וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר גילה שנשים מרגישות את בעיטות העובר גם שנים לאחר הלידה

השלב שבו התינוק שלך מתחיל לבעוט הוא מאוד מרגש. יש נשים שחשות אותו בשלבים מאוד מוקדמים ולאחרות לוקח קצת יותר זמן. מחקר חדש גילה שהרבה מאוד נשים ממשיכות להרגיש את הבעיטות שנים לאחר שילדו, וזה גורם להן לתחושות מעורבות

תינוק מוחא כפיים ברחם/יו טיוב

בווידאו: תינוק מוחא כפיים ברחם

רוב הנשים ההרות מתחילות להרגיש את התינוק החל מהשבוע ה-16 להריונן. יש מי שחוות את התנועות כבעיטה, רפרוף על דפנות הרחם או גלגול שהעובר מבצע יותר ויותר ככל שההריון מתקדם. אבל יש גם נשים שמרגישות את העובר בועט לאחר שילדו כבר.

מחקר חדש גילה כי נשים יכולות לחוש בעיטות פאנטום עד 28 שנים לאחר הלידה. מדענים מאוניברסיטת מונאש באוסטרליה, ערכו סקר מקוון בקרב 197 נשים אוסטרליות שעברו הריון.

הם גילו כי 40 אחוזים מהנשים חשו בעיטות פאנטום של עובר לאחר הלידה וכי התחושה נמשכה בממוצע 6.8 שנים לאחר הלידה. אצל אישה אחת התחושה המוזרה נמשכה 28 שנים לאחר הלידה. ארבעים אחוזים מהנשים שחוו את הבעיטות אמרו שהן התרחשו יותר מפעם בשבוע, בעוד 20 אחוזים מהמספר הזה אמרו שהן חשות אותן מדי יום.

עוד בוואלה!

האם הבעיטות של העובר ברחם עלולות להיות מסוכנות?

לכתבה המלאה

הרגשות של הנשים שהרגישו את בעיטות הפאנטום היו תלויות בנסיבות ההיריון. יש נשים שדיווחו עליהן כחוויה חיובית, ואמרו שהן עוררו תחושות של נוסטלגיה או נחמה. חלק מהנשאלות אמרו שהרגישו מבולבלות ואף נסערות לגבי התחושה של הבעיטות. 27 אחוזים מהנשים הודו שהבעיטות גרמו להן לתחושה לא טובה, במיוחד נשים שסיפרו כי חוו הפלה, לידה שקטה או לידה טראומטית.

אישה בהריון בבית חולים. ShutterStock
תחושות מעורבות. אישה בהריון מחזיקה את בטנה/ShutterStock

"זה גרם לי להרגיש ממש כועסת על כך שגופי מוליך אותי שולל שאני עדיין בהריון", סיפרה משתתפת אנונימית שעברה לידה שקטה וילדה עובר מת כשהיא בשבוע 24 להריונה. "חשבתי שהבעיטות נגרמו בגלל שגופי חזר לקדמותו (אחרי ההיריון), בשילוב עם משאלת לב שהתינוק שלי לא מת", הוסיפה.

החוקרים טרם מצאו הסבר ביולוגי לבעיטות אך כתבו שהתוצאות הראו כי בעיטות הפנטום לאחר הלידה היו תחושה שחוות נשים רבות. הם גם ציינו כי בעיטות הפאנטום עלולות להוות גורם סיכון לחרדה ודיכאון בקרב נשים פגיעות.

"יכול להיות שזה תלוי איך מוחנו תופס את גופנו", אמר פיליפ קורלט מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ייל, "לאחר ההיריון, המוח של האישה עדיין מצפה לתחושות האלה שיופיעו ויביאו לשינוי מסוים בגוף", הסביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully