וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון הבריאות העולמי: התפרצות האבולה היא מקרה חירום בינלאומי

אחרי שנמנע מלעשות זאת בשלוש הזדמנויות לפחות, הבין הארגון כי אין מנוס מהכרזה על התפשטות הווירוס הקטלני כעל מצב חירום גלובלי. 2,400 נדבקו ו-1,500 מתו מאבולה בקונגו בשנה האחרונה ומקרי ההדבקה מתחילים להתפשט

רופאים מתכוננים לקבורת אדם שמת מנגיף אבולה בעיר בני, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
רופאים מתכוננים לקבורת אדם שמת מנגיף אבולה בעיר בני/רויטרס, רויטרס

ההתפרצות השנייה בחומרתה והיקפה של מחלת האבולה הקטלנית כבר גבתה את חייהם של יותר מ-1,500 איש ואישה בקונגו, מאז החלה באוגוסט 2018. השבוע, כמעט שנה לאחר שפרצה וכשברקע חששות כבדים מקצב התפשטותה, הכריז ארגון הבריאות העולמי (WHO) כי הוא מגדיר כעת את ההתפרצות הזאת כמקרה חירום בינלאומי.

ההכרזה הזאת של ארגון הבריאות אמורה לעודד נקיטת צעדים משמעותיים ונחושים יותר בקרב הקהילה הבינלאומית להתמודדות עם מוקד המחלה הנוכחי, ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו השרויה במשבר הומינטרי - דבר שמקשה מאוד על המאמצים לתחום ולצמצם את קצב התפשטות הווירוס הקטלני. בעקבות המשבר השורר בקונגו אירעו לא מעט מקרים של תקיפת עובדי מערכת הבריאות המנסים להגיש עזרה לחולים באבולה ופועלים למיגור המחלה וכמו כן, ישנה תפוצה רחבה במדינה של מידע מוטעה לגביה.

עוד בנושא:
אבולה, זיהום אוויר ומתנגדי חיסונים: האיומים על בריאות העולם
האבולה שינתה לרופא הזה את צבע העיניים
אבולה הדור הבא: וירוס נדיר וקטלני התפרץ בהודו ואין לו תרופה

מרכז לטיפול בנגיף אבולה בבוטמבו, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, 25 במרץ 2019. רויטרס
"הממשלה בקונגו עושה כל שביכולתה, אך היא זקוקה לעזרה". מרכז לטיפול בנגיף אבולה בבוטמבו/רויטרס

החשש להתפשטות נוספת של המחלה קיבל אישור מטריד בחודש שעבר, עת התגלו מספר מקרי הדבקה חדשים בווירוס באוגנדה השכנה בקרב אזרחים שביקרו בקונגו ואז שבו לארצם. כמו כן, לאחרונה אושרו מספר מקרי הדבקה בעיר גומה שבקונגו, עיר גדולה למדי שמשמשת גם כמרכז תחבורתי חשוב במדינה וממוקמת בסמיכות לגבול עם רואנדה.

"הגיעה העת שהקהילה הבינלאומית תעמוד בסולידריות יחד עם אזרחי הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. אני מדגיש שהממשלה בקונגו עושה כל שביכולתה, אך היא זקוקה לתמיכה בינלאומית", אמר טדרוס אדנום גבריסוס, מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי במסיבת עיתונאים שנערכה ביום רביעי.

ההכרזה על המצב בקונגו כמקרה חירום בינלאומי נעשתה בעקבות ההמלצה של וועדת החירום של ה-IHR (הגוף האחראי על תקנות הבריאות הבינלאומיות), שקבע כי ישנם ממצאים המצביעים על גידול בסיכון להתפשטות המחלה הן ברמה המקומית והן ברמה הגלובלית. קודם לכן, ארגון הבריאות העולמי סירב להכריז על מצב חירום לאומי בעקבות האבולה בקונגו בשלוש הזדמנויות לפחות, בפגישות רשמיות שנערכו בנושא. התקווה היא שכעת יגברו מאמצי הסיוע המאורגן והמתואם לקונגו ולמדינות נוספות המצויות בסיכון להתפרצות.

עוד בוואלה!

פריצת דרך בטיפול באבולה: תרופה חדשה הצילה שני חולים

לכתבה המלאה
רופאה מארגון הבריאות העולמי הבריאות העולמי משוחחת עם נשים כחלק ממגע עם אבולה, בקונגו. רויטרס
קונגו שרויה במשבר הומניטרי שמקשה על מאמצי מיגור המחלה. עובדת של ארגון הבריאות בודקת נשים בקונגו/רויטרס

ה-IHR חידד את המלצותיו עבור מדינות שבהן התגלו ואושרו מקרי הדבקה באבולה, והם כוללים: שיפור המוכנות לטיפול בחולים ולזיהוי מוקדם של מקרי הדבקה, הגברת בדיקות הסקר באוכלוסיה לאיתור מקרים חדשים וחיזוק מאמצי ההסברה באזורים נגועים. עם זאת, בארגון לא המליצו למדינות העולם להגביל או לשנות את אזהרות המסע לקונגו או את נוהלי הסחר עם המדינה. "הנחיות כאלה מונעות מפחד ולרוב אין להן כל ביסוס מדעי". בארגון מסרו עוד כי לבדיקות בנמלי תעופה או בנקודות כניסה אחרות למדינות לרוב אין תועלת.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי גבריסוס הביע תקווה כי העזרה הבינלאומית שתגוייס כעת תתועל לא רק להתמודדות עם ההתפרצויות הקיימות, אלא גם למניעת התפרצויות אחרות בעתיד: "המימון צריך לשמש להיערכות. צריך לתקן את הגג לפני שהגשם מגיע", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully