וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרופאים נדהמו לגלות: האיש הזה חי 60 שנים עם חצי מוח

אירוע מוחי הוביל את הפנסיונר הזה לבית חולים בדרום מוסקבה, והרפאים ערכו לו סריקת מוח. את מה שנגלה לנגד עיניהם הם לא ציפו לראות. אז איך הוא הצליח לחיות ככה כל כך הרבה שנים?

חמישה דברים שאולי לא ידעתם על המוח/מערכת "אסור לפספס"

בווידאו: 5 עובדות על המוח

אנחנו יודעים שאפשר לחיות עם כליה אחת, ואפילו עם מחצית מהכבד, אבל חצי מוח זה כבר סיפור אחר. רופאים מרוסיה נדהמו לגלות שפנסיונר בן 60 של הצבא הרוסי, חי את כל חייו עם מחצית ממוחו. הייתם חושבים אולי שזה יפגע בחיים שלו, אבל האיש הקים משפחה, סיים תואר בהנדסה ושירת כאמור בצבא.

למוח יש שתי המיספרות (או לפחות ככה אמור להיות) - המיספרה ימנית והמיספרה שמאלית. לאיש בן ה-60 הייתה חסרה ההמיספרה השמאלית. כשעשו לו סריקה למוח גילו חור שחור בגולגולת שלו. בשל הייחודיות של המקרה, הצוות הרפואי שטיפל בו ביקש מהאיש לערוך בדיקות נוספות, אך הוא סירב וביקש לשמור על אנונימיות.

עוד בנושא:
למה אתם מנצלים 100% מהמוח (ולא 10%) - ועוד כמה מיתוסים שהמדע מנתץ
האישה הזו חיה עד גיל 99 כשכל האיברים שלה בצד הלא נכון
החלק הזה בגוף כמעט נעלם לפני מאה שנה וכעת הוא חוזר

"במקום הצד השמאלי של המוח היה חור שחור"

"האיש הזה הגיע אלינו לאחר שסבל משבץ איסכמי", אמרה הרופאה שטיפלה בו. "לחולה היו בעיות בהנעת זרוע אחת ורגל אחת. כשהרדיולוגים ביצעו טומוגרפיה ממוחשבת של מוחו, הם נדהמו מכך שהחלק במוחו של הגמלאי שבו התקף האיסכמיה היה אמור להתרחש, לא היה קיים כלל. במקום הצד השמאלי של המוח היה חור שחור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

נראה כי לכל אורך חייו של האיש הזה הוא רק סמך על הצד הימני של המוח שלו כדי לבצע את כל המשימות. ונראה שהוא הסתדר לא רע. הפנסיונר אמר לרופאים: "חייתי חיים נורמליים, שום דבר לא הדאיג אותי בכלל ועכשיו אני לא רוצה שום סוג של פרסום".

המטופל גדל בתקופה של רוסיה הסובייטית, ולא היו לו בעיות גופניות או נפשיות. הוא בעל ראייה טובה ופיתח יכולות פיזיות כמו כל ילד רגיל. הוא הסתדר בבית הספר והצליח להשיג תואר הנדסי לפני גיוסו לצבא האדום. הוא התחתן, עשה ילדים, ועכשיו פרש לגמלאות. חיים נורמליים.

הכשל החל כשהיה עובר

הרופאים שטיפלו בו הסבירו כי מצבים כאלה יכולים להתרחש לעיתים קרובות אצל אנשים שסובלים משיתוק מוחין. "האינטלקט שלהם הוא בסדר, אבל כמעט תמיד יש להם בעיות פיזיות". במקרה הנוכחי אנחנו מתמודדים עם מצב שונה, מפני שככל הנראה הכשל בהתפתחות המוח התרחש בשלב מוקדם של ההריון כשעוד היה עובר.

"זה היה יכול להיות דמם או אירוע דרמטי אחר, שבדרך כלל מוביל להפלה אבל במקרה המאוד ייחודי הזה, הסיפור הסתיים בהצלחה. בשלב זה של ההריון, תפקודי המוח של העובר אינם מוקצים למרכזים מסוימים במוח. "כשמחצית המוח נפגעה, החצי השני פשוט תפס את כל הפונקציות", אמרו החוקרים. הם גם ציינו כי אם המקרה הזה היה מתגלה היום בשלב ההריון - ההמלצה לאמו הייתה הפלה מסיבות רפואיות.

  • עוד באותו נושא:
  • מוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully