שלנו לאינטימיות בצורה כזו, הדבר יכול להוביל לפגיעה חמורה יותר מהמצב כיום".

גיף טינדר. מערכת וואלה! NEWS
"זה הופך להיות כל כך פשוט 'להחליק' ולוותר על אנשים בגלל המראה שלהם/מערכת וואלה! NEWS

גם מי שבזוגיות עושה פחות סקס מבעבר

גם אנשים שנמצאים במערכות יחסים ארוכות חווים ירידה בקיום יחסי מין, כך מצאו ב-Superdrug שסקרו יותר מ -1,000 אנשים הנמצאים בזוגיות באירופה ובארה"ב במטרה למדוד את רמת הפעילות המינית במאה ה-21. גורם בולט אחד לירידה בקיום יחסי מין הוא השימוש הגובר בסמארטפונים וטאבלטים, המחליפים את המין בחיינו. נשים המשתמשות בניידים שלהן במיטה הן אלה הנוטות לדווח על אי שביעות רצון מינית. אף על פי שלא מדובר כאן במצב בטוח של סיבה ותוצאה, השימוש בטלפונים וטאבלטים במרחבים אינטימיים כנראה לא עושים טוב לחיי המין שלנו.

בני זוג במיטה עם טלפונים ניידים. ShutterStock
במקום סקס, זוגות מעדיפים לבלות את הערב במיטה עם הסמארטפון/ShutterStock

אחד מכל עשרה גברים יעשה סקס עם רובוט

האם ה"טק-סקס" יחליף בעתיד סקס אמיתי? זה בהחלט נראה ככה. ד"ר דיוויד לוי, מחבר הספר "אהבה וסקס עם רובוטים", חוזה כי ההתקדמות ברובוטיקה ובינה מלאכותית פירושה שבקרוב נשקול למצוא פרטנרים לחיים שאינם בני אדם: "הנישואים הראשונים בין אדם לרובוט יהיו לפני, לא אחרי, 2050," הוא חזה. הספר "דו"ח עתיד המין" של ג'נה אווסיאניק ורוס דוסון מעריך כי חובבי הטלדילודוניקס (טכנולוגיית דילדו'ז למרחקים) יתקשרו מרחוק עם בני זוג בעזרת חלקי גוף שמודפסים בתלת ממד ורגישים למגע שייעשו בהתאמה אישית לפי מבנה גוף של מאהבים או כוכבי פורנו עד שנת 2025 - וכי אחד מכל עשרה גברים יעשה סקס עם רובוט דמוי אדם עד 2045. כל אלו מצביעים על כך שהטכנולוגיה אכן גורמת לירידה ברצון לאינטימיות, אולם אנו מקווים שגם את הבעיה הזאת תצליח בעתיד הטכנולוגיה לפתור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully