וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבהיל: 1 מ-5 בני נוער מארה"ב סובלים מטרום סוכרת

המספרים רק הולכים ומאמירים מדי שנה, והפעם לא חולי הסוכרת המבוגרים הם אלה שמדאיגים את רשויות הבריאות. נתונים מארה"ב חושפים את המספרים

מערכת וואלה!

בווידאו: צפו בחברי מערכת וואלה! NEWS בודקים את מצב הסוכרת שלהם

כמעט רבע מהצעירים וחמישית מהמתבגרים בארצות הברית סובלים מטרום סוכרת, כך עולה ממחקר שפורסם ביום שני האחרון בכתב העת JAMA Pediatrics. טרום סוכרת הוא מצב שבו רמות הסוכר בדם לא עונות על ההגדרה של סוכרת, אולם הן נמצאות מעל לטווח התקין. אנשים שנמצאים במצב של טרום סוכרת נמצאים בסיכון גבוה מאוד להפוך לסוכרתיים בהמשך חייהם - עד 10 אחוזים יחלו בטווח של שנה, ועד כ-74 אחוזים יחלו בהמשך החיים. בנוסף, טרום סוכרת מהווה גורם סיכון לסיבוכים לבביים ובכלי הדם.

ה-CDC, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, העריך כי 18 אחוזים מהמתבגרים בגילאי 12 עד 18, ו-24 אחוזים בקרב צעירים בגילאים 19 עד 34 סובלים מטרום סוכרת. מומחים אומרים כי מספרים אלה עלו בעשור האחרון, ומעמידים את הצעירים בסיכון לפתח סוכרת מסוג 2, מחלות לב ומצבים בריאותיים נוספים. .

"עד לא מזמן, ילדים ובני נוער צעירים כמעט ולא חלו בסוכרת מסוג 2 וזו הסיבה שהיא נקראה בעבר סוכרת מבוגרים", הסבירו ב-CDC, "כעת, כשליש מהנוער האמריקאי סובלים מעודף משקל, בעיה הקשורה באופן הדוק לגידול של סוכרת מסוג 2 בקרב ילדים, חלקם אף צעירים מגיל 10".

עוד בוואלה!

מדאיג: הבדיקה חשפה את הנזק שנגרם למוחם של בני נוער שמנים

לכתבה המלאה

סוכרת מסוג 1, מה שנקרא "סוכרת נעורים", מתפרצת כאשר תאי הלבלב מייצרים כמות קטנה מדי או אינם מייצרים כלל את ההורמון אינסולין. סוג זה של סוכרת אופייני יותר בגיל הילדות או בקרב מבוגרים צעירים. התהליך של היווצרות המחלה מתרחש לאורך חודשים עד שנים ללא תסמינים של מחלה.

ילדים אוכלים מזון מהיר. ShutterStock
מגיפה אמיתית. בני נוער אוכלים המבורגר/ShutterStock

הטיפול העיקרי בסוכרת זו הוא באינסולין. שילוב של אורח חיים בריא ומעקב אחר רמות סוכר תקינות תחת הטיפול באינסולין עוזר במניעת סיבוכי הסוכרת. סוכרת מסוג 1 יכולה להתפתח אצל אנשים עם רקע משפחתי של המחלה, אך גם אצל כאלה ללא רקע משפחתי אך עם נטייה תורשתית. בסוכרת מסוג 2, שמתפתחת לאורך שנים וקשורה להשמנה, הגוף מגיב פחות לאינסולין לאורך זמן.

9 מ-10 אנשים לא יודעים את מצבם

על פי ניתוח של כמעט 5,800 נחקרים שנכללו בסקר בריאות ממלכתי משנת 2005 ועד 2016, מצאו מחברי המחקר כי "השכיחות של טרום סוכרת אצל גברים הייתה כמעט פי שניים בהשוואה לנשים". 22.5 אחוזים לעומת 13.4 אחוזים בקרב בני נוער ו-29.1 אחוזים לעומת 18.8 אחוזים בקרב מבוגרים צעירים.

מצב של טרום סוכרת נפוצץ יותר בקרב צעירים הסובלים מהשמנת יתר, הקשורה גם היא באופן הדוק לסוכרת מסוג 2 בקרב מבוגרים. יותר מרבע מהמתבגרים הסובלים מהשמנת יתר ולמעלה משליש מהבוגרים הצעירים הסובלים מהשמנת יתר נמצאו כסובלים ממצב טרום סוכרתי - לעומת פחות מ- 17 אחוזים מהאנשים עם משקל תקין בשתי קבוצות הגיל. המספרים אפילו גדולים יותר כאשר מדובר במבוגרים: בערך שליש מהמבוגרים - או 84 מיליון אמריקאים - סובלים מטרום סוכרת, על פי ה-CDC. תשעה מכל עשרה לא יודעים בכלל את מצבם.

על פי נתונים שפורסמו השנה לרגל יום המודעות הבינלאומי לסוכרת, קרוב ל־550 אלף איש חולים במחלת הסוכרת בישראל, וכ־550 אלף איש נמצאים בשלב טרום המחלה. מנתוני קופות החולים עולה כי קרוב ל־10 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל חיים עם סוכרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully