וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 איברים בגוף שאנחנו לא מנקים מספיק טוב

אנחנו מתקלחים מדי יום, שוטפים את הגוף עם הסבון וחופפים את הראש, אבל האם אנחנו מנקים היטב את כל האיברים? התשובה לכך היא ככל הנראה לא. הנה כמה איברים שאנחנו לגמרי מזניחים במקלחת, וכדאי שנפסיק

מבט מאחור על אישה במקלחת. ShutterStock
נרטב, אבל לא מתנקה. אישה מסבנת את גבה במקלחת/ShutterStock

הקיץ אומנם מתחיל לדעוך והטמפרטורות ירדו בקרוב, אבל בניגוד לימי עבר, מקלחות יומיומיות הן כבר עניין שבשגרה - לא משנה מה מזג האוויר. ובכל זאת, רבים מאיתנו מסתפקים במקלחת מהירה אחרי יום עבודה, ולא מתעכבים על חלקי הגוף השונים שאנחנו נוטים להזניח. אז לכל מי שחושב ששפשוף אקראי עם סבון על גבי העור במקלחת זה מספיק, אספנו עבורכם כמה איברים שכדאי שתתחילו להקפיד על הניקוי שלהם.

גב
למרות שהגב נרטב כשעומדים במקלחת, הוא זקוק ליותר ממה שאתם ככל הנראה נותנים לו. נכון, אין שם נקבים חשובים או קמטים שאוספים לכלוך, אבל כדי להפחית את הסיכון להתפתחות זיהומים בעור וברקמות רכות, מומלץ להשתמש בספוג לופה או מטלית רחצה פעמיים-שלוש בשבוע.

פופיק
הפופיק הוא מקום חמים ומלא בפינות נסתרות, מה שהופך אותו למקום מחבוא מעולה לחיידקים. מומלץ לנקות את הפופיק כמה פעמים בשבוע בעזרת צמר גפן טבול במים חמים עם סבון, וניתן לעשות זאת דווקא אחרי המקלחת.

כפות הרגליים
אנשים חושבים שכפות הרגליים מתנקות במקלחת רק מהסבון והמים שמחליקים על הגוף לרצפת המקלחת, אבל זה לא המקרה. בימי הקיץ החמים כשאנחנו הולכים עם סנדלים, הרגליים שלנו צוברות הרבה מאוד לכלוך, אבל גם בימי החורף כשאנחנו גורבים גרביים יש לאנשים נטייה לפתח זיהומים ופטריות. מומחים ממליצים לשפשף את כפות הרגליים עם אבן ספוג ולהקפיד לנקות בין הבהונות ולייבש היטב לאחר מכן.

כף רגל של אישה במקלחת. ShutterStock
כן כן, גם אותן צריך לסבן. כף רגל של אישה במקלחת/ShutterStock

איברי מין
כפי שאנחנו פחות נוטים לדבר על איברינו הפרטיים, מסתבר שאנחנו גם פחות שמים אליהם לב במקלחת. איבר המין הנשי דווקא לא צריך טיפול מיוחד, אבל אצל הגברים המצב שונה. ריבוי הקפלים, השיערות, והעובדה שהמקום יחסית חם לשאר הגוף, עלולים להוביל להצטברות חיידקית ולריח רע. לכן יש לשטוף בעדינות מדי יום (בטח ובטח אם הזעתם אחרי אימון) את איבר המין עם סבון יחסית ניטרלי, ולייבש את האיזור היטב.

קרקפת
אולי כבר למדתם שאין צורך לחפוף את השיער מדי יום עם שמפו ומרכך, אבל את הקרקפת דווקא כן מומלץ לשפשף על בסיס יומי. הקרקפת שלנו צוברת תאי עור מתים מדי יום, בנוסף ללכלוך וחיידקים. עיסוי הקרקפת מדי יום במים זורמים, מסייע לא רק בהסרת התאים המתים שעלולים ליצור קשקשים, אלא גם מגביר את זרימת הדם לראש.

לשון. ShutterStock
גם הלשון היא חלק מהפה. איש מוציא לשון/ShutterStock

לשון
רוב האנשים חושבים רק על השיניים והחניכיים שלהם כשמדברים על היגיינת הפה ואינם נותנים מספיק תשומת לב ללשון. בלשון יש הרבה בליטות קטנות שיכולות להסתיר חיידקים, מה שעלול לגרום לריח רע בפה או במקרה הגרוע לנזקים בשיניים. אפשר לנקות את הלשון בזמן צחצוח השיניים ובעזרת המברשת, או לנקות אותה באמצעות מנקה לשון ייעודי.

מאחורי האוזניים
אחורי האוזניים מלאים בבלוטות חלב מפרישות, שמספקות מקום מסתור אידיאלי לחיידקים ובקטריות שיכולים לגרום למחלת עור פטרייתית. במידה ולא מנקים מאחורי האוזניים, עלולה להיווצר שם שכבה שומנית שגורמת לריח לא נעים, לכן מומלץ וכדאי לשטוף את האזור מדי יום ולא לפספס.

  • עוד באותו נושא:
  • עור
  • מקלחת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully