וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכילת עוף מפחיתה את הסיכון לסרטן השד

מחקר ענק שנערך בארה"ב מצא שנשים שצרכו בשר עוף בכמויות גדולות יותר הפחיתו את הסיכון שלהם לחלות בסרטן שד פולשני ב-15 אחוזים. צריכת בשר אדום העלתה את הסיכון לחלות ב-23 אחוזים

שף בלול- עוף בגריל. ניב אהרונסון
אכילת בשר אדום מגדילה את הסיכון לסרטן השד, אכילת עוף דווקא מפחיתה. עופות בגריל/ניב אהרונסון

נשים שיחליפו בשר אדום בעוף בתזונה השגרתית שלהן יכולות להפחית בצורה דרסטית את הסיכון שלהן לחלות בסרטן השד - כך קובע מחקר חדש ומקיף מאוד. חוקרים מהמכון הלאומי למדעי בריאות הסביבה בארה"ב מצאו כי בעוד שצריכה של בשר אדום מגדילה את הסיכון לחלות בסרטן שד פולשני, אכילת עוף נקשרה דווקא סיכון מופחת למחלה.

"בשר אדום סומן כבר לפני זמן מה כגורם קרצינוגני (מסרטן) אפשרי. המחקר שלנו מוסיף עוד ראיות לכך שאכילת בשר אדום מגדילה את הסיכויים לחלות בסרטן השד באופן ספציפי, בעוד שעוף דווקא נקשר בסיכון מופחת", אמר ד"ר דייל סאדלר, שעמד בראש המחקר, שמסקנותיו פורסמו לאחרונה בכתב העת International Journal of Cancer.

אילוסטרציה סרטן השד. ShutterStock
בקרב נשים שצרכו יותר עוף זוהתה הפחתה בסיכויי התחלואה, שנשמרה גם בשקלול גורמי סיכון נוספים/ShutterStock

לטובת המחקר בחנו המדענים את צריכת הבשר וכן את שיטות בישול הבשר של 42,012 נשים לאורך תקופה של 7 שנים. במחקר עוקב, אובחנו 1,536 מקרים של סרטן שד פולשני. משתתפות המחקר שצרכו את הכמויות הגבוהות ביותר של בשר אדום נמצאו כבעלות סיכון גבוה ב-23 אחוזים לחלות בסרטן מסוג זה, מזה של הנשים שצרכו את הכמויות הקטנות ביותר של בשר אדום.

במקביל, משתתפות המחקר שצרכו את הכמויות הגבוהות ביותר של עוף (ובכלל זה גם הודו וברווז) נמצאו כבעלות סיכון נמוך ב-15 אחוזים לחלות בסרטן השד , בהשוואה לנשים שצרכו את הכמויות הנמוכות ביותר של עוף. והממצאים הללו נותרו בעינם גם לאחר שקלול גורמים נוספים שעשויים להשפיע על סיכויי התחלואה, כמו פעילות גופנית, השמנה וצריכת אלכוהול.

עם זאת, החוקרים לא הצליחו לזהות קשר מובהק בין שיטות הכנה מסויימות של בשר ועוף ובין סיכוני התחלואה בסרטן השד.

עוף לימוני סירי לידה. נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
החוקרים בדקו גם האם יש קשר בין שיטת הבישול של הבשר והעוף ובין הסיכון לחלות בסרטן השד/נמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס

לדברי החוקר הראשי ד"ר סאדלר, אף על פי שהמחקר לא הצליח לפצח את המנגנון הספציפי שגורם לאכילת עוף להפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד בקרב נשים, הוא כן "מביא ראיות מספקות לכך שהחלפת בשר אדום בעוף בתפריט התזונה היא דרך יעילה וקלה להפחית את הסיכון של נשים לחלות במחלה".

זו אינה הפעם הראשונה שבשר אדום נקשר בסיכון לסרטן השד. מחקר של בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הארוורד שהתפרסם בשנת 2014 מצא קשר בין צריכה מוגברת של בשר אדום בשנות הבגרות המוקדמת ובין עלייה בסיכון לסרטן השד. גם במסקנות המחקר ההוא ציינו החוקרים כי העדפת תחליפים ובהם עוף, על פני בשר אדום היא דרך טובה להימנע מהגידול הזה בסיכון לתחלואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully