וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה הוויראלית מחדר הלידה שחושפת כמה נשים הן חזקות

כבר ראינו תמונות של נשים שכורעות ללדת ותמונות מדהימות של לידה, אבל תמונה כזו אנחנו לא זוכרים. אישה שצולמה במרכז לרפואת נשים כשהיא במהלך לידה פעילה, מראה לנו שוב כמה נשים הן חזקות וכמה הגוף שלנו מדהים

תמונה מדהימה של אישה עוברת לידה הפכה לוויראלית, וחשפה את האופן בו מבנה העצמות של האגן הנשי מתאים את עצמו במהלך הלידה כדי לפנות מקום לתינוק. בתמונה, ששותפה על ידי המרכז ליולדות טאנגי בארה"ב, האשה כפופה מעל מיטת בית חולים, עם בליטה ברורה באמצע גבה התחתון."זהו המעוין של מיכאליס", מסביר כיתוב התמונה.

ככל שההריון מתקדם, גוף האישה ההרה מתחיל להכין את עצמו ללידה. אחד מהשינויים שקורים בשלבים המאוחרים של ההריון הוא פרידה של עצמות האגן זו מזו. מה שגורם לפרידה של עצמות האגן הוא הורמון בשם רלקסין, שגורם להרפיית שרירי הרחם, היפרדות של עצם הפוביס (העצם שבבסיס האגן) וגם להתרככות של צוואר הרחם לקראת לידה. המהלך הזה גורם לאגן להיפתח בלידה ומאפשר לתינוק לעבור בו ולצאת לאוויר העולם ללא פגע.

התמונה הזו שותפה בפייסבוק על ידי 50,000 אנשים, ונשים רבות בחרו להגיב לתמונה ולספר את סיפור הלידה שלהן. אחת המגיבות כתבה: "בעלי סיפר לי על זה! כשהייתי על הברכיים בזמן הלידה, הוא אמר שחלק מהגב שלי נראה כאילו נדחף החוצה", גולשת אחרת כתבה שאחרי שראתה את התמונה היא לא מתפלאת מדוע סבלה מכאבי גב קשים אחרי הלידה.

אישה בצירי לידה. ShutterStock
עצמות הגב נדחפות החוצה ומפנות מקום לתינוק. אישה כורעת ללדת/ShutterStock

אבל לא רק הגוף של האמא נמצא במאמץ ומשתנה. כאשר תינוקות עוברים דרך תעלת הלידה של האם, הגולגולת שלהם, וגם המוח, משנים את צורתם. ראשים של תינוקות יכולים לשנות צורה תחת לחץ בגלל שהעצמות בגולגולת שלהם לא התמזגו יחד עדיין. האזורים הרכים בחלק העליון של הראש הם שמאפשרים לו לעבור בתעלת הלידה ומאפשרים לאחר מכן למוח לגדול במהלך תקופת הינקות.

דחיסת הראש היא רק אחד מהשינויים הגופניים המדהימים שמתרחשים בתינוקות במהלך הלידה. מערכות גוף רבות משתנות אצל העובר בזמן שהוא נמצא ברחם בזמן הלידה, לדוגמה, תפוקת השתן מהעובר תורמת למי השפיר בחלק מאוחר יותר של ההריון ואיברים אחרים דורשים שינוי פתאומי ברגעים הראשונים לאחר הלידה, כגון הרחבת הריאות. האירועים האלה חיוניים כדי למקסם את סיכויי ההישרדות בדקות הראשונות בחוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully