וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המפתיעה ששינתה לרופא את צבע העיניים

14.5.2015 / 15:30

ד"ר איאן קרוזייר, רופא אמריקאי שנלחם באבולה ביבשת אפריקה, נדבק בנגיף והבריא ממנו. כאבי עיניים חזקים הובילו אותו לבדיקות רפואיות שמצאו ששנגיף האבולה אולי לא זורם לו בדם, אבל הוא עדיין נוכח בנוזל העין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ד"ר איאן קרוז'ייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חצי שנה אחרי שנלחם בנגיף האבולה ושרד כדי לספר, ד"ר איאן קרוז'ייר מבין כי הבעיות שנשארו לו אחרי הריפוי, כמו אובדן שמיעה, כאבי פרקים ועייפות הן לא הדבר היחידי שהוא הולך לקחת מהמחלה הזו. שכן, אחת העיניים שלו שינתה גם את צבעה מכחול לירוק.

ד"ר קרוזייר בן ה-44, היה אחד מאלפי רופאים מערביים שהגיעו ליבשת אפריקה כדי להילחם בנגיף האבולה לפני כשנה. התפשטות הנגיף אומנם נעצרה מאז, אבל מסתבר כעת שחלק מאלה שחלו בו ונרפאו נשארו עם מעין "תסמונת פוסט אבולה", שכוללת תופעות לוואי קשות וחלקם אף התחרשו או התעוורו לחלוטין. בעיות העיניים של ד"ר קרוזייר התחילו כבר במהלך עבודתו כמתנדב של ארגון הבריאות העולמי בסיירה לאונה, אך הוא לא ייחס להן חשיבות. כחודשיים אחרי שיצא מבית החולים ונרפא, הוא הגיע אליו שוב עם תלונות על כאבים עזים, טשטוש ולחץ בעיניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משמאל- העין הכחולה, וימין - העין הירוקה אחרי הדלקת שיצר הנגיף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרופאים שטיפלו בו, שקלו את האפשרות שהכאבים קשורים למחלת האבולה, אך לפי המידע שיש כיום, נגיף האבולה יכול להשאר רק בנוזל הזרע למשך שבעה חודשים, והוא לא מותיר עקבות בשום מקום אחר בגוף. הם טעו כמובן. לאחר שניסו לטפל בו בטיפות עיניים ותרופות, תוצאות המעבדה הראו כי אומנם הדם שלו היה נקי מאבולה, אך בנוזל העין שלו אכן נמצא הנגיף. משטח העין לעומת זאת, הלחמית ואפילו הדמעות היו נקיים, כך שלא הייתה סכנת הדבקה. אחת התופעות כאמור, גרמה לשינוי בצבע של אחת מעיניו שהפכה מכחולה לירוקה והוא גם היה זקוק למרשם חדש למשקפיים הקריאה שלו.

דלקת העיניים של קרוזייר לא הסתיימה שם והוא חווה אף אובדן ראייה לכמה ימים. כמה ימים לאחר מכן מצב הדלקת השתפר אבל הוא עדיין סבל מליקוי ראייה חמור בעינו השמאלית. היום שלושה חודשים אחרי האבחון הראשוני, הוא חזר לראות, עם עין אחת כחולה והשנייה ירוקה. נוכחות האבולה בעינו עדיין נותרה בגדר תעלומה, ורק אחרי שהעין תחלים לגמרי, יערכו הרופאים בדיקות נוספות.

עוד באותו נושא

מסע אל ארץ האבולה

לכתבה המלאה

צפו בדיווח של רשת CNN

  • עוד באותו נושא:
  • אבולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully