וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגורם הלא צפוי שעלול לגרום ללידה מוקדמת

2.10.2017 / 7:55

כעשרה אחוזים מהלידות בישראל מסתיימות בניתוח קיסרי, מתוכן יש לידות שמתחילות באופן טבעי אך נגמרות בניתוח קיסרי חירום. מחקר אוסטרלי מקיף מצא כי לידות כאלו יכולות להשפיע על הלידה הבאה

אישה בהריון מחוברת למוניטור עוברי. ShutterStock
מסכן גם את הלידות הבאות/ShutterStock

על פי מחקר שפורסם לאחרונה, יש להוסיף לרשימה של גורמי סיכון ללידה מוקדמת גם ניתוח קיסרי חירום שנעשה בלידה הקודמת. באחד המחקרים הגדולים באוסטרליה, חוקרים מבית החולים הממלכתי אלפרד ומאוניברסיטת סידני מצאו קשר בין ניתוח קיסרי חירום בשלב מאוחר לבין לידה מוקדמת ספונטנית בהריון שלאחריו.

החוקרים בחנו במשך 25 שנים, 2,672 נשים שעברו ניתוח קיסרי במהלך השלב הראשון של הלידה, או בשלב מאוחר יותר, לאחר שצוואר הרחם שלהם היה מורחב לחלוטין. החוקרים מצאו כי ניתוח קיסרי שנעשה בחירום ובפתיחה כמעט מלאה הכפיל את הסיכון של האישה ללידה מוקדמת בהריון שלאחר מכן.

עוד בנושא:
ניתוח קיסרי מעלה את הסיכון לאוטיזם?
ארגון הבריאות העולמי: ניתוח קיסרי - רק כשאין ברירה
מחקר: לעיסת מסטיק יכולה לסייע להחלמה מניתוח קיסרי

עם זאת, מחבר המחקר, הרופא המיילד והגינקולוג ד"ר בראדלי דה פריס, אמר כי חשוב לציין כי בעוד שעליית הסיכון הייתה משמעותית מבחינה סטטיסטית, היא עדיין נחשבת קטנה. מבין הנשים שעברו ניתוח קיסרי חירום במהלך השלב הראשון של הלידה, 1.7 אחוזים עברו לידה מוקדמת בהריון הבא, לעומת 3.8 אחוזים מהנשים שעברו ניתוח חירום כשהיו כבר כמעט בפתיחה מלאה.

ניתוח קיסרי. ShutterStock
נדרש כאשר הלידה לא מתקדמת באופן תקין/ShutterStock

יש כמה סיבות לכך שניתוח חירום קיסרי מבוצע במהלך הלידה, למשל כאשר התינוק נמצא במצוקה עוברית, אם קיימת היפרדות שלייה, או אם הלידה אינה מתקדמת באופן תקין, על אף הפתיחה.

"הממצאים של המחקר יכולים לעזור לנו לזהות את הנשים שעלולות להיות בסיכון של לידה מוקדמת לאחר מכן כדי שנוכל לעקוב מקרוב אחרי ההריונות הבאים שלהן", הסבירו החוקרים. "ניתן להציע להן אולטרסאונד של צוואר הרחם במרווחים תכופים יותר במהלך ההריון, או לראות רופא מיילד בשלב מוקדם יותר".

"ניתוח חירום קיסרי צריך להיחשב לאחד מגורמי הסיכון הרבים העשויים להגדיל את הסיכוי ללידה מוקדמת", הסבירו החוקרים. לחץ דם גבוה ועודף משקל לפני ההריון, גם הם נחשבים כגורמי סיכון ללידה מוקדמת. ניתוח קיסרי המבוצע בפתיחה מלאה קשור גם כן לסיכון גבוה יותר לדימום לאחר הלידה, לפציעה ולשהות ממושכת בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully