וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף מילה על מוזיקה: כך תרוצו מבלי להשתעמם

1.2.2016 / 9:00

ריצה, מהנה ככל שתהיה, עשויה לעתים להיות מונוטונית. הסחות דעת חיצוניות קיימות בשפע אבל כדי להפיק מהאימון את המירב, כדאי לקרוא את הכתבה הבאה

ריצה. אדידס, אדידס
שנו את הנוף. ריצה בחוף הים/אדידס, אדידס

ריצה היא משחררת, מגבירה את זרימת האדרנלין בגוף, מעניקה תחושת אופוריה וסיפוק גדולים אבל גם היא יכולה לשעמם. שינוי שגרת הריצה היא פתרון יעיל רק במידה ואתם גמישים בזמן ובמקום, אבל מעבר לכך יש עוד כמה דרכים להפיג את השעמום ולהגביר את ההנאה מהפעילות הגופנית.

הגדירו יעד לריצה

ריצה לשום מקום יכולה לעייף ואפילו לגרום לכם לקצר את האימון או אפילו לוותר עליו. כדי להימנע מכך, רוצו ליעד מסוים כמו חדר הכושר, אם שם מתבצע האימון, לחוף הים לפגוש חברים לקפה או לבית של חברים עמם תרצו להיפגש.
החליפו את הנוף - הרחיקו לפארק, חוף הים, שכונה חדשה, שדה – העיקר שיש שם מסלול נוח לריצה. שינוי נוף הוא גם שינוי אווירה ומכניס אנרגיה חדשה לגוף.

נסו ריצת שטח

רמת הריכוז הנדרשת לריצת שטח גבוהה בהרבה מריצת כביש. הסלעים, תוואי השטח, העליות, הפניות החדות, הגבעות, מקורות המים ועוד שלל מכשולים, מהווים אתגר נהדר לבניית כוח, למניעת פציעות, להפגת השעמום בריצה וגם דרך טובה למקסם ביצועים לאחר מכן בתחרות שמתבצעת על כביש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ריצה. אדידס, אדידס
תכננו את המסלול והמרחק בהתאם למטרה של הריצה/אדידס, אדידס

נסו אימוני חזרות בעליות

מצאו גבעה מספיק תלולה וארוכה באזור שלכם ורוצו חימום עד אליה. עיקר האימון יהיה אימון עליות כאשר העלייה מתבצעת בקצב גבוה והירידה בקצב קל. רוצו ריצת שחרור בחזרה הביתה.

נסו אימון באצטדיון לשיפור מהירות וטכניקה

אחרי ריצת החימום, מדדו זמן ורוצו הקפה אחת בקצב מהיר. לאחר מכן רוצו קל הקפה נוספת. חזרו על כך 4-6 פעמים. קבעו קצב קבוע להקפה קשה ונסו להישאר בטווח 5 שניות מהקצב שהגדרתם, ואפילו להגביר טיפה בכל הקפה. הגדילו גם את מספר ההקפות בהדרגה לאחר מספר שבועות.

קבעו עם חברים לריצה

חברים זה לא רק לבירה או כדורגל. אין כמו לרוץ עם חברים או בני/בנות זוג – מדברים אחד עם השני, מדרבנים אחד את השני ואחר כך יושבים ומחזירים את כל הקלוריות ששרפתם בארוחת בוקר/ערב מפנקת. ברגע שחוויית הריצה הופכת לחברתית, הריצה כולה הופכת מהנה יותר.

רצים על מסילה?

נסו להשתמש באחת התוכניות המתוכננות מראש של המכונה – לדוגמא ריצת עליות או ריצת אינטרוולים. המסילה תאיץ באופן אוטומטי בהתאם לתוכנית שבחרתם ואתם רק צריכים לעמוד בקצב.

הגדירו את אופי הריצה

תכנון מראש יכול לעזור לשבור את השגרה. דעו מה המטרה של כל ריצה לפני שאתם יוצאים אליה: האם זו ריצת שחרור, ריצה מהירה, ריצה לבניית כוח שריר או ריצת נפח? תכננו את המסלול והמרחק בהתאם למטרה של הריצה. אימוני אינטרוולים ושאר אימוני האיכות נחשבים לשוברי שגרה ידועים וחשוב לכלול אותם בתוכנית האימונים שלכם – התחילו עם מעט חזרות ובהדרגה תעלו בכמות החזרות, המרחק של האינטרוול או הקצב שלו. אימונים אלו מספקים מטרה לריצה, ולמרות שהם קשים – עוזרים לה לעבור יותר בקלות.

הירשמו למרוץ

מחויבות למרוץ היא אחת מזריקות המוטיבציה הגדולות ביותר שיש. ברגע שתחליטו על מרוץ מטרה ותירשמו אליו, באופן כמעט מיידי תרצו לצאת לרוץ ותתחילו להתמקד באימוני הריצה שלכם. מצאו מרוץ בעיר או מדינה שתמיד רציתם להגיע אליה, וכך גם תשלבו טיול עם המרוץ. אם כבר התחריתם בעבר במרוצים, מצאו מרוץ שמהווה אתגר מיוחד – מרחק חדש, מרוץ שטח, מרוץ שליחים, מרוץ לילה וכן הלאה. מרתון סמסונג תל אביב שייערך ב-26 בפברואר הוא הזדמנות מצוינת לחדד את האימונים. אתם מוכנים לכך?

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully