וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים מחופשה? המים באמבטיה שלכם עלולים להיות קטלניים

24.7.2019 / 0:18

ד"ר טום מקין חושף שבזמן שאתם לא בבית, חיידק קטלני עלול לזהם את המים, מה שמסכן את בריאותכם. ויש לו גם פיתרון די בזבזני לבעיה

כמה פעמים בשבוע מומלץ להתקלח כדי לשמור על הבריאות?/מערכת "סיפור בדקה"

מכירים את זה שאתם חוזרים הביתה אחרי חופשה ארוכה, נכנסים להתקלח והמים היוצאים מהברז הפכו להיות צהובים או כתמתמים? אז זה לא סתם מגעיל, אלא גם מסוכן. ד"ר טום מקין, מיקרוביולוג, שיתף את התהליך שהוא נוקט בו כשהוא חוזר מחופשה והוא ממליץ לכולם לעשות את אותו דבר (גם אם מדובר בבזבוז צורם של מים) - כשד"ר מקין חוזר מחופשה הוא פותח את זרם המים באמבטיה במשך 20 דקות, מבלי להיכנס אליה כמובן. אחרי שהוא סוגר את המים, הוא לא נכנס לחדר האמבטיה במשך 20 דקות נוספות.

הטקס המוזר הזה לא קשור לאמונות טפלות או התנהגות אובססיבית כלשהי, אלא נועד להפחית את הסיכון שד"ר מקין או בני משפחתו ידבקו בחיידק הלגיונלה שגורם למחלת הליגיונרים המסוכנת - החיידק הזה עלול לגרום לדלקת ריאות ולכשל מערכתי שעלול להיות קטלני. החיידק פוגע בבני אדם דרך הנשימה - כאשר טיפות מים מזוהמים בגודל עד 5 מיקרון חודרות לגוף דרך פתחי הנשימה והוא מתפתח בקלות במים עומדים שנאספים בראשי מקלחת ביתיים כאשר הם לא בשימוש למשך מספר ימים.

עוד בנושא
"אני לא רוחצת את הרגליים כשאני מתקלחת" - האמירה שהציתה סערה
המבחן האולטימטיבי שיגלה באיזו תדירות עליכם לחפוף את השיער

גיף מקלחת. Giphy
חכו עם המקלחת אחרי החופשה/Giphy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully