וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 סימנים לכך שאתם מכורים למין

מספר המכורים בעולם עולה בהדרגה, ויותר אנשים כבר מבינים שלא מדובר בהפגנת חולשה או סטייה מביכה. המחקרים עדיין לא מצאו את הגורמים להתמכרות, ואחד מהם מציע את ההורמון שבדרך כלל עושה לנו ממש טוב בגוף ובלב

צארלי שין. GettyImages
הפרעה נפשית על פי הספר. צ'ארלי שין/GettyImages

הדיון לגבי המונח התמכרות למין מתנהל כבר שנים - האם אכן מדובר בהתמכרות של ממש, בדומה לאלכוהול, סמים והימורים, או שזה ביטוי מז'אנר הפייק ניוז? (יש שיגדילו ויגידו מכבסת מלים לסטייה). בימים אלה הקונצנזוס בקרב אנשי הרפואה הוא שאכן מדובר בסוג של התמכרות ספציפית ובשנה שעברה הכריז ארגון הבריאות העולמי לראשונה על התמכרות למין כהפרעה נפשית.

מחקר משותף לחמישה מוסדות אקדמיים בשבדיה, שוויץ ורוסיה ניסה לאחרונה לשפוך אור על הגורמים להפרעה באמצעות התאוריה שמדובר ברמות מוגברות של מה שמכונה "הורמון החיבוק". מדובר בהורמון אוקסיטוצין, שבין התכונות המיוחסות לו הוא גורם לאנשים להיקשר ולהישאר יחד וגם הופך את הסקס למספק יותר. החוקרים בחנו בדיקות דם של 60 אנשים, בעיקר גברים, המטופלים בהפרעה והשוו אותם לדגימות של 33 מתנדבים בריאים. הם מצאו הבדלים חשובים בחומר הגנטי 'microRNA' שלהם וגילו שגברים ונשים עם התמכרות למין הם בעלי רמת אוקסיטוצין מוגברת. אחת המסקנות הייתה שאנשים עם עודף אוקסיטוצין עשויים להימשך לאנשים רבים בו זמנית, וזה מוביל אותם לחיפוש כפייתי אחר סקס.

התמכרות למין יכולה לכלול ספקטרום נרחב של חוויות, מאוננות לסייבר-סקס, ריבוי פרטנרים, אורגיות, פורנו ותשלום עבור שירותי מין. הנה 8 סימני אזהרה להתנהגות מינית כפייתית, הידועים גם בשם היפר-מיניות והתמכרות למין.

1. פנטזיות מיניות חוזרות ונשנות
על פי מרפאת מאיו בארה"ב, מי שמכור למין יפנה הרבה מאוד מהזמן והאנרגיה שלו לפנטזיות מיניות אינטנסיביות, מימוש דחפים והתנהגויות חוזרות. חלק מהמכורים עסוקים בזה כל כך עד שזה משבש את חיי היומיום שלהם, פוגע ביעילות שלהם בעבודה ועוד.

נער בלפטופ בלילה. ShutterStock
קשה לקבוע איפה עובר הגבול בין פעילות לגיטימית לאובססיה של ממש. בחור יושב בחושך מול לפטופ/ShutterStock

2. אוננות כפייתית
קשה לקבוע איפה נמתח הגבול שבין פעילות מענגת ולגיטימית לבין אובססיה של ממש, אבל אפשר להסכים על כך שאם זה מתחיל להפריע לחיי היומיום שלכם, זה בהחלט צריך להדליק נורת אזהרה.

3. הרגלים מיניים מסוכנים
התמכרות למין מובילה להסתבכויות עם החוק והמוסר ולמצבים בעלי פוטנציאל לסכנה - למשל סטוצים מחוץ לנישואין, מחלות כתוצאה מסקס לא מוגן, בזבוז סכומי כסף אדירים על פורנו, התחברות לעבריינים, עיסוק בפעילות מינית בלתי חוקית ופשעים נוספים.

4. מערכות יחסים בעייתיות
מכורים רבים מתקשים ליצור קשרי זוגיות בריאים או לשרוד בכאלה. זה יכול להיות היצמדות לאנשים שאינם זמינים רגשית ועשויים להימנע מאינטימיות פיזית, מינית ורגשית מהפחד לגלות פגיעות. וזה יכול להיות צורך בקיום יחסים כפייתיים עם בני זוג מרובים, כולל זרים לחלוטין.

אילוסטרציה. ShutterStock
בורחים מבעיות רגשיות שמציפות אותם, כמו דיכאון. גבר יושב לבד/ShutterStock

5. אמצעי בריחה מהמציאות
חלק ניכר מהמכורים למין משתמשים בו כדי לברוח מבעיות רגשיות שמציפות אותם בחיים, כמו בדידות, דיכאון, חרדה או לחץ.

6. שחרור מתח לאחר הסקס
לעתים המכורים למין חשים מחויבים להתנהגויות מיניות מסוימות רק כדי לחוש את שחרור המתח בעקבותיהן. לפעמים מדובר בתחושות חיוביות ולפעמים הם מוצפים גם אשמה וחרטה.

7. סודות ושקרים
מאפיין בולט להתמכרות למין הוא התנהלות סודית ופיתוח מיומנות להסתיר את ההתנהגות המינית החריגה מבני זוג, חברים ובני משפחה באמצעות שקרים או התחמקויות בזמנים ובמקומות חבויים.

8. אי אפשר לעצור את זה
מכורים למין מודעים היטב לכל ההשלכות הצפויות בעקבות ההתמסרות שלהם לדחפים האינטנסיביים ולפנטזיות התמידיות, אך הם חשים שאין להם שליטה על ההתנהגות שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully