וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הבית המארח הגיעה: כך תשרדו אותה, בהתאם להורים שאתם

רוני מואב

13.12.2019 / 6:12

איך יודעים שהילדים התאקלמו במסגרות והמערכת נכנסת לשגרה של שנת לימודים? כשמגיעה ההכרזה החגיגית מהגננת או המורה על "בית מארח". מאותו רגע נראה שהעולם נחלק לפי הדרך שבה הורים מתמודדים עם האירוע הזה. באנו לעזור

בית מארח, קווים לדמותו: בתיאוריה מדובר על פעילות חברתית מבורכת שנועדה לגבש ילדים בגיל הרך באמצעות זמן איכות משותף עם ילדים שהם בדרך כלל לא משחקים אתם. בפועל, מישהו שבקושי מכיר אותנו כופה עלינו לארח בבית שלנו חמישה ילדים זרים לשעתיים וחצי של פאן, פאן, פאן.

לפני שתחליטו אם אתם הורים שוקעים, משקיעים, אדישים או זורמים, ותיערכו בהתאם - הנה כמה כללי בסיס שתקפים לכולם כשמתכננים בית מארח:

• האידיאל הוא לבחור פעילות אחת שתצליח למלא את הזמן עד לארוחת הערב. במקביל, חשבו על פעילות נוספת שתוכלו לשלוף במקרה חירום, אם הפעילות המקורית לא עובדת.

• לפני שאתם מתכננים איזה אוכל יוגש במפגש, ודאו שאף אחד מהילדים בקבוצה לא אלרגי למשהו. אם כן, התאימו את התפריט אליו והגישו אותו לכולם (אל תכינו דברים בנפרד רק עבורו, שכחתם שהרעיון הוא לגבש בין כולם?).

פנו את הבית מאחים צעירים, אחים בוגרים באווירת אנטי או כל גורם אחר שעלול לפגוע בהצלחת המפגש או בתפקוד שלכם כמארחים.

יש חג באופק? כדאי להשתמש בו לתכנון המפגש שלכם, החל מבחירת הפעילות (נניח הכנת חנוכיות, או עיצוב מסיכה לפורים) ועד לקביעת הפסקול והתפריט.

• הכינו את עצמכם למפגש: קחו בחשבון שרגע אחד של חוסר תשומת לב, והילדים מתפזרים. ואז הם עלולים להגיע לחדרים בבית שממש אין לכם עניין שישתתפו בפעילות, או להעיר הערות מעצבנות לכם או לילדים האחרים. סגרו דלתות בבית, הזיזו חפצים עדינים, קחו נשימה עמוקה וזכרו - שעתיים וחצי וזה מאחוריכם.

ועכשיו, מי מההורים האלה הם אתם?

עוד בוואלה!

קר שם בחוץ: משחקי בית פשוטים שמעשירים את השפה של ילדים

לכתבה המלאה

הורים שדוגלים במינימליזם (לעשות את המינימום הנדרש כדי לצאת בסדר)

יצירה לילדים: מגש עם שרינקיס מצוירים נכנס לתנור אפיה. אתר רשמי
שתי דקות בתנור יכווצו אותם לפלסטיקים קשיחים. ילדים מכניסים מגש שרינקיס לתנור/אתר רשמי

האג'נדה: אם כבר נגזר עלינו להיות פה אז נעשה משהו שהילדים לא ישנאו, אבל גם לא יאהבו יותר מדי (כי אז הם ירצו לבוא שוב!), ושלא יגרום להורים לצקצק.

היערכות מראש: ערב לפני שולחים הודעה סימפטית אך ברורה להורים בקבוצה על טווח השעות שמוקצה למפגש, דגש על זמן איסוף. ליום המפגש מצרפים מבוגר נוסף - נניח סבא וסבתא, כי כלל ידוע הוא שבכל קבוצה של בית מארח ישובצו ילד או ילדה שזקוקים לתשומת לב צמודה, אחרת יפוצצו את האירוע. התאריך שנקבע נופל בדיוק על היום הקבוע של הבייביסיטר? יאללה, שתשים להם סרט ותזמין פיצה, כי לנו יש אליבי מושלם בצורת ישיבה סופר חשובה בעבודה. נשלם לה כפול, לנו זה לגמרי שווה את זה.

כיבוד: מקבלים את פני הילדים בקערת חטיף גדולה, בקבוק מיץ וערימה ממבחר פירות העונה (וכן, קרטיב וגלידה נחשבים פרי קייצי). ארוחת הערב תקבע באופן ספונטני, בהתאם למה שהילדים ירצו להזמין, ולקינוח תינתן גישה חופשית למגירת הממתקים הביתית.

הפעלה: ביום יבש וחמים אפשר להוציא את החבורה לחצר, לגינה השכונתית או למגרש הקרוב, ואפילו לתייג את זה תחת ערך "פעילות חוץ בריאה". משחקי כדור, רובי מים, תופסת - הכל עובד. ליום חורפי יתאימו משחק "חבילה הגיעה", אפיית עוגיות או ערכות DIY (עשו זאת בעצמכם) שנמכרות בחנויות מז'אנר הכל בדולר ומעלה, ואם יש חג באופק תהיו בטוחים שאיפשהו יש ערכה שתתאים לו.

הצעת המערכת: ערכת "שרינקיס" שכוללת דפי פלסטיק מיוחדים עם מגוון איורים שאפשר לצבוע ואז להכניס לתנור לתהליך קצר של שתי דקות שיהפוך אותם לקטנים, קשיחים ומקסימים. לערכה מצורפים בדרך כלל עפרונות צבעוניים, חישוקי מחזיקי מפתחות, וחישוקים לתליונים, חוטים וסוגרים להכנת שרשת או צמיד. ערכה של 16 כאלה עולה 75 שקלים.

מזכרת הביתה: היצירות שהכינו הילדים, כמובן. אם הולכים על פעילות חוץ המזכרת יכולה להיות הכדור, אקדח המים או העפיפון שאתו הם שיחקו.

הוכחה לכתה: רצף תמונות בווטסאפ הכיתתי של ילדים צוהלים, ילדים יוצרים, ילדים אוכלים. פלוס משפט גנרי שיגיד כמה כיף היה.

הורים שרק רוצים לעשות כיף לילדים (ממש לא אכפת להם מה יגידו ההורים)

שני שלטים של אקסבוקס מול מסך עם משחק כדורגל. ShutterStock
יאללה, יש לכם שעתיים לטורניר עד שהאוכל יהיה מוכן. משחק פיפא באקסבוקס/ShutterStock

האג'נדה: אנחנו צעירים, קלילים ושוברים את הכללים, וזו ההזדמנות שלנו למתג את הילד שלנו כזה שהכי כייף לבוא אליו הביתה.

היערכות מראש: לא שולחים הודעה יזומה להורי הקבוצה, רק מגיבים להודעות שלהם בווייב של "יהיה בסדר, נזרום עם מה שיבוא". כל החללים בבית פתוחים לאורחים, כולל המיטה הזוגית שיכולה לשמש כטרמפולינה וחדר המקלחת שממש מזמין לסשן שיקויים מסבונים.

כיבוד: גן עדן של חטיפים, מתוקים ומיצים. ואפשר לאכול אותם בכל פינה בבית, ברור. ארוחת הערב מבוססת על נקניקיות, מלוואח וצ'יפס; איפשהו יש גם ירקות למי שרוצה. ולקינוח - בחירה בין צמר גפן מתוק למעדן שוקולד עם סוכריות.

הפעלה: משחקים במסכים! הקמת מצודה במיינקראפט, סדנה להכנת סליים ביוטיוב או טורניר פיפא בפלייסטיישן - כל מה שיש בבית ומתכייף לקטנטנים (ומי שלא בעניין יכול לעשות פעילות חופשית ברחבי הבית).

הצעת המערכת: ריקוד קבוצתי מול just dance מתאים לשימוש בכל בית שיש בו אקסבוקס, פלייסטיישן או יוטיוב בטלוויזיה וגם יפעיל את הילדים כקבוצה. ואם יש מרפסת גדולה או חצר, מקרן וסדין לבן שאפשר למתוח על קיר - אפשר להפיק אחלה הקרנה של סרט בחוץ, בתוספת פופקורן כמובן.

מזכרת הביתה: הממתקים שנשארו פלוס צעצוע פלסטיק שיכול לעוף, להידבק או לעשות קולות של פלוצים.

הוכחה לכיתה: תמונה בודדת בווטסאפ של חבורת ילדים מחובקת ומרוחה בשוקולד, עושים וי למצלמה, חרב ספוג ביד וברקע מסך מרצד. בלי טקסט נלווה.

הורים שרוצים לצאת הכי טוב מול ההורים האחרים (תראו איזה הורים מושלמים אנחנו!)

חדר בריחה לילדים בצבעי שחור לבן. ShutterStock
אפשר ליצוק המון ערכים חינוכיים לתוך הדבר הזה. חדר בריחה לילדים/ShutterStock

האג'נדה: אנחנו מעודכנים בכל ההנחיות החדשות של מכון אדלר, שולטים בטרנדים העכשוויים, משקיעים במידה במה שצריך.

היערכות מראש: הודעה נרגשת להורי הקבוצה, שיוצאת שעה לאחר שמסתיים המפגש בבית הקודם ומזמינה גם אותם להצטרף. החלל בבית שמיועד לפעילות מקושט בנונשלנטיות, שני ההורים נוכחים - במצב רוח עולץ ופעיל, ויש גם פינה ייעודית להורים שכוללת שולחן נשנושים מוקפדים ו"דרינקים של גדולים".

כיבוד: מגש פירות מקבל את פני הבאים, כדורי שוקולד - אבל בגרסת התמרים, ופריכיות בטעמים מעניינים. לארוחת הערב יוגש משהו מזין, אבל גם כיפי; אולי חביתה מקושטת בפרצופים מירקות חתוכים. מבחר גבינות ולחמים מלאים. לקינוח נשיקות מרנג שהכינותם מראש עם הילדים שלכם.

הפעלה: הנה הזדמנות פז לשלב משחק חברתי עם ערכים חשובים וטאץ' של מקוריות. זו יכולה להיות יצירה סופר מושקעת מחומרים ממוחזרים שאגרתם כל השבוע, יציאה לפעילות התנדבות בשכונה ("בואו ננקה את גינת השעשועים!"), או הכנת קרטיבים טבעיים ואז מכירה שלהם בדוכן מאולתר בפארק, שהכסף ייתרם, כמובן, למטרה ראויה.

הצעת המערכת: לבנות חדר בריחה ביתי. הרשת מלאה בעצות ורעיונות לסיפורי מסגרת, חידות, צפנים, משימות ואתגרים. אפשר לקשר לחג או מועד שמתקרב, ובכלל ליצוק המון תכנים וערכים חינוכיים לתוך זה.

מזכרת הביתה: יצירה ממוחזרת, קאפקייק טבעוני שנאפה כחלק מההפעלה או עציץ עשבי תיבול קטן (אידיאלי לפני ט"ו בשבט).

הוכחה לכיתה: פלקט בגודל בינוני ומעלה לתלייה בכיתה שמתאר בשלבים - בתמונות מודפסות וטקסטים מלווים - את הפעילות. במקביל, הודעה בקבוצה הכיתתית שמפרטת את כל השלבים ומסיימת במשפט כמו "איזה מהממים היו הילדים!"

הורים גרנדיוזיים (זה עומד להיות האירוע הכי מושקע, הכי וואו, הכי בלתי נשכח)

קולאז' מגזרי עיתונים בגווני כחול. ShutterStock
"לוח חזון" אישי הוא גם יצירתי, גם רוחני ובעיקר מצטלם טוב. קולאז' כחול מגזירי מגזינים/ShutterStock

האג'נדה: אצלנו בינוניות היא לא אופציה, והפעילות הזו תראה לכולם למי פה יש הורים שיודעים להרים הפקות שיהפכו לפוסט ויראלי שיפיל את הרשת.

היערכות מראש: הזמנות מודפסות על מגנט מחולקות יומיים לפני המפגש, עם תמונת הילד המארח. שוכרים עזרה לסיוע בעיטור הבית בקישוטים ממותגים עם שם הילד - משלטי קבלת פנים ועד לרמת כלי ההגשה והמפיות, וגם לבישול ולניקיון בסוף.

כיבוד: בכניסה מוגשים מתאבנים מקייטרינג של שף מוכר, המעניק פרשנות מתוחכמת למנות קלאסיות שילדים אוהבים. ארוחת הערב תדמה בופה במלון, כשהצוות מכין מול כל ילד ביצה לבחירתו ופנקייקס לקינוח.

הפעלה: שואו של קסמים, שיקויים מדעיים, ספא טיפוח או סדנה לגלגול סושי - תלוי בילדים שהוזמנו, ובעיקר במפעיל או במפעילה שהיו פנויים בתאריך הזה. חשוב שההפעלה הנבחרת תצטלם טוב ותכלול הרבה צבע ואביזרים.

הצעת המערכת: הכנת "לוח חזון" אישי לכל ילד, שמורכב מקולאז' תמונות שהם יגזרו וידביקו בעצמם (מתוך מגזינים או ספרים ישנים) כדי לתאר מה הם מאחלים לעצמם השנה.

מזכרת הביתה: יצירות מההפעלה, תמונת פולארויד שצולמה והודפסה במפגש, אקססורי כלשהו עם מיתוג של המשפחה המארחת.

הוכחה לכיתה: סרטון ערוך באופן מקצועי שמסכם את המפגש - החל מההכנות המוקדמות בבית ועד לחיבוקי הפרידה. הסרטון יופץ בקבוצות החברתיות הרלוונטיות, ועם קצת מזל אולי אפילו יהפוך לאייטם בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully