וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורו בריאות טוענת ששימוש בשמפו גורם לעלייה במשקל. האמנם?

1.11.2019 / 0:10

כוכבת הרשת וגורו הבריאות האמריקאית אלני צ'צ'ופלוס פרסמה פוסט שערורייתי בו טענה כי שימוש מופרז בשמפו, משחת שיניים, איפור ובושם גורמים להשמנה - וביססה את דבריה על ניסויים בעכברים. ברשת מיהרו לקטול את הטענות: "זה הדור הבא של השמנופוביה"

INSTAGRAM/ MADINA SHRIENZADA

כשיש לך כמה עשרות או מאות עוקבים באינסטגרם, טענה כמו "שמפו גורם לעלייה במשקל" ודאי תיחשב לבדיחה. אולם, כשאתה "גורו בריאות" ויש לך יותר מ-11 אלף עוקבים שמקשיבים לך - טענה כזו עלולה להיות הרסנית. אלני צ'צ'ופלוס, כוכבת רשת וגורו בריאות מסן פרנסיסקו, שיתפה ב-22 באוקטובר פוסט באינסטגרם בו טענה ששימוש בשמפו גורם לעלייה במשקל. צ'צ'ופלוס לא מכחישה שתזונה לקויה ומחסור בפעילות גופנית הם הגורמים המרכזיים לכך, אך מאמינה שכימיקלים הנמצאים בשמפו - כמו גם במשחת שיניים, איפור, בושם ואפילו בקבלות מהסופר - גורמים גם הם להשמנה.

לצד תמונה שלה אוחזת בקבוק שמפו של חברת פנטן ומביטה בדאגה במרכיביו, היא כתבה: "האם השמפו שלכם גורם לכם לעלות במשקל? אתם סופרים כל קלוריה שעוברת דרך השפתיים שלכם, אבל המשקל שלכם לא זז... איזון המשקל שלכם אינו נוגע רק לצריכת קלוריות מול שריפת קלוריות!". היא הסבירה כי "כניסת אוביסוג'נים (הגורמים הסביבתיים הגורמים השמנה) על ידי כימיקלים המשבשים את הדרך בה גופך יוצר ומאחסן שומן - נמצאו בשמפו, משחת שיניים, קבלות מהסופר, וילונות מקלחת, איפור, בושם ועוד. למרות שאתם אוכלים בריא ומתאמנים כל יום, יתכן שאתם עדיין נאבקים במשקל בגלל השמפו שלכם". את הטענות שלה היא ביססה על ניסוי שנערך בעכברים, אך לא סיפקה מקורות.

אלני צ'צ'ופלוס טוענת ששמפו גורם לעלייה במשקל. צילום מסך
אלני צ'נצ'ופלוס טוענת ששמפו גורם לעלייה במשקל. ברשת צוחקים עליה/צילום מסך
אלני צ'צ'ופלוס טוענת ששמפו גורם לעלייה במשקל. צילום מסך
הנה ההסבר שלה/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully