וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו העונה: 5 יתרונות בריאותיים של פומלה

היא לא מתמסרת בקלות אבל כשכבר מצליחים לפתוח אותה מדובר על אחת ההנאות הגדולות שיש. אז מה יש לפומלה להציע חוץ מהטעם וחיזוק שרירי הידיים?

מכשיר לקילוף פירות/מערכת וואלה! news

בווידיאו: המכשיר שמקלף במקומכם פירות הדר

עונת החורף היא העונה של פירות ההדר, אבל אם אתם חושבים אוטומטית על תפוזים, אשכוליות ולימונים, אתם מפספסים את אחד הפירות הטעימים והבריאים ביותר - הפומלה, שמחזיקה בתואר פרי ההדר הגדול ביותר שיש.

הנה חמישה יתרונות בריאותיים משמעותיים שיש לה:

עשירה במינרלים וויטמינים
פומלה מכילה מגוון ויטמינים ומינרלים והיא בעיקר מקור מצוין לוויטמין C - נוגד חמצון עוצמתי שמחזק את מערכת החיסון ומסייע במניעת נזקים שנוצרים על ידי הרדיקלים החופשים. אם תפוז מכיל 49 מיליגרם ויטמין C ל־100 גרם (כ־60% מהכמות היומית המומלצת), פומלה מכילה 61 מיליגרם.

הפומלה עשירה גם בוויטמינים ומינרלים אחרים, כולל אשלגן, המסייע בוויסות איזון הנוזלים ולחץ הדם.

עוד בוואלה!

5 חלקי פירות שממש לא כדאי לכם לזרוק

לכתבה המלאה

מכילה הרבה סיבים תזונתיים
פומלה אחת מכילה כ-6 גרם של סיבים תזונתיים, כאשר הצריכה המומלצת ביום עומדת על כ-25 גרם ליום לנשים ו-30 גרם לגברים. כשני שלישים מהסיבים בפירות הדר הם מסיסים, ונקשרו במחקרים קודמים להורדת כולסטרול, שיפור במערכת העיכול, תחושת שובע וסיוע בוויסות רמות הגלוקוז בדם.

הפומלה עשירה במיוחד בסיבים בלתי מסיסים, שעוזרים לפעילות מערכת העיכול ולמניעת עצירות.

פומלה. ShutterStock
הכוכבת של העונה. פומלה/ShutterStock

מכילה נוגדי חמצון רבים
פומלה מלאה בנוגדי חמצון שיכולים לעזור למנוע ואף להפוך נזקים תאיים הנגרמים על ידי רדיקלים חופשיים. רדיקלים חופשיים הם תרכובות הנמצאות בסביבה ובאוכל. הם עלולים לגרום לבעיות בריאותיות ולמחלות כרוניות כאשר הם נמצאים בגוף ברמות גבוהות.

מלבד ויטמין C פומלה מכילה גם את נוגדי החמצון נרנינגין ונרין, פלבנואידים הנפוצים בעיקר בפירות הדר ונותנים להם את צבעם. בנוסף, פומלות מכילות ליקופן, נוגד חמצון אנטי דלקתי שנמצא גם בעגבניות.

תורמת לירידה במשקל
פומלה קלופה אחת (בערך 500-600 גרם) מכילה כ-230 קלוריות, שזה מספר נמוך יחסית לכמות אוכל גדולה יחסית. בנוסף, תכולת החלבון והסיבים בפומלה מסייעת לתחושת שובע ומלאות לזמן רב יותר.

תורמת לבריאות הפה
פומלה עשירה בוויטמין C החיוני ליצירת קולגן בגוף ומסייע בין היתר לחיזוק השיניים ובריאות החניכיים. בנוסף, זהו הפרי הטבעי הטוב ביותר שעוזר להפחית ריח רע מהפה.

  • עוד באותו נושא:
  • פירות הדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully