וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלאניס מוריסט: "אני סובלת מדיכאון אחרי לידה בפעם השלישית"

הזמרת שילדה באוגוסט האחרון בגיל 44 מספרת בפתיחות על דיכאון אחרי הלידה ממנו היא סובלת. זו הפעם השלישית שהיא מתמודדת עם המחלה שנשים רבות חולות בה אבל מפחדות לדבר עליה

אלאניס מוריסט ומשפחתה. אינסטגרם, צילום מסך
מתמודדת עם המחלה בפעם השלישית. אלאניס מוריסט ומשפחתה/צילום מסך, אינסטגרם

אלניס מוריסט ילדה את בנה השלישי באוגוסט - ובפעם השלישית, היא מתמודדת עם דיכאון אחרי לידה. הזמרת, שסבלה בנערותה מהפרעות אכילה, סיפרה על המאבק שלה בדיכאון בפוסט בבלוג שלה ובראיון ב- CBS This Morning.

"הפעם זה פחות דיכאון, זה יותר חרדה וקצת יותר מחשבות כפייתיות ואובססיביות", אמרה, "אני רואה הרבה פעמים תמונות מחרידות בנושא בטיחות של אנשים שאני אוהבת, יקיריי, ילדיי ... ואז אני רק צריכה להזכיר לעצמי, 'אה לא, זה פשוט דיכאון אחרי לידה שנכנס שוב פנימה. תפסיקי'".

מוריסט סיפרה שלקח 16 חודשים אחרי הלידה הראשונה שלה, בשנת 2010, להבין שהיא מתמודדת עם דיכאון לאחר לידה. אחרי התייעצות עם רופא היא התחילה לקחת תרופות נוגדות דיכאון. עם זאת, היא מוסיפה שהיא לא תופסת את עצמה כמישהי שנרפאה ומציינת שמבחינתה דיכאון אחרי לידה נוטה להימשך לפחות שנתיים, אולי אפילו קצת יותר.

אלאניס מוריסט בהריון. אינסטגרם, צילום מסך
"אני יודעת שיש אור בקצה המנהרה". אלאניס מוריסט/צילום מסך, אינסטגרם

ולמרות הקושי, מוריסט שילדה בגיל 44 מספרת שהיא מעולם לא שקלה לא ללדת תינוק נוסף: "חוויתי את הצד השני של דיכאון אחרי לידה ואת הקשר הזה. אני יודעת שיש אור בקצה המנהרה והייתי מוכנה לעבור את זה שוב".

בפוסט בבלוג שלה מוריסט תהתה אם דיכאון אחרי לידה ממלא תפקיד אבולוציוני: "לאלו מאיתנו שממשיכות להעמיד פנים שהן משתמשות במרכזים הקוגניטיביים שלהן גם ישר לאחר הלידה - אלו מאיתנו שממשיכות לעבוד או ממשיכות 'להיראות בסדר', או מנגד מבודדות עד לנקודה בה הן צריכות להעמיד פנים שהכל 'כרגיל' בתקופה בה שום דבר אינו 'רגיל', אנו פועלות נגד הטבע של הגוף שלנו".

15% מהנשים חוות דיכאון אחרי לידה

הנתונים הבינלאומיים מדברים על אחת מכל חמש אימהות טריות שחוות תנודות במצבי רוח ודכדוך, ואף דיכאון קליני שלאחר הלידה. בישראל על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחת מכל שש אימהות סובלות מדיכאון לאחר לידה, קרי 29,787 נשים מדי שנה. ואולם, למרות הנתונים הגבוהים, בישראל ההתייחסות לנושא דלה ומגומגמת.

על פי הנתונים, השינויים הרגשיים השליליים שחווה אישה לאחר לידה מחולקים ל-3: עצבות (post partum blues) - שהיא השכיחה ביותר וכ-80 אחוזים מהיולדות חוות אותה בצורה של שינויים במצב הרוח, בכי ודכדוך שמופיעים כשלושה ימים לאחר לידה וחולפים עד מספר שבועות מאליהם. דיכאון (PDD-post partum depression) - המופיע בכ-15 אחוזים מהיולדות, כאשר רוב רובן חוות תסמיני דיכאון. פסיכוזה (post partum psychosis) - מחלה פסיכיאטרית קשה שמתפרצת בשכיחות נמוכה רק אצל 0.2 אחוזים מהיולדות, ומתבטאת בשינויים חדים במצב הרוח וירידה בתפקוד המנטלי. מחלה זו מהווה סכנה ממשית לתינוק ולאם ומצריכה אשפוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully