וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1 מתוך 3 מקרים של סרטן השד יכול להימנע על ידי שינוי באורח חיים

סרטן השד היא המחלה הממאירה השכיחה ביותר בקרב נשים בישראל, ובעולם כולו. מחקרים שנערכו בשנים האחרונות מביאים עוד ועוד עדויות על כך שאכילה נכונה והקפדה על פעילות גופנית יכולים למנוע 30 אחוזים מהמקרים

אילוסטרציה סרטן השד. ShutterStock
אפשר למנוע את המחלה הממאירה בכמה צעדים פשוטים יחסית/ShutterStock

חודש המודעות העולמי לסרטן השד יתחיל בשבוע הבא, ומחקר חדש שעתיד להתפרסם בסוף השבוע הקרוב בכנס עולמי שיערך בשיקגו, מעריך כי ניתן למנוע אחד מכל שלושה מקרים של המחלה על ידי שינויים פשוטים באורח החיים. שינויים אלה כוללים בין היתר עקרונות כמו שמירה על משקל, פעילות גופנית ותזונה בריאה.

סרטן השד הוא הסרטן הקטלני הנפוץ ביותר ישראל. למעלה מ-5,400 חולות סרטן שד חדשות מתגלות בישראל מדי שנה, כרבע מתוכן הן צעירות מתחת לגיל 50, ורובן לא משתייכות לקבוצת סיכון. מחקרים רבים שהתמקדו במניעת סרטן השד הצביעו על אותה מסקנה; שינויים באורח החיים מציעים את צורת המניעה הטובה והקלה ביותר.

בשנת 2018 עדכנו הקרן העולמית לחקר הסרטן והמכון האמריקני לחקר סרטן את המלצותיהם למניעת סרטן השד, לפי קטגוריות שנקבעו ביחס לסטטוס גיל המעבר. ההמלצות כללו כמה מהגורמים השכיחים יותר לסרטן השד שניתן לשנות, בדגש על פעילות גופנית, תזונה, אלכוהול והנקה.

עלי מיקרו בסלט. ShutterStock
יותר ירקות, פחות מוצרים מעובדים. סלט ירקות |/ShutterStock

ההמלצות הקולקטיביות התבססו על מספר עובדות מוכחות. הנה כמה מהן:

1. בקרב נשים לאחר גיל המעבר קיים סיכון גבוה פי 1.5 עד 2 לסרטן שד אם האישה סובלת מהשמנת יתר.

2. המרכז לבקרת מחלות מעריך כי פעילות גופנית בלבד יכולה למנוע אחד מכל שמונה מקרי סרטן השד.

3. אלכוהול הוא חומר מסרטן שתרם ל-6.4 אחוזים ממקרי סרטן השד. כל כמות של אלכוהול מגדילה את הסיכון לסרטן השד וככל שאישה שותה יותר, כך הסיכון שלה לסרטן השד גבוה יותר.

4. בשנת 2017 נצפה יחס הפוך משמעותי בין צריכת ירקות שאין בהם עמילן ובין סיכון נמוך יותר לסרטן השד.

"בהתחשב בשכיחות של סרטן השד בעולם והראיות המצטברות התומכות במניעה כאסטרטגיה היעילה וארוכת הטווח הטובה ביותר להפחתת הסיכון למחלה, חינוך לאורח חיים בריא יותר צריך להיות מרכיב מרכזי ושגרתי במהלצות למניעת סרטן במרכזי הטיפול", אמרו החוקרים ממרפאת מאיו באריזונה שבארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully