וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים באנגליה מציעים לנשים ניתוח משנה חיים

הפרופסור שהמציא את ההפריה החוץ הגופית ובכך עזר למיליוני נשים ברחבי העולם ללדת ילדים, מנסה לעשות זאת שוב. ההליך החדשני שהוא מציע מבקש לדחות את גיל המעבר ב-20 שנים

אישה אוחזת במניפה. ShutterStock
תקופה מאתגרת לנשים. אישה בגיל המעבר/ShutterStock

מומחי פוריות בבריטניה מציעים הליך שמתיימר לעכב את גיל המעבר ולאפשר לנשים להביא ילדים לעולם בהמשך החיים, מדווח הגרדיאן. החברה שהוקמה על ידי פרופסור סימון פישל, שפיתח את ההפריה החוץ גופית ומכהם כנשיא UK Care Fertility Group, מציעה את התהליך לנשים עד גיל 40. השאיפה - לדחות את גיל המעבר ב-20 שנים.

ההליך עצמו נשמע פשוט: הרופאים "מבטלים" את השעון הביולוגי של האישה על ידי הסרת רקמת שחלות, שמירתה קפואה והשתלתה מחדש שנים אחר כך. החברה שנקראת ProFam, אומרת שההשתלה המחודשת מגדילה את ההורמונים הטבעיים של האישה ומונעת מגיל המעבר להתרחש במסגרת הזמן הרגיל שלו.

הקפאת ביציות. GettyImages
מקפיאים את רקמת השחלות ומשתילים אותה שנים אחרי/GettyImages

"אחת הסיבות לעלייה בשיעור בבעיות הפוריות היא שנשים לא חושבות ללדת תינוקות עד שנות השלושים לחייהן", הסביר פישל ל"טלגרף"."אם ההליך הזה מאפשר לנשים להמשיך בקריירה שלהן מבלי שתפגע ולהרגיש שהעומס הנפשי יורד להן מהכתפיים, ואם עד גיל 40 הן עדיין רוצות תינוק אך אינן מסוגלות להביא אותו באופן טבעי, הן יכולות לחזור לרקמות שלהן שהוקפאו בגיל 30", מוסיף פרופסור פישל. אם ההליך הזה יצליח, פירוש הדבר הוא שגם סימפטומים של גיל המעבר - החל מגלי חום ועד בעיות חמורות יותר, כמו הידלדלות עצם ובעיות לב - יכולים להידחות.

תשע נשים, בנות 22 עד 36, עברו את הניתוח עד כה וההליך שאורך 30 דקות עולה בין 3,500 ל 8,500 דולרים ועוד 4,800 דולרים עבור ההשתלה מחדש.

הרפואה משתמשת בהליך די דומה כדי להגן על הפוריות של חולות סרטן שעומדות בפני טיפולים כימותרפיים. לפני שמתחילים בטיפולי כימו והקרנות, מסירים רקמת שחלה ומקפיאים אותה. אם האישה מעוניינת להביא ילדים לעולם בעתיד, הרקמה מופשרת ואז מושתלת מחדש ליד החצוצרות. טיפול זה לא נחשב בעל אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד, כאשר אחת הבעיות היא אורך החיים של רקמת השחלה המושתלת שמוגבל לשלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully