האם הליכה אחרי האוכל באמת עוזרת להוריד אותו?

לא משנה אם זה בצהריים מול המחשב, או בערב מול הטלוויזיה, התחושה שבמקרים מרבים מגיעה עם האוכל היא של עייפות וכבדות. זו הסיבה שרבים מעדיפים להרים רגליים ולהישען לאחור, כשבפועל כל מה שהם צריכים לעשות זה ללכת כמה דקות

  • הליכה
  • תזונה
מערכת וואלה! בריאות
צאו לסיבוב מסביב למשרד. אנשים הולכים (צילום: shutterstock)

בטח שמעתם לא פעם ולא פעמיים שהליכה אחרי ארוחה כבדה עוזרת בעיכול ו"מורידה את האוכל". אבל האם באמת קיים הבדל בעיכול או במדדים אחרים בגוף אם הלכתם אחרי האוכל או פשוט ישבתם רפויים על הספה?

את האפקט שיש להליכה ולספורט בכלל על המשקל שלנו אנחנו מכירים, אבל מעט מדובר על היתרון שיש להליכה - אפילו קצרה - על העיכול שלנו וכתוצאה מכך גם על המשקל. "העיכול שלנו מקבל דחיפה, אפילו על ידי פעילות קצרה כזו, מכיוון שהיא מעוררת ועוזרת ביציאה של הצואה מהמעי בצורה יעילה יותר", הסבירה הגסטרו אנלוגית סמונה סהא מבית החולים האוניברסיטאי בוויסקונסין לאתר Everyday Health.

מחקר נוסף מגרמניה מצא כי הליכה מסייעת להאיץ את הזמן שלוקח לאוכל לעבור מהבטן למעי הדק - מה שיכול לעזור בשיפור תחושת השובע לאחר האכילה. ישנן עדויות שקושרות סוג זה של עיכול מהיר יותר עם שיעורים נמוכים יותר של צרבת ותסמיני ריפלוקס אחרים.

עוד בוואלה! NEWS

מקצה לקצה: כמה זמן לוקח למזון להתעכל ולצאת מהגוף?

לכתבה המלאה
מאיצה את תהליכי העיכול בגוף. אישה עומדת (צילום: shutterstock)

ומה באשר לאיזון ויסות הסוכר בדם? מחקר שנערך על ידי בית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת וושינגטון בשת 2013 מצא כי הליכה של 15 דקות אחרי הארוחה הייתה הדרך הטובה ביותר להגן על אנשים בני 60 ומעלה מפני סוכרת סוג 2. החוקרים מצאו אז כי ההליכה הקצרה הייתה יעילה מאוד בהורדת רמות הסוכר בדם לשלוש שעות, והייתה אף יעילה יותר מהליכה ארוכה יותר של 45 דקות במהלך היום. אגב, החוקרים מצאו כי רביצה אחרי האוכל לא רק שלא תורמת למערכת העיכול שלכם, אלא אפילו יכולה לסכן חיים.

חשוב להגיד שהליכה היא לא הסוג היחיד של פעילות גופנית אחרי הארוחה שמציעה יתרונות כאלה. גם לרכיבה על אופניים ולאימונים בעצימות נמוכה-בינונית יש השפעה דומה על הורדת רמות הגלוקוז בדם. ישנן עדויות לכך שאימונים בעצימות גבוהה דווקא עשויים לעכב את העיכול לאחר הארוחה. מחקרים הראו שרמות הגלוקוז מגיעות לשיאן 72 דקות אחרי האוכל - אז מומלץ להתחיל ללכת לפני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/הלתנאי שימוש
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully