וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שינה של יותר מ-9 שעות בלילה מגדילה את הסיכון לשבץ מוחי

לא שאנחנו יודעים מי זוכה לישון 9 שעות בכל לילה, אבל אחרי המחקר הזה אנחנו כבר לא מקנאים בו. וגם - האם אנשים שישנים שנת צהריים ארוכה נמצאים בסיכון מוגבר לשבץ?

האם נמצאה הדרך הכי טובה להילחם בעייפות באמצע היום?/מערכת סיפור בדקה

בווידאו: האם נמצאה הדרך הכי טובה להלחם בעייפות באמצע היום?

אם אתם מבני המזל שישנים יותר מ-9 שעות בלילה, הרווחתם. מצד שני, מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה בכתב העת Neurology טוען שאנשים שישנים תשע שעות ויותר בלילה, נמצאים בסיכון של 23 אחוזים יותר לסבול משבץ מוחי מאשר לאנשים שישנים פחות משמונה שעות בלילה.

המחקר, שכלל יותר מ -30 אלף סינים בגיל ממוצע של 62 וללא היסטוריה של שבץ או בעיות בריאותיות אחרות מצא בנוסף, כי מי שישן שנת צהריים שנמשכה מעל 90 דקות היו גם הם בסיכון מוגבר של 25 אחוזים ללקות בשבץ בהמשך החיים, בהשוואה לאלה שנמנמנו פחות משעה או לא ישנו כלל בצהריים.

ההערכה היא כי 15 מיליון אנשים בעולם חווים אירוע מוחי מדי שנה. כמעט 6 מיליון מהם מתים כתוצאה מכך, וכ-5 מיליון ממשיכים לחיות עם מוגבלות. רשימת גורמי הסיכון של שבץ מוחי היא ארוכה וכוללת אלמנטים של אורח חיים, הכוללים עישון, שתיית אלכוהול, וכלה במצבים קיימים, כמו סוכרת, עודף כולסטרול ולחץ דם גבוה.

עוד בוואלה!

חשוב לדעת: אלה הסימנים שעלולים להעיד על שבץ מוחי

לכתבה המלאה

מחבר המחקר ד"ר שיאומין ז'אנג אמר כי "יש צורך במחקר נוסף בכדי להבין כיצד תנומות ארוכות בצהריים ושינה של שעות ארוכות יותר בלילה עשויה להיות קשורה לסיכון מוגבר לשבץ מוחי". מחקרים קודמים הראו כי שינה ארוכה יכולה לגרום לעליה ברמות הכולסטרול והיקפי המותניים - שניהם גורמי סיכון לשבץ מוחי.

בנוסף, זמני שינה ארוכים עשויים להצביע על אורח חיים בלתי פעיל, הקשור גם לעלייה בסיכון לשבץ מוחי. יכול להיות שאלו שנטו לישון יותר עשו זאת בגלל בעיות בריאותיות - מה שמסביר את הסיכון הגבוה יותר לשבץ מוחי.

שינה במיטה. Giphy
שינה זה טוב, אבל לא יותר מדי. גיף של אישה ישנה/Giphy

המעקב אחר משתתפי המחקר במשך שש שנים בממוצע וכלל שאלות בנוגע להרגלי השינה והנמנום שלהם. הממצאים הראו כי 8 אחוזים מהנשאלים תפסו תנומות צהריים שנמשכו יותר מ-90 דקות, בעוד 24 אחוזים אמרו שהם ישנו תשע שעות ויותר בלילה. התוצאות שוקללו אחרי שנלקחו בחשבון משתנים אחרים שיכולים להשפיע על הסיכון לשבץ מוחי, כולל לחץ דם גבוה, סוכרת ועישון. במהלך המחקר התרחשו 1,557 מקרי שבץ בקרב הנשאלים.

הממצאים הראו כי בקרב אלו שישנו לפחות תשע שעות בלילה, או שישנו שנת צהריים של 90 דקות ביום, אחוז אחד בשנה חוו אירוע מוחי, לעומת 0.7 אחוזים מהאנשים שדיווחו כי ישנו שבע עד שמונה שעות בלילה, או שלא ישנו שנת צהריים כלל. הנתון המדהים ביותר אולי, הראה כי אנשים שישנו יותר מ-9 שעות ובנוסף נמנמנו בצהריים במשך יותר מ-90 דקות ביום היו בסיכון גבוה ב-85 אחוזים ללקות בשבץ מוחי בהשוואה לאלה שישנו בצורה מתונה.

בסופו של דבר, נראה כי איכות השינה מילאה גם היא תפקיד - אנשים שדיווחו על איכות שינה ירודה היו בסבירות גבוהה יותר ב-29 אחוזים ללקות בשבץ מוחי מאלו שאיכות השינה שלהם על פי הדיווחים הייתה טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully