פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      ריצה של פעם בשבוע יכולה לעשות את הדבר המדהים הזה

      חדשות טובות לכל העצלנים. סקירת מחקרים שכללה כרבע מיליון בני אדם מצאה שריצה של כשעה פעם בשבוע מורידה את הסיכון למוות מוקדם ברבע. ויש אפילו חדשות יותר טובות

      אישה רצה (ShutterStock)
      פעם שבוע וזהו. אישה רצה (צילום: shutterstock)

      אם חשבתם שצריך לעשות המון ספורט כדי לראות תוצאות, המחקר הזה יוכיח לכם אחרת. חוקרים מצאו כי ריצה פעם אחת בשבוע יכולה לצמצם את הסיכון למוות מוקדם ב-25 אחוזים. הניתוח שכלל יותר מ-230 אלף אנשים מצא כי בקרב אלה שיצאו באופן קבוע לרוץ - לא משנה כמה מהר או רחוק - היו שיעורי מוות נמוכים בהרבה.

      חוקרים מאוניברסיטת ויקטוריה במלבורן בדקו 14 מחקרים שבדקו את הקשרים בין ריצה לתמותה. הם מצאו כי אפילו הכמויות הקטנות ביותר של ריצה - כמו ריצה אחת בשבוע שנמשכה פחות מ-50 דקות - הספיקו כדי להשפיע משמעותית על התמותה.

      תוצאות המחקר, שהתפרסם בכתב העת הבריטי לרפואת ספורט ועקב אחר גברים ונשים במשך 35 שנה, הראו כי כל כמות של ריצה מקושרת לירידה של 27 אחוזים בתמותה מכל סיבה שהיא. מי שרץ באופן קבוע נהנה מסיכון נמוך יותר ב-30 אחוזים למוות ממחלות לב ו- 23 אחוזים פחות בסיכון למות מסרטן.

      החוקרים מצאו כי לא היו שום ראיות שהצביעו על כך שמספר רב יותר של אימוני ריצה הראה יתרונות גדולים יותר. פעילות גופנית קשורה לשלל יתרונות בריאותיים, כולל הפחתת לחץ דם, כולסטרול ומשקל.

      "ניתן לצפות להפחתות משמעותיות בסיכון התמותה לכל ריצה, אפילו כזו של רק פעם בשבוע. בסך הכל, המשתתפים שביצעו ריצות ראו את הסיכון שלהם למוות מוקדם יורד בכ-27 אחוזים". החוקרים אמרו כי הממצאים מראים כי ריצה יכולה להוות אפשרות טובה למי שהמכשול העיקרי שלו להתעמל הוא חוסר זמן.

      חדר כושר (ShutterStock)
      כל פעילות היא פעילות טובה. נשים רצות (צילום: shutterstock)

      מחקר שפורסם בחודש מרץ האחרון בירחון הרפואי British Journal of Sports Medicine מצא כי גם פעילות של עשר דקות בשבוע יכולה להציל אתכם ממוות. במשך למעלה מעשור סקרו החוקרים קרוב ל-90 אלף משתתפים בארה"ב בגילאי 40 עד 85 שהשתתפו בסקרי בריאות לאומיים.

      החוקרים מצאו כי בקרב משתתפים שעסקו אפילו בכמות מינימלית של פעילות גופנית - בטווח שבין עשר דקות לשעה בשבוע - היו בסיכון נמוך יותר בכ-20 אחוזים לתמותה מאשר אלו שלא היו פעילים כלל. ובאופן לא מפתיע, ככל שהפעילות הגופנית הייתה רבה יותר כך גדל האפקט המיטיב.