וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המוזרה לכך שחלק מהירקות לא טעימים לכם

יש מי שלא יכול להכניס לפה ברוקולי ועלים ירוקים, ואילו אחרים אוהבים להוסיף אותם לכל ארוחה. חוקרים מארה"ב גילו כי נטיה גנטית היא שגורמת לחלק מאיתנו לתחושת מרירות מוגברת כאשר אנחנו אוכלים מאכלים מסויימים. ככה זה עובד

סיפור בדקה: שייק ירוק/מערכת וואלה

בסרטון: מנת יתר של ברוקולי וקייל כמעט גמרה לאישה להתעוור

שונאים לאכול ירקות מסוימים? יכול להיות שזה בגלל ההורים שלכם, אבל לא מהסיבה שאתם חושבים. מחקר חדש של אוניברסיטת קנטקי בארה"ב מצא כי תורשה של שני עותקים של גן המווסת קולטים של טעם למרירות, הופכת מזונות כמו ברוקולי, נבטים ואפילו קפה ושוקולד למרירים ולא טעימים. וזה יכול להסביר מדוע אנשים מסוימים מתקשים לכלול מספיק ירקות בתזונה שלהם.

במונחים אבולוציוניים, רגישות לטעם מר יכולה להגן על בני אדם מפני אכילת דברים שעלולים להיות רעילים. אולם ד"ר ג'ניפר סמית ועמיתיה מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קנטקי אומרים שזה גם יכול להוביל לכך שאנשים מסוימים מתקשים לאכול את חמשת מנות הפרי והירק המומלצות בכל יום.

עניין של טעם

כולנו יורשים שני עותקים של גן טעם בשם TAS2R38. הוא מקודד לחלבון בקולטני הטעם בלשון, מה שגורם לנו להרגיש ולטעום מרירות.

עוד בוואלה!

למה האנשים האלה מפחדים מירקות ופירות?

לכתבה המלאה

אנשים שיורשים שני עותקים של גרסה של הגן TAS2R38, שהכינוי שלה הוא AVI, אינם רגישים לטעמים מרים מכימיקלים מסוימים. אנשים שיורשים עותק אחד של גרסת AVI ועותק של גרסה אחרת שנקראת PAV תופסים טעמים מרים של חומרים כימיים אלה, אך לא במידה כה קיצונית כמו האנשים שירשו שני עותקים של PAV, שמוצאים את אותם מאכלים מרירים במיוחד, ומכונים לעתים קרובות "סופר טועמים".

עלי מיקרו בסלט. ShutterStock
תענוג של אחד, סיוט של אחר. סלט/ShutterStock

במחקר השתתפו 175 אנשים, שגילם הממוצע היה 52. משתתפים אלה, שהיו להם שני גורמי סיכון או יותר למחלות לב וכלי דם, מילאו שאלון לגבי מה שהם אכלו ביום, כולל ירקות. בנוסף מיפו החוקרים את הגנים שלהם. החוקרים מצאו כי בעלי שני עותקים של גרסת ה-PAV היו בסבירות גבוהה יותר לאכול משמעותית פחות ירקות. הטעם המריר, אגב, לא השפיע על כמות המלח, השומן או הסוכר שאכלו המשתתפים.

"חשבנו שהם עשויים להשתמש ביותר סוכר ומלח כמשפרי טעם כדי לקזז את הטעם המר של מאכלים אחרים, אבל זה לא היה המקרה", אמרו החוקרים שמקווים להשתמש במידע הגנטי כדי להבין אילו ירקות ותבלינים נחשבים טעימים יותר בקרב האנשים האלה, כך שיוכלו להקל עליהם באכילת יותר ירקות ופירות.

המחקר הוצג בכנס של איגוד הלב האמריקני 2019 שנערך בסוף השבוע האחרון בפילדלפיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully