פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הבנת הנקרא: הסרטון שיעזור לכם לגלות מה באמת יש באוכל שלכם

      אנחנו משתדלים מאוד לאכול מזין, אבל לפעמים גם במאכלים הבריאים שאנחנו קונים יש רכיבים שלא עושים לנו טוב. כדי להימנע מכך יש לקרוא את רשימת הרכיבים, שעלולה לעיתים לבלבל ולהטעות. צפו בסרטון ותלמדו את כל מה שאתם צריכים לדעת

      הבנת הנקרא: הסרטון שיעזור לכם לגלות מה באמת יש באוכל שלכם
      שטראוס

      רוב האנשים עושים קניות באוטומט - רואים מוצר שהם רוצים או צריכים וזורקים לעגלה. לא מספיק אנשים מסתכלים על רשימות הרכיבים, ובטח שלא שמים למה שכתוב באותיות הקטנות. כדי לעזור לכם לעשות את זה, שני ארד, הדיאטנית של שטראוס, ריכזה את כל המידע שאתם חייבים להכיר.

      כשאתם לוקחים ליד מוצר בסופר ומסתכלים על הרכיבים יש כמה דברים שצריך לשים אליהם לב. הראשון - סדר ההופעה ברשימה. הרכיב המופיע ראשון ברשימה, הוא הרכיב שממנו יהיה הכי הרבה במוצר. למקום השני נכנסים הסימונים שנוטים להלחיץ הרבה אנשים - אותיות E. האות E ברשימת הרכיבים מסמנת סימון אירופאית לרכיבי מזון, ואין צורך להילחץ ממנה. יכולים להיכלל ברשימה הזו גם רכיבים טובים כמו ויטמין C או כורכומין. אבל לא כל סימוני ה-E טובים, ולכן חשוב לבדוק כל מספר לגופו. ככה זה עובד: E בין 100-199 מסמל צבעי מאכל, E200-300 חומרים משמרים, 300-399 חומרים נוגדי חימצון, ו-E400-499 מציינים חומרים מייצבים.

      עוד בנושא:
      זה מתחיל בתיק הלידה: ההבדלים הגדולים בין ילד ראשון לילד חמישי
      הרגע הזה ביום שיכול לעצבן כל אימא אוהבת ומסורה
      בלי דרמות: זו הדרך לארוחת ערב משפחתית בריאה ומגוונת

      הרכיב הבא שחשוב לשים אליו לב הוא סוכר. בכל מוצר תוכלו למצוא את כמות הכפיות שמצויות בו, אבל גם כאן צריך לקרוא את האותיות הקטנות ולהבין מהו מקור הסוכר: האם זהו סוכר מוסף? או סוכר טבעי שמקורו בחלב או בפרי.

      יש היום לא מעט מוצרים בהם רשימות הרכיבים ברורות וקלות להבנה, כדי שתוכלו לקבל את הבחירה הנכונה עבורכם. אם אתם לא מבינים מה יש במוצרי המזון שבחרתם, עדיף לבחור במשהו אחר.