וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי נוסע במטוס ניצלו בזכות רופא שמצץ בפיו שתן מהשלפוחית שלו במשך חצי שעה

27.11.2019 / 0:00

רופא אמיץ במיוחד הציל חיים של נוסע קשיש בטיסה לאחר שחשד כי שלפוחית השתן שלו עומדת להתפוצץ ונאלץ למצוץ בפיו את השתן שלו במשך 37 דקות רצופות

רופא מוצץ שתן מחולה במטוס/YouTube

רופא סיני עשה מעשה אמיץ ודוחה במיוחד כדי להציל חיים של נוסע בטיסה. מצב חירום רפואי פרץ במהלך טיסת צ'יינה סאות'רן איירליינס מגואנגג'ואו לניו יורק בשלישי שעבר כשנוסע קשיש התלונן על כאבים עזים בבטן התחתונה. אחד הדיילים מיהר לשאול במערכת הכריזה "האם יש רופא במטוס?" ולמזלם בטיסה נכח ד"ר זאנג הונג, מנהל מחלקת כירורגית כלי דם בבית החולים האוניברסיטאי בג'ינאן, סין.

המורנינג פוסט הסיני מדווח כי הרופא מיהר לאבחן את מצבו של הנוסע ומצא כליטר של שתן לכוד בשלפוחית השתן שלו. הקשיש ניסה להתפנות אך לא הצליח. מאחר שנותרו שש שעות לטיסה, הרופא חשש שייווצר קרע בשלפוחית השתן שלו, ועלה על תכנית מגעילה אך מצילת חיים - למצוץ בפיו את השתן מתוך שלפוחית השתן של הנוסע.

עוד לפני שהלך על הצעד הקיצוני, ניסה הרופא לשחרר את השתן בעזרת מזרק מהערכה הרפואית של המטוס, אולם כשהבין שהמחט דקה מדי כדי להקל על הלחץ, הוא נאלץ לאלתר. הדיילים מיהרו לפרוס שמיכה על הרצפה והרופא בנה מכשיר יניקה בעזרת מסיכת חמצן, קש מקרטון חלב, חתיכת צינור פלסטיק וסרט דביק. במשך 37 דקות קשות מנשוא שאב הרופא את השתן בעזרת פיו וירק אותו לבקבוק יין ריק שהוגש לו בידי צוות הדיילים.

רופא מוצץ שתן מחולה במטוס. יוטיוב, צילום מסך
הרופא האמיץ מצץ שתן מחולה במטוס במשך 37 דקות/צילום מסך, יוטיוב

ד"ר זאנג מצץ כ-800 מ"ל שתן באקט הירואי שצולם בווידאו. "אם לא היינו מתמודדים עם הסיטואציה בזמן, חיי המטופל היו בסיכון", אמר ד"ר זאנג, "זה היה מצב חירום. לא הצלחתי למצוא דרך אחרת. כשראיתי שהאיש לא מסוגל לסבול יותר את הכאב, כל מה שחשבתי זה איך אני מצליח להוציא את השתן מהשלפוחית שלו". הרופא תחקר את קרובי משפחתו של הקשיש במטוס על ההיסטוריה הרפואית שלו, "משפחתו סיפרה שהוא סבל מבעיות של ערמונית מוגדלת ולכן חשדתי שזה מה שגורם לאצירת השתן".

הסרטון פורסם ברשת וזכה ליותר מ-20 מיליון צפיות בפחות מ-24 שעות. המעשה האמיץ הציל את חייו של הנוסע, "להציל חיים זה אינסטינקט של רופא", הוסיף ד"ר זאנג, "לא הייתה שום דרך אחרת. לא חשבתי הרבה. רק פעלתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully