וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יאמן: רופאים הוציאו 526 שיניים מפיו של ילד בן 7

הסיפור הדי מדהים/מבחיל הזה מגיע מהודו וחושף אותנו לעוד תופעה חריגה מאוד שיכולה להתרחש בגוף האנושי. מי היה מאמין שמה שהתחיל בנפיחות בלסת התחתונה יסתיים בניתוח מורכב?

שיניים. ShutterStock
הכל התחיל בנפיחות בלסת התחתונה. רנטגן שיניים/ShutterStock

בתחילת החודש שעבר רופאים מהודו הוציאו יותר מ-500 שיניים מפיו של ילד בן 7, כך דיווח אתר הניו אינדיה אקספרס. ב-11 ביולי, פ.ראבינדרן, נלקח לבית חולים אוניברסיטאי בצ'נאי לאחר שהלסת הימנית התחתונה שלו התנפחה מאוד. ומפה הסיפור רק הלך והסתבך.

רופאי השיניים הזמינו צילום רנטגן וסריקת CT לילד, שחשפו "מבנה דמוי כיס" בפיו של הילד שהכיל 526 שיניים. המצב הנדיר נקרא אודנטומה מורכבת ונבדלת. מדובר בגידול שפיר המורכב מרקמות שיניים שונות ומתפתח בעיקר בגילאי ילדות והתבגרות. בדרך כלל, הגידול מונע צמיחת שיניים טוחנות. "לא ראינו בחיים כמות כזאת של שיניים במקום אחד", סיפרה ראש מחלקת פתולוגית פה ולסת בבית החולים, פרופסור פרטיבה ראמני.

הרופאים סיפרו כי על אף כמות השיניים, הם תפסו את המצב בשלבים ראשונים, והוחלט על ניתוח. ההליך, שדרש הרדמה כללית, ארך כשעה וחצי. לאחר מכן לקח למנתחים חמש שעות להוציא את 526 השיניים מה"שק" שהסירו. גודל השיניים השתנה ונע בין 0.1 מ"מ ל-15 מ"מ. "הם נראו כמו פנינים בצדפה. אפילו לחתיכה הקטנה ביותר היה שורש וציפוי אמייל כמו שן", סיפרו המנתחים. אחרי ההליך וההחלמה, לילד יש כעת 21 שיניים.

"למרות שהגורם למצב הנדיר לא ידוע, גנטיקה יכולה להיות אחת הסיבות לכך", אמרו הרופאים, "הסביבה יכולה גם היא למלא תפקיד חשוב, לכן ערכנו מחקר כדי לבדוק אם קרינה מאנטנות טלפונים ניידים יכולה להיות גורם בתנאים כאלה". רופאי השיניים של הילד צופים כי תופעת הלוואי היחידה של המקרה הזה לטווח הארוך היא שהוא עשוי להזדקק להשתלת שיניים טוחנות כשיגיע לגיל 16.

  • עוד באותו נושא:
  • שיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully