וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שגרם למחלת ריאות אצל מעשני סיגריות אלקטרוניות

10.11.2019 / 12:21

2051 בני אדם חלו במחלת ריאות ו-39 בני אדם מתו בחודשים האחרונים כתוצאה משימוש בסיגריות אלקטרוניות. כעת ה-CDC מצא את הסיבה, ומחדד את האזהרות

סיגריה אלקטרונית, ג'ול. ShutterStock
החקירה נמשכת, אבל כבר יש חשוד מרכזי. גבר מעשן סיגריה אלקטרונית/ShutterStock

ויטמין E אצטט הוא החומר שהתגלה בריאות של חולים שפיתחו פגיעה קשה בריאות לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות, כך עולה מדיווח של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC). ויטמין E אצטט הוא חומר כבד ושומני שהוסף לחלק מהסיגריות האלקטרוניות, במיוחד לאלה המכילות שמן קנאביס - טטרהידרוקאנאבינול (THC).

הדיווח של ה-CDC מבוסס על תוצאות בדיקות שטיפה של דרכי הנשימה (שטיפה ברונכואולוואולרית) בקרב כ-30 מטופלים מ-10 מדינות שונות בארה"ב. המטופלים הללו אושפזו עם תסמינים של כשל נשימתי לאחר עישון סיגריות אלקטרוניות, וכל הדגימות שנאספו מהם נמצאו חיוביות לרכיב זה, ויטמין E אצטט.

קנבינואיד, THC, נמצא ב-82 אחוזים מהדגימות הללו, ורכיבי ניקוטין נמצאו רק בשני שליש מהדגימות. טרם נשלל כי גורמים נוספים או אחרים קשורים לנזק הנשימתי, ולכן נדרשות בדיקות נוספות. לעת עתה הומלץ שלא להוסיף ויטמין E אצטט לסיגריות אלקטרוניות.

2051 בני אדם אובחנו עד עכשיו עם פגיעת ריאה הקשורה במוצרי אידוי וסיגריות אלקטרוניות, ו-39 בני אדם מתו ממנה. בהשוואה בין אנשים אשר פיתחו סיבוכים נשימתיים לאלו שלא, נמצא כי מרבית הנפגעים עישנו מוצרי THC vaping שנרכשו בדרכים לא רשמיות או לא חוקיות, ורבים מהמוצרים היו מזויפים. הממצאים החדשים משמעותיים מכיוון שלראשונה התגלה רעלן פוטנציאלי מדגימות ביולוגיות של אנשים שנפגעו מעישון סיגריות אלקטריות.

מכשיר אידוי VAPE. ShutterStock
אל תרכשו אותם מגורמים לא רשמיים. מכשיר אידוי/ShutterStock

יש לציין כי רוב מקרי מחלת הריאות דווחו בקרב בני נוער ומבוגרים צעירים. בדרך כלל, התסמינים החלו בהדרגה וכללו קוצר נשימה או כאבים בחזה לפני הופעת קשיי נשימה חמורים יותר שהובילו לאשפוז בבית החולים, ובחלק מהמקרים גם להנשמה פולשנית.

הכי חשוב: אל תכניסו קנאביס למכשירי האידוי שלכם

כאמור, הבעיה המרכזית היא שימוש במוצרי THC (קנאביס) במכשירי אידוי, ממגוון מקורות ובמכשירים שונים. הדיווח האחרון של ה-CDC הוא מעין אישור רשמי לחשש שהיה מבוסס למדי בקרב גורמי בריאות. משרד הבריאות פרסם כבר לפני חודשיים אזהרה שלא להשתמש בתכשירים לאידוי שמני קנאביס. בהודעה שפרסם המשרד הדגיש כי שמן קנאביס מיועד לצריכה רק באמצעות טפטוף מתחת ללשון ואסור להשתמש בו במכשירי אידוי (וופורייזר), שימוש לא נכון עלול לגרום למוות. מספר ימים לאחר מכן הודיע משרד הבריאות כי הם בוחנים אמצעים לאיסור מוחלט על שיווק סיגריות אלקטרוניות בישראל ולאיסור באופן מיידי של שיווק סיגריות אלקטרוניות בטעמים.

הנחיות ה-CDC המעודכנות:

1. מומלץ לא להשתמש במוצרים שמכילים THC בסיגריה אלקטרונית או במכשירי אידוי אחרים.

2. מומלץ לא לרכוש כל סוג של סיגריה אלקטרונית או מכשיר אידוי, במיוחד אלה המכילים THC, מגורמים לא רשמיים או מדוכנים ברחוב. כמו כן מומלץ לא לשנות או להוסיף חומרים לסיגריות האלקטרוניות. רכישה של סיגריות אלקטרוניות בייצור עצמי או שתכולתן אינה ידועה עשויה להיות מסוכנת במיוחד, בדיוק כמו רכישה של סמים.

3. הדרך היחידה להבטיח שאינכם נמצאים בסיכון בזמן שהחקירה נמשכת, היא לשקול להימנע משימוש בכל מוצרי הסיגריה האלקטרונית או אידוי.

4. אם אתם משתמשים בסיגריות אלקטרוניות, חשוב להיות ערניים לסימנים המדווחים של מחלת הריאות, ולפנות לרופא המטפל במקרה של קשיי נשימה.

בכל מקרה, יש לראות בסיגריות האלקטרוניות כדבר שאינו נטול סיכונים בריאותיים. חשוב לזכור שהריאות שלנו נועדו לשאוף אוויר נקי ותו לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully