וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה דרמטית במספר המכורים לסקס - המבחן הזה יגלה מה מצבכם

16.11.2018 / 0:36

מחקר מצא כי מספר האנשים הסובלים מהתמכרות למין גבוה פי שניים מכפי שחשבו עד כה - וישנה עלייה גדולה בייחוד בקרב נשים, בין היתר בגלל אפליקציות כמו טינדר. אז מה המצב אצלכם? ענו על השאלון וגלו

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בסרטון - כמה פעמים יש לעשות סקס כדי להיות מאושר?

מספר האנשים הסובלים מהתמכרות למין ונאבקים עם תשוקות מיניות קשות לשליטה גבוה פי שניים מכפי שחשבו עד כה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם על ידי חוקרים באוניברסיטת מיניסוטה. כ-10% מהגברים ושבעה אחוזים מהנשים נאבקים לשלוט במחשבות ובדחפים המיניים שלהם, כך עולה מהמחקר. אמנם חיי מין בריאים הוכחו כבר כבעלי יתרונות בריאותיים ונפשיים, אך כאשר הצורך במין הופך לכפייתי, הוא עלול להפריע לתפקוד היומיומי ולגרום למצוקה לאלה שצריכים להיאבק ללא הרף בדחפים.

החוקרים בחנו 2,325 מבוגרים בגילאים 18 עד 50 על חיי המין שלהם. הם מצאו ש-1 מתוך 10 גברים ו-1 מתוך 14 נשים סבלו ממצוקה, משום שהם לא היו מסוגלים לשלוט ברגשותיהם המיניים, בדחפים שלהם ובהתנהגותם. זה אומר שהם מפסידים פעילויות חברתיות או מזניחים את עבודתם ובריאותם במרדף אחר יחסי מין. בנוסף הם גילו שאפליקציות היכרויות של מין מזדמן כמו טינדר מזינות את הצורך הזה על ידי מתן גישה מיידית לאלפי רווקים.

עוד בנושא
סקס, סמים או שוקולד? החידון הזה יגלה למה אתם עשויים להתמכר
תנוחות המין החדשות שכולם מנסים: חד הקרן, הדולפין ובת הים

גיף סקס שלישיה. Giphy
גיף סקס שלישיה/Giphy

החסמים הנשיים נעלמו

המכורים לסקס עשויים גם לרדוף אחריו אפילו אם הם שואבים ממנו מעט מאוד הנאה או מרגישים בושה ביצר המיני המשתולל שלהם. ד"ר ג'אנה דיקנסון, מנהלת המחקר, אמרה כי גברים נתפסים כבר זמן רב כמועדים יותר להתמכרות למין, בעוד שהנשים היו "שומרות הסף המיני", וידעו טוב יותר כיצד לשלוט בדחפים שלהן, אבל היא מאמינה ששינויים חברתיים וטכנולוגיים סילקו את החסמים הללו.

לדבריה, "השינויים התרבותיים האחרונים הפכו למקובל יותר את הביטוי המיני בקרב נשים והנגישות לדימויים מיניים ומין מזדמן דרך האינטרנט, אפליקציות להיכרויות וסטוצים ורשתות חברתיות הם הסבר אחד להקטנת הבדלים בין המינים. בנוסף מצאנו במחקרנו כי השכיחות של הקושי לשלוט בהתנהגויות מיניות בקרב נשים עשויה להמשיך ולגדול".

ד"ר דיקנסון הוסיפה: "אנשי מקצוע בתחום הבריאות צריכים להיות ערניים למספר הגבוה של אנשים הנמצאים במצוקה בשל ההתנהגות המינית שלהם, להעריך בקפידה את טיבה של הבעיה בהקשר החברתי-תרבותי שלה, ולמצוא טיפולים מתאימים לגברים ולנשים כאחד". הממצאים פורסמו בכתב העת JAMA Network Open.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully