וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג לסביות חלקו את ההיריון של הבן שלהן ברחם של שתיהן

הנשים, שרצו להיות שותפות ככל האפשר ביצירת החיים של בנן, החליטו לקחת את תהליך ההפריה שלב אחד הלאה והשתמשו בטכנולוגיה חדשנית שאפשרה לשתיהן לשאת את העובר ברחמן

בנות הזוג ג'סמין ודונה פרנסיס-סמית ובנם אוטיס. אתר רשמי
ג'סמין ודונה פרנסיס-סמית עם התינוק שלהן אוטיס/אתר רשמי

זוג נשים הפכו לראשונות בעולם שנשאו במשותף את אותו התינוק, ברחמים של שתיהן. הסיבה: הרצון של בנות הזוג לחוות "אימהות משותפת" ככל האפשר, כבר משלב ההתעברות ונשיאת העובר.

ההיריון המפתיע והמרגש הסתיים בהצלחה לפי כחודשיים, בלידת תינוק בשם אוטיס - בנן של ג'סמין ודונה פרנסיס-סמית הבריטיות. אוטיס נולד בזכות טכנולוגיית AneVivo, המאפשרת את תהליך ההפריה של הביצית בתוך הגוף של האם, ולא באופן חיצוני, כמו שקורה בהפרה חוץ גופית (IVF). את שיטת ההפריה הזו ניתן לשלב עם IVF מסורתי או עם פרוטוקולים שדורשים גירוי הורמונלי קל (או ללא גירוי בכלל).

חברת הטכנולוגיה השוויצרית אנקובה היא החלוצה לבצע את ה-AneVivo. במסגרת ההליך, שבוצע ב-London Women's Clinic, הביציות של האם הביולוגית (דונה) הונחו בתוך קפסולה מיניאטורית והוחדרו לרחמה, שם הן הודגרו במשך 18 שעות. לאחר דגירת הביציות הן הוצאו מרחמה של האם הראשונה והוכנסו לרחם של בת זוגה (ג'סמין), שהפכה להיות האם ההריונית, נשאה את העובר וילדה אותו. הדבר לא רק מספק לשתי בנות הזוג חיבור רגשי בהריון, אלא גם מעניק לעובר חומרים מזינים חשובים ורכיבים אחרים בסביבה אמהית טבעית.

טוראי ראשון דונה פרנסיס-סמית בת ה-30, סיפרה לעיתון הטלגרף שהיא וג'סמין מרגישות המומות מתשומת הלב שקיבל סיפור ההיריון הייחודי שלהן. "יש הרבה זוגות של נשים שבהם רק אחת מהן עושה את כל העבודה - נכנסת להריון ויולדת, ואילו אצלנו שתינו מעורבות בצורה משמעותית. זה בהחלט קירב אותנו רגשית", היא הוסיפה. "גם קודם היינו קרובות מאוד כזוג אבל עכשיו לשתינו יש קשר מיוחד עם אוטיס, הרבה בזכות הדרך הזאת שעשינו".

בת הזוג ג'סמין פרנסיס-סמית, שיננית בת 28, סיכמה כי הן מרגישות שהיה להן הרבה מזל שהניסיון הראשון שלהם להפריה מלאכותית היה מוצלח, כיוון שעבור רוב האנשים זה לא עובד בפעם הראשונה.

הפריה חוץ גופית. שאטרסטוק, ShutterStock
בטכנולוגיה החדשנית, תהליך ההפריה של הביצית בתוך הגוף של האם ולא חיצוני. הפריה חוץ גופית/ShutterStock, שאטרסטוק

ד"ר כמאל אהוג'ה, מנהל מרפאת הנשים בלונדון, הצהיר: "המרפאה שלנו נמצאת בחזית הטיפול בפוריות מאז שנת 1985 וזה הכבוד הגדול שלנו לדווח על הלידה הראשונה בעולם עם אימהות משותפת, תוך שימוש בטכנולוגיה פורצת הדרך של אנקובה להפריה טבעית בתוך הגוף".

מרטין ולסקו, מייסד ומנכ"ל חברת אנקובה, אמר כי חברת הטכנולוגיה מאמינה שלהליך ה-AneVivo יש את "הפוטנציאל להביא ערך משמעותי לתוכנית המשותפת להם ולמרפאת הנשים בלונדון, במיוחד בגלל שהיא מגבירה את הערך הרגשי עבור הזוג".

כמה נתונים

העלות הממוצעת של מחזור הפריה כזה היא 5,000 ליש"ט. אחוז ההצלחה מוערך ב-29 אחוזים בקרב נשים מתחת לגיל 35, 23 אחוזים בקרב נשים בנות 35-37 ו-15 אחוזים בקרב בנות 38-39.

ישראל היא מעצמת טיפולי הפריה. על פי נתונים שנאספו מכל היחידות להפריה חוץ־גופית, ב־2018 היו בישראל 45,117 מחזורי טיפולי הפריה חוץ־גופית, מהם 25 אלף מחזורי שאיבת ביציות והשאר מחזורי טיפול שבהם נעשתה החזרת עוברים מוקפאים. הנתונים מצביעים גם על עלייה הדרגתית בשיעור מחזורי הטיפול שמבוצעים בנשים מבוגרות (37 אחוזים ב־2017, 36 אחוזים ב־2016), למרות הסיכויים הנמוכים ללידה והעלייה בסיכונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully