5 יתרונות בריאותיים מפתיעים של כוסברה

    בין אם אתם מאוהביה או משונאיה, לכוסברה יש עוד כמה הפתעות בשרוול מלבד הטעם הייחודי שלה. אספנו כמה מהיתרונות הבריאותיים הבולטים של עשב התיבול הכי שווה בגינה

    • כוסברה
    • עשבי תיבול
    מערכת וואלה! בריאות
    טעים, טעים, טעים. צרור כוסברה (צילום: shutterstock)

    מדובר בעשב התיבול הכי שנוי במחלוקת ובכל זאת הוא מככב בלא מעט מנות ומטבחים. הכוסברה הירוקה ועזת הטעם, מתבלת, מתברר, לא רק את התבשילים והסלטים שלכם, אלא גם את הבריאות שלכם. הנה כמה מהיתרונות שלה:

    מכילה נוגדי חמצון רבים ומינרלים
    הכוסברה עשירה מאוד בנוגדי חמצון והיא תורמת לעצירת תהליכי הזדקנות מהירים. בנוסף, היא נחשבת אנטי סרטנית, בזכות פיטוכימיקלים חשובים המצויים בה, הכוללים קוריאנדרול, טרפינן, קוורצטין וטוקופרול.

    הכוסברה מהווה גם מקור עשיר למינרלים כמו סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן, בטא-קרוטן וחומצה פולית, אליהם מצטרפים גם ויטמין A וויטמיני B.

    עוד בוואלה! NEWS

    מה שיותר ירוק: היתרון הבריאותי של עשבי התיבול

    לכתבה המלאה

    מאזנת את רמות הסוכר בדם
    זרעי כוסברה, תמצית ושמנים של צמח התבלין, עשויים כולם לעזור להוריד את רמת הסוכר בדם. למעשה, אנשים הסובלים מסוכר נמוך בדם או נוטלים תרופות לסוכרת צריכים לנהוג בזהירות עם כוסברה מכיוון שהיא נחשבת ליעילה מאוד בהורדת הסוכר בדם.

    מחקרים בבעלי חיים מראים שזרעי כוסברה מפחיתים את רמת הסוכר בדם על ידי קידום פעילותו של אנזים המסייע בהוצאת הסוכר מהדם.

    תורמת להרגעת מערכת העיכול
    זרעי הכוסברה חשובים ומסייעים למערכת העיכול החל מהפחתת גזים והורדת נפיחויות ועוויתית בבטן. בין אם טריה ובין אם יבשה, הכוסברה תורמת לירידה במשקל ובעלת ערך קלורי נמוך כך שמומלץ להוסיף אותה לתפריט.

    טובה גם לעיכול. כריך עם כוסברה (צילום: shutterstock)

    בנוסף, שמן המופק מזרעי כוסברה עשוי להאיץ ולקדם עיכול בריא. מחקר בן 8 שבועות שנערך בקרב 32 אנשים עם תסמונת המעי הרגיז (IBS) מצא כי 30 טיפות של תרופות צמחיות המכילות כוסברה שנלקחו שלוש פעמים ביום הפחיתו משמעותית את כאבי בטן, הנפיחות ואי הנוחות, בהשוואה לקבוצה שנטלה פלסבו.

    עשויה להועיל לבריאות הלב
    כמה מחקרים שנערכו בבעלי חיים מראים כי כוסברה עשויה להוריד גורמי סיכון למחלות לב, כגון לחץ דם גבוה ורמות כולסטרול LDL. הסיבה לכך היא ככל הנראה שתמצית כוסברה פועלת כגורם משתן, ובכך עוזרת בשטיפת עודף הנתרן והמים מהגוף - מה שיכול להוריד את לחץ הדם.

    כמה מחקרים מצביעים על כך שכוסברה עשויה לעזור להוריד גם את הכולסטרול. בנוסף, אנשים רבים מגלים שאכילת עשבי תיבול חריפים ותבלינים כמו כוסברה עוזרת להם להפחית את צריכת המלח, מה שעשוי לבדו לשפר את בריאות הלב.

    משפרת את בריאות העצמות
    כמקור עשיר בסידן ומינרלים, הכוסברה בעלת ערך רב לאנשים שרוצים להגן ולחזק את עצמותיהם ואפילו להגן מפני אוסטאופורוזיס. הוספת אפילו כמות קטנה של כוסברה לתזונה יכולה לעזור לשמור על העצמות בריאות וחזקות במשך שנים רבות.

    טרם התפרסמו תגובות

    הוסף תגובה חדשה

    בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
      לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

      התרעות פיקוד העורף

        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully