וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו ההשפעה המסוכנת שיש לעישון קנאביס בזמן ההריון

השנה היא 2019 ויותר נשים מחליטות לעשן קנאביס בזמן ההריון. שימו בצד רגע את השיפוטיות - מדובר בבסכנת חיים לאם ולעובר. מחקר חדש מגלה את ההשלכות המפחידות

אישה בהריון מעשנת. ShutterStock
מסכן את האם והעובר. אישה בהריון מעשנת/ShutterStock

לא כל כך ברור למה עדיין צריך להסביר את זה, אבל עישון בזמן ההריון מוסכן לאם ולעובר. מחקר חדש מצא כי עישון מריחואנה מכפיל את הסיכון ללידה מוקדמת - לפני שבוע 37 - מה שמעמיד את העובר בסיכון.

החוקרים כללו במחקר יותר מ-660,000 הריונות של נשים מהעיר אונטריו בקנדה. מתוכם, כעשרת אלפים נשים שדיווחו כי עישנו קנאביס בזמן ההריון. הממצאים הראו כי 12 אחוזים מהלידות במקרה שהאמא עישנה קנאביס התרחשו מוקדם מהצפוי, זאת לעומת 6 אחוזים אצל נשים שלא עישנו.

עוד בנושא:
מחקר: גם עישון פאסיבי מסוכן לעובר
איך מצב הבריאות שלכן לפני הכניסה להריון משפיע על בריאות הילד
סיגריה אחת ביום בזמן ההריון עלולה לגרום למוות בעריסה

היפרדות שיליה וטיפול נמרץ

המחקר גם מצא כי לנשים שיעשנו קנאביס בהריון היו שיעורים גבוהים יותר של היפרדות שיליה, סיבוך נדיר אך חמור, שבו השליה המספקת חמצן וחומרים מזינים לעובר נפרדת מהרחם. מצב זה עלול לגרום למות העובר ולדימומים מאסיביים אצל האם, שיכולים להוביל גם לכריתת רחם ולסיבוכים נוספים.

בנוסף, תינוקות לאימהות שעישנו קנאביס בזמן ההריון הזדקקו באחוזים גבוהים יותר (19.3%) לטיפול נמרץ בהשוואה לילדים של אימהות לא מעשנות (13.8%). המחקר גם מצא שהסיכון שלהם להיוולד במשקל נמוך היה גבוה יותר. החוקרים מסבירים כי סיכונים אלו מדאיגים, שכן למשל, לידה במשקל נמוך קשורה לסיבוכים אחרים בתינוקות ולשיעורים גבוהים יותר של מחלות מסוימות בשלב מאוחר יותר בחיים.

אישה יולדת בחדר לידה. ShutterStock
עלול לגרום ללידה מוקדמת. אישה ותינוקה לאחר לידה/ShutterStock

"קנבינואידים יכולים בקלות לעבור את השליה ולהיכנס לזרם הדם של העובר", אמרו החוקרים. "מחקרים בבעלי חיים מראים שחשיפה ל- THC במהלך ההריון עלולה לשבש מערכות פנימיות של העובר ואף להיות קשורה לתוצאות שליליות בהיריון". עם זאת, המחקר לא יכל לשלול כי גורמים אחרים המשותפים לנשים המשתמשות בקנאביס עלולים לגרום לתוצאות האלה.

החוקרים לא אמרו אם האופן שבו הקנאביס נצרך השפיע על התוצאות, אבל הזהירו כי השימוש בקנאביס בהריון הוכפל בארה"ב בין השנים 2002 ל-2017. לטענתם, השימוש בקנאביס בזמן ההריון מתרחש בעיקר בשליש הראשון מפני שנשים רבות מאמינות כי צריכת קנאביס עוזרת בהקלה על בחילות ההריון. החוקרים מבקשים מנשים להיוועץ ברופא הנשים או האחיות על מנת ולמצוא פתרונות בטוחים ויעילים יותר לבחילות בזמן ההריון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully