וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הבעיטות של העובר ברחם עלולות להיות מסוכנות?

31.1.2018 / 6:37

במחקר ראשון מסוגו ניסה צוות חוקרים מאנגליה להעריך מה חוזק הבעיטה של העובר ברחם האם. התוצאות היו מדהימות, אבל איזה השפעה יש לזה על האם ועל התינוק המתפתח?

תינוק מוחא כפיים ברחם/יו טיוב

בווידיאו: הסיפור האמיתי של העובר שמחא כפיים ברחם ושיגע את הרשת

אחד הרגעים המרגשים ואולי גם המפחידים שעוברים על אישה בהריון הוא השלב שהעובר מתחיל לזוז ולבעוט. מחקר ראשון מסוגו בדק כמה כוח יש לעוברים בבעיטות שהם נותנים בתוך הבטן של אמא שלהם. הממצאים די מדהימים.

המחקר שנערך על ידי אוניברסיטת אימפריאל קולג' מלונדון בחן את הכוחות המכאניים שנוצרו על ידי בעיטת העובר כדי להבין טוב יותר לא רק את כוחו של התינוק המתפתח, אלא גם את השפעתו של כוח זה על מערכות השלד המתפתחות של התינוק, בנוסף לחוזק ולעמידות של קירות הרחם של האם. המחקר הוא הראשון כאמור לחקור את עוצמת הבעיטה ואת הלחץ המכני והמאמץ שנוצר בשל תנועות העובר וההשפעה שלו על שלד העובר ברחם.

עוד בנושא:
תיעוד נדיר: כך נראה עובר שאמו מעשנת
הגורם הלא צפוי שעלול לגרום ללידה מוקדמת

עובר בועט ברחם. צילום מסך
ככה זה נראה לפי שבועות ההריון/צילום מסך

לצורך המחקר, צוות החוקרים השתמש בסריקת MRI כדי לבדוק את העוברים ברחם אמן. לאחר מכן הם בנו מודלים ממוחשבים המבוססים על הסריקות כדי לעקוב אחר תנועות המפרקים של העוברים. מדידות אלה שימשו לחישוב של עוצמת בעיטת העובר ושל הלחץ שהופעל על העצמות של העובר.

התוצאות הראו כי בעיטות העובר ברחם היו חזקות באופן מפתיע, והיו בעוצמת כוח של בין 3 קילוגרמים ל-4.7 קילוגרמים בין שבוע 20 ל-30 של ההריון (מדידה של עוצמת המכה נעשית על ידי משקל, כיוון שמשקל הוא הכוח הפועל בין שני גופים עקב כוח המשיכה).

יש חשיבות רבה לבעיטות החזקות

עם זאת, ככל שהעובר ממשיך לגדול יש לו פחות מקום לבעוט, וכתוצאה מכך, הבעיטות לעיתים הופכות פחות חזקות. כך למשל מצאו החוקרים כי בשבוע ה-35 של ההיריון, עוצמת מכת הבעיטות של העובר שוות ערך לכ-3.8 קילוגרמים של כוח. הסטטיסטיקה מראה כי נשים בהריון מרגישות בממוצע את בעיטות התינוק מהשבוע ה-18,יש כאלה שמרגישות כבר בשבוע ה-16.

אם זה נשמע לכם מלחיץ, לבעיטות האלה יש ערך חשוב להתפתחות העובר על פי החוקרים. לטענתם, הלחץ של הבעיטות החזקות מסייע לחזק את העצמות המתפתחות של מפרקי העובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully