וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש ששבר שיא ורץ מרתון בכל המדינות בעולם

ניק באטר בן ה-30, בנקאי לשעבר, החליט לצאת למסע ארוך וקשה בעקבות מפגש עם רץ אחר ששינה לו את החיים. כעת, אחרי שרץ ב-196 מדינות, הוא מקווה לגייס כספים למחקר על סרטן הערמונית

בנקאי לשעבר הפך לאיש הראשון שרץ מרחק של מרתון בכל מדינה בעולם. ניק באטר, אזרח אנגליה בן 30, קבע שיא עולמי אחרי שרץ קצת למעלה מ-42 קילומטרים ב-196 מדינות שמוכרות על ידי האו"ם. הוא סיים את המסע שלו באתונה שביוון ביום ראשון האחרון.

באטר, שעזב את עבודתו כבנקאי בחודש ינואר שבשנה שעברה התחיל את המסע שלו אחרי שחברו חלה בסרטן סופני. המסע שלו, שארך 675 ימים בשבע יבשות, כלל ריצה במדבר סהרה הלוהט ואנטרטיקה הקפואה. הוא הספיק לעבור תאונת דרכים, להינשך על ידי כלב, לשבור את המרפק ואפילו שיירו עליו. אבל כל זה כאמור לא עצר אותו והוא מקווה שיצליח לגייס סכום של כמיליון שקלים עבור מחקר באנגליה של סרטן הערמונית.

"זו הייתה חוויה מדהימה ובלתי נשכחת. ראיתי דברים שלא הייתם מעלים על הדמיון בזמן שרצתי מסביב לעולם", אמר באטר, שסיפר שלקח לו כשנתיים לארגן את הלוגיסטיקה של המסע המטורף הזה.

עוד בוואלה!

שוקלים לרוץ מרתון? הנה 5 דברים שאתם חייבים לדעת

לכתבה המלאה
מרתון ברצלונה. ShutterStock
"מסע מסחרר ופותח עיניים". מרתון ברצלונה/ShutterStock

"ב-18 החודשים האחרונים חידשתי 10 דרכונים וכ-120 ויזות. גרתי במלונות ושדות תעופה. זה פשוט היה מסע מסחרר והרפתקה פותחת עיניים", הוסיף. לדבריו הזמן טס מאוד מהר ומנגד הוא מרגיש שהוא רץ כבר שנים.

באטר היה תמיד רץ נלהב שהשתתף במרתונים ברחבי העולם, אבל השינוי הגיע כשפגש מרתוניסט נוסף שסיפר לו שיש לו שנתיים לחיות, והוא החליט שינסה לגייס בהן כסף למחקר על סרטן הערמונית. "הוא אמר לי 'אל תחכה לאבחון' וזה ממש נגע בי ופשוט ידעתי שאני צריך לעשות משהו כדי לגייס כסף לצדקה".

  • עוד באותו נושא:
  • מרתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully