וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תוכלו לשלוט על החלומות שלכם - ולהביא לשינויים מרחיקי לכת בחייכם תוך כדי שינה

7.7.2019 / 8:20

רוצים לרדת במשקל או להתקדם מבחינה מקצועית? מומחי חלומות טוענים שלא רק שיש ביכולתנו לשלוט ולכוון את החלומות שלנו - אלא גם להפוך אותם למציאות תוך כדי שינה

חמש עובדות על חלומות/מערכת "אסור לפספס"

חלומות הן הדרך שלנו להגשים פנטזיות ורצונות. דברים שמעולם לא יכולנו לעשות - פיזית או מנטלית - עשויים לקבל ביטוי דרך החלומות שלנו. זה נפלא כשזה קורה, אפילו קצת כואב כשמתעוררים ומגלים שזה היה רק חלום, אך אין לנו שליטה על זה. המוח הוא קופסה של הפתעות: יש לילות שהוא מגשים לנו רצונות ושאיפות, יש לילות שהוא לוקח אותנו למקומות אפלים ולרוב הוא מעניק לנו סתם חלומות מוזרים וחסרי טעם. מומחי חלומות טוענים שבעזרת טכניקות עבודה פשוטות, נוכל לעצב ולשלוט בחלומות שלנו - ולהפוך חלומות חסרי ערך לחשובים ושימושיים לחיינו. כלומר, אם נצליח להבין שאנחנו בחלום - נוכל לעשות בו ככל שנרצה ולהגשים פנטזיות שלא רק יגרמו לנו להתעורר עם חיוך ענק בבוקר אלא גם יעניקו לנו כלים להתמודדות במציאות.

חוקרת החלומות ג'יין גקנבץ' העידה שאחת הנחקרות שלה הצליחה לפתח מיומנות לשליטה בחלומות שלה והשתמשה בהן כדי לרדת במשקל. במהלך היום היא נמנעה מאכילת מזונות עתירי שומן ופחמימות - משום שידעה כי תוכל ליהנות מהם בחלומותיה. זה לא מוזר כמו שזה נשמע: אכילת מאכלים משמינים בחלום עשויה לשלוח אותות לקיבה שהגוף שבע. הנחקרת נהנתה מארוחות גדולות בשנתה והתעוררה בתחושת שובע בבוקר.

ליכולת לשלוט בחלומות שלנו יש בסיס מדעי. התופעה נקראת "חלימה מודעת" או "צלולה", והיא מתרחשת כשהאדם מודע לכך שהוא נמצא בחלום והתודעה הזו מאפשרת לו לשלוט על פעולותיו ב"מרחב החלום" ולהגשים את כל רצונותיו. מחקרים הראו שלחלומות צלולים יש את היכולת לא רק לשפר את מצב הרוח שלנו בבוקר שלמחרת - אלא גם לסייע לנו מבחינה פיזית ונפשית. הן מאפשרות לנו לפתח מיומנויות בהן נשתמש בחיים האמיתיים ומסייעות לנו לעבד טראומות עבר ולהתגבר על פוביות והתמכרויות.

גיף חלומות שינה. Giphy
גיף חלומות שינה/Giphy

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

חום וקור משפיעים על חלומות - וזה יכול להציל את החיים שלכם

לכתבה המלאה

מומחה החלומות, צ'ארלי מורלי, מסביר כיצד זה אפשרי: "חלום צלול הוא כזה שאתה מבין ואומר לעצמך 'יא, אני חולם!' כשאתה בעצם עדיין ישן. חלק מהמוח שלך הופעל מחדש (קליפת המוח הקדם-מצחית הגבית-צדית ליתר דיוק) ומאפשר לך לחוות את מצב החלום במודע. ברגע שאתה הופך להיות מודע בתוך החלום שלך, אתה יכול לנווט אותו. אתה יכול לטוס, לתקשר באופן טלפתי עם דמויות מהחלום ולהנחות את הנרטיב. לא רק זה, אתה למעשה מקבל גישה למחולל המציאות הווירטואלית החזק ביותר שקיים: המוח האנושי. זה מרגיש אמיתי ממש כמו המציאות - אם לא יותר מזה".

הוא הוסיף: "לחלומות מודעים יש יתרונות ברורים. אתה כבר לא מוגבל לאילוצים של הגוף שלך. למשל, נכים יכולים ללכת או לרוץ שוב ולהרגיש טוב יותר, כמו שהיו מרגישים אם היו יכולים לעשות את זה פיזית. הראייה שלי די גרועה בחיים האמיתיים אבל היא הייתה מושלמת אצלי בחלום הצלול. זה בגלל שלא הסתכלתי דרך העיניים שלי, אלא דרך המוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully