וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקנו: אלה 10 השאלות שהכי מטרידות הורים בישראל

בעולם שבו יש המון קבוצות פייסבוק על הורות, ייעוצים בווטסאפ, הנחיה בפודקאסט ואפליקצות להתפתחות הילד, יש לא מעט הורים שמעדיפים פשוט להרים טלפון לקו חם ולפרוק את שעל לבם. זה מה שהם בודקים שם

אמא מחזיקה פעוטה על הידיים. ShutterStock
בעיקר אמהות, בעיקר לילדים בני שנתיים. אמא מחזיקה פעוטה על הידיים/ShutterStock

נדמה כי בעידן הנוכחי הרבה יותר קל לגדל ילדים. הורים מוצפים במידע ובתשובות לשאלות וסוגיות הוריות באמצעות האינטרנט - מקבוצות פייסבוק וקהילות ברשתות החברתיות ועד עשרות אתרים שעוסקים בנושא (כן, גם אנחנו). ובכל זאת, הורים רבים נותרים מבולבלים, לפעמים דווקא בגלל עודף המידע והעצות הסותרות, ומחפשים מענה אנושי של אנשי מקצוע. הפתרון שמוצאים לא מעט אנשים נשמע מעט מיושן, אבל מסתבר שהוא חי ובועט - קו חם. כן, בטלפון ממש כמו פעם, מתקשרים מדברים ומקבלים תשובה.

בקו הייעוץ להורים לגיל הרך של ויצו "קול להורה" החליטו לבדוק מה מעניין הורים במיוחד, וביצעו פילוח של השיחות שהגיעו אליהם. הם גילו כי היום בשבוע בו מתבצעות הכי הרבה פניות לקו הייעוץ הוא יום ראשון בבוקר, מיד לאחר סוף השבוע. החודשים בשנה בהן מתבצעות הכי הרבה פניות הן חודש ינואר וחודש יולי.

רוב ההורים המתקשרים הם הורים לילדים בגיל שנתיים (33 אחוזים מהפניות) ובגיל שלוש (20 אחוזים) רק 16 אחוזים מהפניות הן לגבי ילדים בגיל שנה ועוד פחות מכך לילדים עד גיל שנה. באופן לא מפתיע, 89 אחוזים מהפניות נעשו על ידי אמהות, לעומת רק 5 אחוזים שנעשו על ידי אבות. ב-6 אחוזים מהמקרים פנו ההורים ביחד.

מה מעניין הורים?

38 אחוזים מהפניות לקו הייעוץ היו בנושא גמילה מחיתולים. 26 אחוזים היו בנושא בעיות שינה ו-25 אחוזים בנוגע לבעיות התנהגות. הנה עשר השאלות שהיו הכי נפוצות בשנה האחרונה:

1. באיזה אופן כדאי להיפרד מהילד בבוקר בכניסה לגן בכדי שהוא לא יבכה?

2. כשהילד מגלה קשיי פרידה או הסתגלות למסגרת, האם כדאי להוציא אותו?

3. באיזו מסגרת כדאי לבחור עבור הילד - מטפלת פרטית, טיפול אצל הסבתא או גן?

4. הילד נרדם רק בנדנוד בעגלה/מול טלוויזיה/על הידיים/בהנקה/עם בקבוק - זה נהיה קצת קשה, איך אפשר לעזור לו ללמוד להירדם באופן עצמאי?

ילדה יושבת על סיר עם מכנסיים ארוכים וגרביים. ShutterStock
38 אחוזים מהפניות היו בנושא גמילה מחיתולים. ילדה יושבת על סיר/ShutterStock

5. הילד מתעורר פעמים רבות בלילה - מבקש עוד בקבוק/בוכה/עובר למיטת ההורים - האם המצב הזה יכול להשתנות?

6. התחלנו גמילה והכל היה בסדר אבל פתאום הוא חזר לעשות קקי/פיפי בתחתונים. מה עושים?

7. הילדים שלי רבים המון אחד עם השני וזה מגיע גם למצבים של תוקפנות (נשיכות ומכות), ניסיתי הכל וזה לא עוזר, מה צריך לעשות?

8. נולד לנו תינוק חדש, בהתחלה הוא התקבל בצורה מאוד יפה על ידי אחיו/אחותו. אבל עכשיו נדמה שכל מה שהילד הבוגר רוצה הוא להחזיר אותו לבית היולדות. מה עושים?

9. הילד/ה לא מקשיב/ה לי בכלל, כל דבר אני אומר/ת מאה פעמים, נדמה שהוא עושה לי דווקא, בקושי משתף פעולה וגם בוכה מכל דבר. מה אני עושה לא בסדר?

10. איבדנו קרוב משפחה שנפטר, כיצד לדבר על זה עם הילדים?

"אחד הדברים הזמינים כיום הוא מידע, ובשפע. אחת הבעיות עם המידע הזה - בכל נושא ובמיוחד בהורות - היא שיש מגוון של גישות ותפיסות ואף אחת מהן אינה לוקחת בחשבון את כלל המאפיינים של הילד ומשפחתו", אומרת נורית ינקלביץ' מנהלת קו הייעוץ קול להורה בויצו, עובדת סוציאלית ומנחת הורים. לדבריה, לפעמים הורה מרגיש צורך להתייעץ או אפילו לפרוק מול גורם שאינו מכיר באופן אישי, גורם אובייקטיבי ומקצועי. היא מוסיפה כי "צוות היועצות והיועצים שלנו עונה לשאלות בכל התחומים הקשורים בטיפול וחינוך של ילדים בגיל הרך כמו: בחירת מסגרת, השתלבות במסגרת חדשה, גמילה מחיתול או מוצץ, מעבר דירה, כניסה של אח חדש למשפחה ועוד".

ניתן לפנות לקול להורה בטלפון 6968* או בוואטסאפ במספר 052-3796472. קו הייעוץ הטלפוני של ויצו הוא חינמי ומאויש על ידי מומחיות בהתנדבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully