וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות קשות: ככה נראות ריאות של אדם שעישן 30 שנה

אם לא הבהרנו מספיק - מדובר בתמונות קשות, אבל כאלה שיכולות אולי לשמש כפרסומת להפסקת עישון. זוג הריאות הוצא מגופו של תורם בן 52 שמת מוות מוחי, אבל למרות הרצון הטוב, הרופאים לא יכלו להשתמש בהן מפני שהיו במצב גרוע מאוד

הבייביסיטר הכי טובה בעולם תרמה כבד לילדה בה טיפלה/מערכת וואלה!

בווידיאו: הבייביסיטר שתרמה לילדה שבה היא מטפלת את האיבר שהייתה צריכה

תרומת איברים היא אולי אחד מהדברים החשובים והחסרים למרבה הצער בעולם הרפואה, אבל מה עושים כשהאיבר כבר נתרם, אבל אי אפשר לעשות בו שימוש? זה מה שקרה לרופאים בסין שנאלצו לדחות ריאות שהגיעו מגבר בן 52 שמת לאחר שעישן 30 שנה מחייו. ד"ר צ'ן ג'ינגיו, מבית החולים הציבורי בפרובינציית Wuxi בסין, אמר כי הבין שהוא לא יכל לתת את הריאות לחולה ברשימת ההשתלות לאחר שראה את הנזק הברור שנגרם לאיברים כתוצאה מעשורים של שימוש בטבק.

"מעשנים רבים במדינה זו סובלים מריאות שנראות כך", אמר ג'ינגיו לאתר AsiaWire. "הצוות שלנו החליט לדחות את הריאות האלה להשתלה. אם אתה מעשן כבד, יתכן וריאותיך לא יתקבלו גם אם תבחר לתרום אותן לאחר המוות. תסתכלו על הריאות האלה - ותגידו אם יש לכם עדיין אומץ לעשן?"

עוד בוואלה!

השתלת איברים מהחי ומהמת

לכתבה המלאה

ג'ינגיו אמר כי המטופל לא עבר בדיקת CT לפני מותו, ולאחר שהוכרז שהוא סובל ממוות מוחי ריאותיו נתרמו במהירות. "הבדיקות הראשוניות היו בסדר, אבל כשקצרנו את האיברים, הבנו שלא נוכל להשתמש בהן", אמר ג'ינגיו ל- AsiaWire.

על פי ארגון הבריאות העולמי, יותר מ-300 מיליון אנשים בסין הם מעשנים והם מהווים כמעט שליש מכלל המעשנים בעולם. כמעט 2.3 טריליון סיגריות נצרכו בסין בשנת 2009, שזה יותר מהסכום המשולב שעישנו בארבע המדינות בעלות צריכת הטבק הגבוהה ביותר בעולם. הסטטיסטיקות גובות מחיר כבד בנפש במדינה, כאשר על פי ארגון הבריאות העולמי כל 30 שניות מת בסין אדם בגלל שימוש בטבק.

"אנחנו הסינים אוהבים לעשן", אמר ג'ינג'יו, על פי AsiaWire. "זה לא יהיה מעשי לומר שלא נקבל את הריאות של כל המעשנים במדינה, אבל יש סטנדרטים מחמירים לתרומת איברים. הם כוללים ריאות מתחת לגיל 60 של חולה שהוכרז מת לאחרונה, גם דלקות קלות בריאות וצילום CT נקי יחסית של החזה מקובלים. אם מתקיימים התנאים האלה אפשר לשקול את השתלת הריאות".

תמונות של הריאות המזוהמות הופצו בדיווחים רחבים בפלטפורמות שונות בתקשורת ובמדיה החברתית הסינית, בהן משתמשים מכנים אותה "המודעה הטובה ביותר נגד עישון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully